A versenyre azok a csoportok nevezhettek be, amelyek munkájukért már elnyerték a „Nemzeti minősített eTwinning projekt” címet. Ez az elismerés garanciát jelent arra, hogy projektjük átfogóan jó színvonalú. Az idei versenyen valóban igaznak bizonyult a mondás, miszerint a zsűri nehéz helyzetben van. Tizenkét csapat – általános- és középiskolások - mutatta be elvégzett munkáját, változatos módon. Láthattunk táncos produkciót, színpadi jelenetet, és a projektek bemutatása során sok-sok érdekes, újszerű ötletet ismertünk meg.
Ezek a bemutatók igazolják, hogy a pedagógusok és diákok együtt, más európai országokban élő társaikkal közösen izgalmassá varázsolhatják mindennapjaikat. A programban részt vevő osztályok számára kitárul a világ, és a gyerekek megtapasztalhatják, mit jelent egy nemzetközi együttműködési program önmaguk és iskolájuk számára.
Mit is jelent? A csapatok bemutatóiból kiderült, hogy rengeteget nyertek az eTwinning program segítségével. Élményt, közös tanulást, a felfedezés örömét, új barátokat, éljenek akár városban, vagy kis faluban. A lehetőséget, hogy megmutathassák magukat, a bizonyosságot, hogy az a munka, amit elvégeztek értékes, színvonalas, megállja a helyét hazai és nemzetközi viszonylatban egyaránt.
Abban pedig, hogy a versenyző diákok sokszínű produkcióval álltak a zsűri elé, szerepet játszottak mindazok az IKT eszközök, alkalmazások is, amelyeket a projektmunka során megismertek, a gyakorlatban kipróbáltak. Ezek a programok a munka megvalósítását segítették elő. Szerepet játszottak abban, hogy az együttműködő partnerek megjeleníthessék eredményeiket a TestvérTéren, a projektjük közös felületén.
A prezentáció, projekt, web szavak a diákok és pedagógusok számára a partnerekkel együtt végzett tevékenységek közben nyerték el jelentésüket, így a digitális kompetencia fejlesztése remekül kiegészítette a más műveltségi területeken szerzett tudás gyarapítását.
A szereplő csapatok projektjük ismertetésekor felhasználták a technikai eszközöket, lehetőségeket. Bemutatójuk élményszerűvé, érthetővé tette a közönség és zsűri számára is a célt, amiért a programjukat végezték, illetve a kitűzött célig vezető lépéseket, utat.
Összegezve, ezen a versenyen valóban minden résztvevő nyert - már a rendezvény kezdete előtt, a projektek megvalósításakor. A pedagógusok és diákok új ötletekkel, a közösen töltött nap élményével lettek gazdagabbak, más csoportok munkájának megismerése által.
A zsűri döntése alapján helyezést értek el:
Általános iskola felső tagozat kategória:
1. helyezett - Environment and Culture in Cities Számítástechnikai Általános Iskola csapata
2. helyezett - Eco - Maths that is Mathematical - Natural trips trough Europe Weöres Sándor Általános Iskola csapata
3. helyezett - Intercultural dialogue through fairy tale and drama GYAKI Dürer Albert Általános Iskola Tagintézmény csapata
Középiskolai kategória:
1. helyezett - Meine und deine Heimat Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat ÁMK csapata
2. helyezett - Friendly People for Friendly Energy - Barátságos emberek, környezetbarát energia érdekében Ady Endre Gimnázium csapata
Aktív állampolgárság vagy önkéntes/közösségi munka témakörében indított projektek:
1. helyezett - Building Bridges Between Cultures Kállay Miklós Általános Iskola csapata
2. helyezett - Bianco, Rosso e Verde - people making a Nation Orczy István Általános Iskola