A Code Week magyar nagykövetei azon munkálkodnak, hogy népszerűsítsék a kódolást a tanárok körében és felkészítsék őket az osztálytermi munkára.
A program keretein belül megrendezett eseményeken részt vehetnek akár diákjaikkal, akár szülőként gyermekeikkel. Csak ki kell választani a programot a honlapon, és fel kell venni a szervezőkkel a kapcsolatot. Elsősorban a „Kódoljuk át az éjszakát!” című eseményt ajánljuk Önnek, amelyet az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium szervez október 13. 18:00-tól, október 14. 08:00-ig. A rendezvény célja az, hogy minél több diákot vonjanak be a kódolás folyamatába, játékos módszerekkel.
Ezen kívül az algoritmikus gondolkodásukat és a 21. századi készségeiket is fejleszthetik.
A Code Week célja az, hogy közelebb hozza a fejlett digitális technológiát, és bevezesse a jövő generációit a programozás világába, hogy valóra tudják váltani az ötleteiket, álmaikat és elképzeléseiket.
Ebben a pedagógusok tudják a legnagyobb segítséget nyújtani, akiknek lehetőségük van a Code Week előtt belesni a kódolást és a technológiaoktatást megkönnyítő kulisszatitkokba. Webináriumaink, amelyeket a Code Week az eTwinninggel közösen szervez, erre adnak lehetőséget. Egy-egy webináriumhoz maximum 100 fő tud egyszerre csatlakozni, ezért a részvételhez előregisztráció szükséges. A webinárium után a részvételt igazoló oklevélben részesülnek a pedagógusok.
Naprakész információkért kövessék figyelemmel az eTwinning Hungary Facebook oldalát!
Webináriumok
Október 3. 17.00-18.00
Cím: Építkezzünk hatékonyabban, a Code Connection használata a Minecraft Education alatt
Előadó: Szabó Imre (számítástechnika szakos tanár, MIE tréner)
A Minecraft egy olyan játék, ahol fejleszthető többek között a kreativitás, a térlátás, az együttműködési készség, a csoportszellem, mindez játékosan. A programozás segítségével fejleszthető a logikus gondolkodás, a szabálykövetés és a problémamegoldó képesség is.
Az „Építkezzünk hatékonyabban, a Code Connection használata a Minecraft Education alatt” című webinárium során bemutatjuk a három kódszerkesztőt (MakeCode, Scratch, Tynker) egy demo program segítségével. Mindhárom program könnyen kezelhető, blokkszerű programozási környezetet biztosít a játékos építkezéshez és kalandhoz. A parancsok grafikus elemek segítségével jelennek meg, színük és formájuk segít a könnyű eligazodásban. A Minecraft kockákhoz hasonlóan, itt is egyszerűen illeszthetők az utasítások a programozói felületen, és ha jó dolgoztunk, összeáll a saját kis programunk a kirakós végére, amivel újra meghódíthatjuk a Minecraft világát. Kódolj és építkezz!
Kellemes időtöltést és tapasztalatgyűjtést kíván az eTwinning csapata!
Cikkünk folyamatosan frissül!