Miután megérkeztek az egyszerre mosolygó és izguló gyerekek és kísérő pedagógusaik, Nagy Regina, az Educatio Szakmai Támogató Rendszerek Irodájának vezetője köszöntötte őket, majd kezdetét vették a projektbemutatók.
10:15
A megnyitó után először a „Tudni illik, mi illik” programot ismerhettük meg, amelyet a fővárosi Csicsergő Óvoda 6 fős csapata mutatott be. A „Cinege” elnevezésű csoport témája a viselkedéskultúra fejlesztése volt, tehát a köszönés, az étkezés, az utcai közlekedés és a rászorulók segítésének magyar és külföldi mintáit dolgozták fel egy színdarab segítségével. A történetet úgy fűzték egy szálra, hogy közben a gyerekek életkorának megfelelő IKT eszközöket is alkalmaztak, ráadásul a magyar hagyományok mellett megismerkedtek a partnerországok – Izland, Portugália, Törökország –nyelvével, kultúrájával, szokásrendszerével, természeti környezetükkel, no meg ételeikkel is. Elmesélték, hogy Karácsonykor még magyar különlegességekkel teli ajándékcsomagot is küldtek külföldi társaiknak!
Az erkölcsi érzéket, empatikus készséget, szociális érzékenységet és kommunikációt fejlesztő projekt előadásába köszönésformákat, fotókat is csempésztek, a legmeghatóbb mégis az volt, hogy kerekesszékes társukra is gondoltak, ezért egy kis székre kerekeket szereltek és bemutatták, miként lehet ő is a csapat része, mennyire jó együtt játszani.
A felkészülés során egyébként a szituációs játékokon kívül az informatikai játékoktól és programoktól sem riadtak meg a lurkók. Számítógépen alkottak például meseillusztrációkat, szófelhőt, de fényképezőgépet, diktafont és projektort is használtak.
10.35
A sort a legtöbb diákkal érkező szegedi Orczy István Általános Iskola „eMuzsikusok” csapata folytatta. A 17 diák az „eMusic Twinning” projekt során olyan zenetanulással kapcsolatos kérdéseket boncolgatott, mint hogy tanári jelenlét nélkül is megtanulható-e néhány zenei részlet, a pedagógus-e a zene titkainak őrzője, vagy egymástól is képesek tanulni a diákok támogató videók segítségével? A szegedi diákok erre tettek zenei, módszertani kísérletet, s hogy sikerült-e nekik, nem kérdés. Ügyesen daloltak, szolmizáltak, s meséltek a felkészülésről is, sőt videókkal is illusztrálták a gyakorlás lépéseit, így még az olasz himnusz is felcsendült.
A különböző országokban élő gyerekek egymástól tanulva, zenetanár nélkül, támogató videók segítségével sajátítottak és játszottak el ugyanis zenei részleteket szintetizátoron, közben pedig megismerhették más országok himnuszait, emellett hangszereket és dallamokat is felfedezhettek.
A csoportmunkát támogató program tehát bebizonyította: a gyerekek képesek egymást segítve illetve egymástól tanulni, a pedagógus pedig partnerükké válik a tanulásban, élményekben.
Kedves jelmezeikről pedig árulkodjon egy fotó:
10:55
Ezután a meséké és a dunaújvárosi Dózsa György Általános Iskoláé volt a főszerep. „A mesék varázsa” projektet a 10 fős „Tal-állat” csapat varázsolta a pódiumra, s repített mindenkit a mesék világába. A gyerekek a közönséget is bevonták bemutatójukba, hiszen a történetek bemutatása és a hősök megelevenítése után feltették a kérdést: vajon melyik meséről lehet szó? Így bepillantást nyerhettünk például a Szilaj, a vad völgy paripája, vagy a 101 kiskutya életébe.
Videókon keresztül azt is szemléltették, milyen dalokat, faliújságot, fotómontázst készítettek, melyekkel az állatvédelem fontosságára hívták fel a figyelmet.
A felkészülést IKT eszközök (például aktív tábla, laptop, feleltető rendszer) segítették és tették játékosabbá, miközben a mesék jelentését, jelentőségét is elsajátíthatták a lelkes és hatalmas képzelőerővel bíró lurkók.
Délután további 9 csapat mutatja be projektjét, majd izgulhat az eredményhirdetés miatt!