Beszámoló eTwinning szemináriumról Németországban
2024/05/02 11:19
164 megtekintés

Az eTwinning Német Szolgáltató Pont (NSO) német nyelvű szemináriumot szervezett 2024. március 14-16-a között Lipcsében, Németországban „Wohlfühlen im Kindergarten und in der Grundschule” (Érezze jól magát az óvodában és az általános iskolában) címmel, óvodapedagógusoknak és általános iskolai tanároknak.

lipcse A workshop előadásokból, műhelymunkákból és interaktív tevékenységekből állt, az eseményt az eTwinning projektek létrehozásának szentelték. A résztvevőknek lehetőségük volt a helyszínen projektpartnereket keresni saját projekthez, vagy egy újonnan alapított projektbe belépni.

A szemináriumon 9 országból (Ausztria, Belgium, Csehország, Dánia, Lengyelország, Luxemburg, Magyarország, Németország, Szlovénia) érkeztek pedagógusok, oktatók, hogy részt vegyenek az eTwinning nemzetközi képzésen.

Hazánkat egy pedagógus képviselte: Ginál Ildikó, aki német nemzetiségi tanító a Magyarországi Német Általános Művelődési Központban.

Az eTwinning szeminárium az eTwinning idei témájához kapcsolódott, amely az „iskolai jóllét” fogalma az iskolákban. A tanulók és a tanárok megelégedettsége, mentális jólléte volt a fő témája a workshopnak, ezen belül a sokszínűséggel való bánásmód, az integráció és az inkluzió, illetve ezek oktatásszervező szerepe. A háromnapos rendezvény során a résztvevők megismerkedhettek a European School Education Platform (ESEP) használatával, nemzetközi projektlehetőségekről hallgathattak előadást, illetve bepillantást nyerhettek a projektindítás folyamatába, majd a gyakorlatban is kipróbálhatták a megszerzett tudásukat.

lipcse2

Első nap

A regisztrációt és a köszöntőket, valamint a bemutatkozást követően a résztvevők egy gyakorlati előadást hallgattak meg, melynek témája: Jó közérzet a napköziben és az általános iskolában volt, az előadó: Dr. Susi Nagele.

Az előadás után a résztvevőknek lehetőségük volt megismerni egymást és bemutatni a projektötleteket, amit meg szerettek volna valósítani.

A napot egy kirándulással zárták, melyet vacsora követett a szállodában.  

lipcse3

Második nap

A szeminárium második napja rövid eligazítást követően egy újabb előadással kezdődött: Jó eTwinning projekt gyakorlat a napköziben és az általános iskolában, az előadó Paola Schettin volt. Ezt követően a résztvevők megismerkedhettek a jó eTwinning projekt kritériumaival és a projekttervezés részleteivel tématáblázatok alapján.

Az előadásokat párhuzamos workshopokon követték, amelyeken lehetőség volt megismerni az ESEP felület működését, a TestvérTér kialakítását, amit gyakorlati munka követett, mely során kis csoportokban került sor a projektek megtervezésére.

A nap Lipcse felfedezésével és vacsorával zárult.

Harmadik nap

A háromnapos lipcsei szeminárium zárásaként a résztvevők bemutatták egymásnak az elkészített projektötleteiket, illetve megkapták a jóváhagyást a projektek lefolytatásához, majd a szeminárium értékelése és lezárása következett.

Az alábbiakban Ginál Ildikó személyes beszámolóját közöljük az eseményről:

Wohlfühlen im Kindergarten und in der Grundschule

Márciusban került megrendezésre a németországi Lipcsében egy szeminárium, amelynek a fő témája a mentális jólét fogalma, feltétele az iskolában.

Az európai országok iskoláinak jelentős része szembesül a mindennapi oktatás- nevelés során a különböző nemzetiségű gyerekek beilleszkedési nehézségeivel, melyek megoldására a pedagógusoknak több területen is alapvető szemléletváltozásra van szükségük a sikeres és eredményes munka érdekében.

lipcse4

Izgalmas kérdések megvitatására került sor a három nap alatt.

Mit jelent az integráció és inkluzió ebben az esetben?

Miért fontos az empátia, mások elfogadása, az egymásra figyelés?

Milyen kompetenciákkal kell rendelkezniük a pedagógusoknak és a tanulóknak a hatékony együttműködés érdekében?

Hova vezethet a diszkrimináció?

A rendezvényen továbbá közös projektek kidolgozásának a tartalmait, feltételeit vitattuk meg. A jövőben együtt dolgozunk több európai ország pedagógusaival, közös online teret alakítunk ki az osztályaink számára, ezzel is erősítve az interkulturális kompetenciák jelenlétét.

A munka mellett változatos kulturális és gasztronómiai programokkal színesítették a szervezők az ittlétünket.

lipcse5

Minden adott volt egy igazán jó hangulatú képzés lebonyolításához, örülök, hogy lehetőségem volt részt venni rajta. Mindenkinek csak ajánlani tudom!

Ginál Ildikó

Baja/ MNÁMK

Gratulálunk a résztvevőknek és sok sikert kívánunk a projektek megvalósításához!

eTwinning Magyarországi Szolgáltató Pont

Partnereink

 eTwinning hírlevél >>

Forrás: eTwinning.hu

eTwinning info

Bemutatkoznak az eTwinning nagykövetek Az eTwinning program magyarországi képviseletében nyolc nagykövet segíti az érdeklődők munkáját.
eTwinning Nagykövetek csoport a Közösségben Moderált csoport a szakmai közönség számára.
eTwinning HelpDesk A csoport célja, hogy szakmai, technikai segítséget nyújtson az eTwinning program résztvevőinek.
e3 A projekt célja egy eTwinning Pedagógiai Műhely létrehozása, ahol a résztvevők egy projektötlet kidolgozásán munkálkodnak.

Untitled Document

Info és elérhetőségek