Az eTwinning igazgatói szemmel
Bodnár Gabriella
2010/03/25 13:05
1630 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
Igazgatók számára rendeztünk eTwinning információs szakmai napot 2010. március 24-én, melyen az iskolák vezetői ismerkedhettek meg a nemzetközi testvériskola-programmal. Rövid bemutatkozás után az érdeklődők jó példákba, és egy sikeres projektekbe nyerhettek bepillantást a vezető tanár és diákjai segítségével. Ezután eTwinningben jártas kollégáiktól hallhattak arról, miért is érdemes, hogyan kell belevágni a nemzetközi projektmunkába.

A program általános bemutatása után Varga Krisztina, a zsombói Kós Károly Általános és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény tanára és diákjai - Bacsa Janka, Farkas Éva és Kothencz Máté - mutatták be „Tudományos feladat európai ekopolgárok számára” című projektjüket. A projekt célja az európai öntudat, és az ökológiailag tudatos, környezetbarát magatartás fejlesztése. Mint mondták a munka során nem csupán a tanulók nyelvi és digitális tudása bővült, de a projektpartnerek kölcsönösen megismerkedtek egymás kultúrájával, szokásaival. Varga Krisztina azt is kiemelte, a nem hagyományos tanórai keretek óriási motivációt jelentenek a gyerekek számára, tulajdonképpen észrevétlenül tanulnak meg nehezebb témákat.

Előadásuk végén Maróti Antalné igazgatónő beszélt arról, hogy milyen is az eTwinning intézményvezetői szemmel. Mint elmondta, őt nem volt nehéz megnyerni a program számára, hiszen maga is hasznosnak és érdekesnek találja, néhány lényeges mozzanatra azonban felhívta a figyelmet. Ahhoz, hogy a projektmunka sikeres lehessen, nem csupán lelkes diákokra és elhivatott tanárokra van szükség, az intézmény vezetőit és a fenntartókat is érdekelté kell tenni. Utóbbiaknál a lényeg, hogy azt lássák, az eTwinning eredményeként a diákok fejlődnek, elsajátítják az előírt kulcskompetenciákat. Mint elmondta, nem csupán a diákok tanulnak egy-egy projektmunka során, de a tanárok is megosztják egymással tapasztalataikat, így fordulhat elő, hogy egy franciaországi iskolában, a zsombói pedagógia módszerek felhasználásával zajlik ezentúl a művészetoktatás.

A következő előadásban a göteborgi igazgatói szakmai találkozó egyik magyar résztvevője, Dudás Attila, a Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola igazgatója mesélt saját eTwinninges tapasztalatairól. Mint mondta, az európaiság élménye egy vírus, ami ha valakit utolér, rövid időn belül arra készteti, hogy tegyen valamit az élmény fokozása érdekében. Kiemelte, az eTwinning révén egyfajta kulturális nagykövetekké válhatunk, más országok ismerhetik meg hazánkat, szokásainkat általunk, és nem utolsó sorban pozitív képet alakíthatunk ki Magyarországról a külföldiekben.

A szakmai nap második részében a Magyarországi Szolgáltatópont munkatársai mutatták be az eTwinninghez kapcsolódó szakmai továbbképzési lehetőségeket, találkozókat, a hazai és nemzetközi versenyeket, valamint összefoglalták miért érdemes belevágni az eTwinningezésbe. A rendezvény végén, a kihelyezett számítógépeken bárki regisztrálhatott az etwinning.net honlapon, ha kedvet kapott a nemzetközi projektmunkához.

eTwinning info

Bemutatkoznak az eTwinning nagykövetek Az eTwinning program magyarországi képviseletében nyolc nagykövet segíti az érdeklődők munkáját.
eTwinning Nagykövetek csoport a Közösségben Moderált csoport a szakmai közönség számára.
eTwinning HelpDesk A csoport célja, hogy szakmai, technikai segítséget nyújtson az eTwinning program résztvevőinek.
e3 A projekt célja egy eTwinning Pedagógiai Műhely létrehozása, ahol a résztvevők egy projektötlet kidolgozásán munkálkodnak.

Untitled Document

Info és elérhetőségek