A 2013-as év legjobb projektjei: Animal Welfare és Euro-Villages
2014/02/07 08:00
1483 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.

Az eTwinning Nemzeti Szolgáltatópontja évek óta nagy sikerrel rendezi meg az eTwinning Nemzeti Versenyt az ősszel megrendezésre kerülő központi eTwinning Hetek keretében. Évről évre egyre színvonalasabb és érdekesebb projektbemutatókat készítenek a versenyen résztvevő csapatok.

etwin3_converted

A versenyen azok a projektek mérettethetnek meg, melyek az adott évben elnyerték a Nemzeti Minősített projekt címet. 2013-ban a Nemzeti Minősítést megnyert projektek közül 12 db projekt jelentkezett a Nemzeti Versenyre. Úgy gondoljuk, hogy ezek a projektek jó példaként szolgálhatnak minden eTwinningező pedagógus számára. A kállósemjéni Kállay Miklós Általános Iskola pedagógusa, Egri Józsefné és diákjai mesélnek két eTwinning projektjükről.

Állati jó projektek

A Kállay Miklós Általános Iskola diákjaival idén negyedik alkalommal vettünk részt az eTwinning Nemzeti Versenyen. Két projektünk is elnyerte a Nemzeti Minősített eTwinning Projekt címet, így 14 diákkal vehettünk részt a versenyen és az azt követő gyermeknapon.

Mindkét projektünk az általános iskola felső tagozat kategóriában indult. A IV. és az V. helyet szereztük meg Animal Welfare és Euro-Villages című projektjeinkkel.

Mindkét projekt Comenius iskolai együttműködések keretében jött létre. Az eTwinning segítségével nagyon könnyen sikerült partnereket találnunk. Az első hirdetésre jelentkezett 4-5 partner, akikkel az eTwinning felületén bejelöltük egymást ismerősnek és elindult a párbeszéd a projekt részleteiről. Szintén itt határoztuk el, hogy előkészítő látogatást szervezünk a pályázat megírásához.

Az eTwinning segítségével azt is megnézhettük, hogy a partnerek mennyire gyakorlott projekttervezők, szervezők. Az is látható, hány projektben vettek részt eddig, sőt a korábbi munkájuk is megtekinthető. Ez nagyon fontos, mert már az elején meggyőződhetünk arról, mennyire tudunk majd együtt dolgozni. Miután a pályázatot megírtuk, már ott elhatároztuk, hogy mindkét projektet regisztráljuk az eTwinning felületén is. Ez a TestvérTér kiválóan alkalmas arra, hogy a projekt minden termékét összegyűjtsük, a bemutatkozásokat és egyéb videókat, képeket feltöltsünk és megosszuk egymással.

A projektmunka és a nemzetközi találkozók felejthetetlen élményt jelentenek mind a diákoknak, mind a tanároknak. Ezek az élmények nem pótolhatók tanórai foglalkozásokkal. Tanulásunk legnagyobb részét az informális ismeretelsajátítás, a tapasztalati úton történő tanulás teszi ki. Itt az igazi alkalom a tapasztalatszerzésre.

Animal Welfare

Projektünk célja, hogy a diákok minél jobban megismerjék a körülöttünk élő állatokat és az állatszeretet segítségével önkéntesekké váljanak. Emeljék fel szavukat az állatkínzás ellen, ismerjék meg az idevonatkozó uniós szabályokat.

A projekt szorosan kötődik a biológia, földrajz, idegen nyelv és állampolgári ismeretek tantárgyakhoz.

A diákok megismerkedtek a házi, ház körül élő és haszonállatokkal, a vadon élő állatokkal, állatkertek és nemzeti parkok feladataival. Önkéntesként dolgoztak az állatmenhelyen és a településükön állatvédő csoportot hoztak létre.

A projektünk Comenius együttműködés. A feladatokat minden ország végrehajtotta és az eredményeket megosztottuk egymással, illetve a látogatások alkalmával prezentáltuk azokat. A diákok facebookon tartották a kapcsolatot egymással. Nemzetközi animal fan-clubokat hoztunk létre, amelyekbe csoportonként minden országból 2-2 diák csatlakozott. Ők közösen dolgozták ki kedvenc állatuk bemutatását és az ide vonatkozó uniós szabályokat.

A projekt során használtunk power point prezentációkat, videókat. A fan-clubok facebook segítségével kommunikáltak. A közös munkát google drive segítségével rakták össze. A munkánk eredményét weblap formájában publikáltuk, amit szintén a diákok készítettek. A bemutatkozásokat videóra rögzítették. Minden látogatáskor családoknál szálltak meg, vendéglátóikról már korábban videók útján információt szereztek.

