Utolsó frissítés ideje: 2009.07.07.
Az alábbiakban Papp Ilona az iskola tanára mesél a projektről:
„2008-ban, Bukarestben találkoztam az éves eTwinning konferencián egy holland iskola igazgatójával. Történelmi tárgyú projekthez kerestem partnert és mivel ő Leiderdorpban öt iskolát vezet, így a Willem de Zwijger iskolában egy kolléganőhöz közvetített. Olyan szerencsésen alakultak a körülmények, hogy szeptemberben ellátogattak hozzánk Fótra és itt tudtuk kitalálni a projekt végleges formáját, címét.
Ebben a tanévben ötödikes osztályfőnök voltam és a diákjaim voltak a projekt résztvevői Fóton. A Willem de Zwijger iskolában tíz éves diákok dolgoztak. A történelmi téma ellenére, legalább ilyen fontos volt, hogy a gyerekek minél jobban megismerjék egymást, a két iskola életét és egymás munkáit. A projekt alapötlete, hogy a két ország területe egykor egy birodalomhoz, a Római Birodalomhoz tartozott.
Célunk volt, hogy a gyerekek minél többet megtudjanak egymásról. Ezt a legkülönbféle módon igyekeztünk elérni. A Testvértérre felkerült fotók, és a YouTube-ra feltett kis videofelvételek sokat segítettek. A projekt tematikájának megfelelően megnéztük, hogy ebben az évben a két osztály hogyan dolgoz fel egy-egy történelmi korszakot. Ez elsőként az őskor volt, de a magunk módján megtanítottuk a holland gyerekeknek, hogy milyen játékokat játszottak az ókori görög gyerekek, majd elérkeztünk a római korhoz, ahol bemutattuk, hogy a két ország területe milyen szerepet játszott a birodalomban, milyen emlékek találhatók ebből a korszakból. A diákok megismerték egymás munkáit, rajzait, láttuk a holland gyerekek által készített kerámiákat. A legfontosabb mégis az ismerkedés volt. Mi beszámoltunk osztályprogramjainkról, Leiderdorpban pedig egy kis magyar sarok készült zászlóval, kiadványokkal.”
Buktatók és motiviációk
„Nálunk a történelem felsős tantárgy, Hollandiában alsóbb évfolyamban kezdik el tanulni, viszont jóval kényelmesebb tempóban. Azt láttam, hogy mi nagyobb léptekkel haladunk. Úgy gondolom egy ilyen tematikus projekt jobban illeszthető a nyugat-európai oktatási rendszerben a középiskolák anyagához. Nagyon oda kellett figyelnem, hogy a tanóráimba milyen módon tudom beépíteni. Holland partnerem ebből a szempontból kedvezőbb helyzetben volt, hiszen minden tárgyat ő tanít. Viszont az együttműködés folyamatosan kreativitásra ösztönzött minket és tudatosította diákjaimban, hogy több mint ezer kilométerre társaik vannak, akik kíváncsiak rájuk.
A projekt mindkét országban megkaptuk a Minősített eTwinning Projekt címet. Örültünk, hogy az NSS-ek is tartalmasnak találták együttműködésünket.
Ez a projekt befejeződött. Viszont a holland igazgató kezdeményezett Comenius együttműködést a két iskola között. Számomra pedig egy tematikus sorozat indítását jelentette „…. in one empire” címmel. A következő tanévben hatodikosok leszünk és szeretnék olyan partnereket találni, akikkel sorsunk a török birodalomban volt közös. Hetedikesekként pedig a Habsburg birodalom lesz a közös helyszín.”