A diákok állatszeretete nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy szívesen végezzenek önkéntes munkát. Szórólapoztak, megsétáltatták a beteg kutyákat, előkészítették a másnapi ennivalójukat, kitakarították a macska ketreceket. Ha sérült állatot találtak, értesítették a menhelyet. Állatkínzás esetén értesítették a jegyzőt. Ha ebbe a munkába egyszer belekóstoltak, nem tudják egykönnyen abbahagyni. Nagyobb korukban is ebben a szellemben fognak élni, és más területeken is szívesen fognak segíteni másoknak. Ebben a szellemben fogják nevelni gyermekeiket is.

Ez a projekt nagyon közel állt a diákokhoz, hiszen a legtöbb gyerek szereti az állatokat. Sajnos azonban a ma felnövekvő generáció egyre kevésbé ismeri az állatok szükségleteit és helyes tartásukat. Már a falusi diákok is egyre kevesebb állattal kerülnek közvetlen kapcsolatba. A projekt során megismerték az állatok szokásait, étkezési és szaporodási szükségleteiket és a helyes állattartás szabályait. Közösen megalkották az állattartás etikettjét. Ez a projekt olyan állampolgári kötelességekre vezeti rá a diákokat, amelyek egy korrekt és előítélet-mentes társadalomban nélkülözhetetlenek.

A projekt kivívta a Volvoadventure program elismerését.

Euro-Villages

Euro-villages projektünkben szerettük volna, hogy diákjaik megtalják a falusi élet szépségeit, előnyeit és megismernék gyökereiket. Ezért a projekt során összehasonlítottuk az 5 partnerország településeinek életét, megmutattuk az európai falvak egyediségét. Az első évben ezekre az egyediségekre fókuszáltunk és megmutattuk a helyi közösségek jelentőségét, a falusi életre gyakorolt hatását. A második évben a globalizáció hatására fogunk összpontosítani. Itt azokat a globalizációs hatásokat fogjuk megismerni, kiemelni, amik az Unión belül minden településen vagy a közvetlen környezetében megtalálhatók.

A falun élő diákoktól gyakran halljuk, hogy mennyivel jobb a városon élő hasonló korosztálynak. Ennek a tévhitnek a megcáfolására találtuk ki ezt a projektet. A diákok, miközben a projekt feladatait készítik, megismerik saját gyökereiket, gazdag kulturális örökségüket és a helyi közösség összetartó erejét. Megismerik a településeikről elszármazó híres embereket, akik bár faluról származnak világhírűvé váltak munkásságuk révén. Megismerik a falusi élet szépségeit és előnyeit.

A partneriskolák folyamatosan egymással párhuzamosan végezték feladataikat és osztották meg egymással az eredményeket. A diákok quizt készítettek egymásnak az országaik minél jobb megismerése céljából. A találkozók ideje alatt vegyes csoportokat alakítottunk ki a vetélkedők és egyéb feladatok megoldásához. A diákok facebook-on tartják egymással a kapcsolatot, ez a beszélgetés főleg a látogatások előtt és a látogatások után volt igen élénk.

Munkánk során használtuk a google map és online quiz készítő szolgáltatásokat. Minden terméket a twinspace-re töltünk fel. A kérdőív elkészítéséhez a google táblázatot vettük igénybe.

Az oktatás egyik fontos feladata, hogy diákjaink felfedezzék lakókörnyezetük szépségét és jól érezzék a helyi közösségben magukat. Ez csak úgy teljesül be, ha megismerik gyökereiket, hagyományaikat és a településen működő közösségeket. Ennek köszönhetően megtanulják értékelni a falusi élet előnyeit, a csendet, a tiszta levegőt, a helyben termelt alapanyagokat, gyümölcsöt, zöldséget és egyéb termékeket, a helyi egészséges termékeket a multikkal szemben.

A diákok felismerték a falu fontosságát az életközösség körforgásában. Megtapasztalták, hogy a város nem létezhet a falu nélkül. Megértették és helyesen ítélték meg Európában és az európai közösségben betöltött szerepüket. A mobilitások alkalmával megtapasztalhatták, hogy más európai falvakban hogyan folyik az élet, a termelés. Mivel foglalkoznak a családok, diákok. Összehasonlíthatták, hogy van-e lemaradásuk más országhoz képest. Ez motiváló erő, hogy ledolgozzák ezeket a hátrányokat, és értékeljék az előnyöket.

eTwinning info

Bemutatkoznak az eTwinning nagykövetek Az eTwinning program magyarországi képviseletében nyolc nagykövet segíti az érdeklődők munkáját.
eTwinning Nagykövetek csoport a Közösségben Moderált csoport a szakmai közönség számára.
eTwinning HelpDesk A csoport célja, hogy szakmai, technikai segítséget nyújtson az eTwinning program résztvevőinek.
e3 A projekt célja egy eTwinning Pedagógiai Műhely létrehozása, ahol a résztvevők egy projektötlet kidolgozásán munkálkodnak.

Untitled Document

Info és elérhetőségek