A megnyitó során a török oktatási minisztérium képviselői beszéltek az eTwinning jelentőségéről, és arról, hogyan is működik náluk a közoktatás. Egy-két éven belül minden török iskolában aktív tábla és laptop segíti majd a tanulást, és nem titkolt céljuk, hogy az eTwinninget és a hozzá hasonló oktatási programokat beépítsék a közoktatásba.
Az ismerkedés és a kulturális programok mellett a résztvevők különböző előadások, workshopok keretében hallhattak az eTwinningről, a hozzá kapcsolódó szakmai fejlődési lehetőségekről, kipróbálhatták a webes felületeket, és tanácsokat kaptak arra, hogyan építhető be az eTwinning a tanórai keretek közé. A magyar és a török kultúra számos ponton kapcsolódik köszönhetően a 150 évnyi közös történelemnek, mind a nyelvben, mind a szokásokban megtalálhatóak a másik nemzet sajátosságai. Már csak ebből a szempontból is érdekesek a magyar-török kezdeményezésű projektek. Az egyik ilyen éppen az isztambuli találkozó során született meg, amely a fent említett kulturális hasonlóságokat, egymástól átvett motívumokat kívánja felkutatni.De nem csupán a törökökkel sikerült jó kapcsolatokat kialakítani, számos érdekes projektöltet született, sokan még a helyszínen felvették egymással a kapcsolatot az eTwinning weboldalán keresztül is, hogy hazaérve már csak a projekt kidolgozásával kelljen törődniük.
A szakmai munka mellett a résztvevőknek volt alkalmuk belekóstolni a török kultúrába is, a szervezők török táncos estével és egy "Mehter Show" nevű zenés katonai produkcióval várták a többi ország tanárait.
A projektpartner-kereső találkozók lényege tehát nem csupán az, hogy a résztvevők új ismeretekkel gazdagodnak, elmélyülhetnek egy-egy témában. Az utolérhetetlen előnye, hogy a különböző országok tanárai személyesen találkozhatnak egymással, kapcsolatokat építhetnek, amelyek a későbbiekben a Comenius vagy az eTwinning projektmunka során kiválóan hasznosíthatók.
Tanáraink beszámolói
"A három nap nagy része munkával telt, plenáris és gyakorlati előadásokon vettünk részt, ahol az eTwinning portál használatát tanultuk meg, illetve projektötletekkel lettünk gazdagabbak. Emellett persze jutott némi idő a kikapcsolódásra is. Talán mondanom sem kell, mekkora élményekkel tértünk haza. A Magyarországról kiutazott pedagógusok hasznos és tartalmas kapcsolatokat épített ki a találkozó három napja alatt. Számomra igazi tanulmányút volt ez, hiszen az angol nyelvet tanulom és az angol nyelvű előadásokat hallgatva büszkén mondhatom, hogy értettem az azokat, használni tudtam az idegen nyelvet.
Német nyelvtanárként azonban kapcsolatba kerültem belga, török, szlovén iskolákkal, akik érdeklődést mutattak egy lehetséges közös projekt gondolata iránt német nyelven. A jövő hónapok feladata lesz ezeknek a lehetőségeknek a minél szélesebb körű kiaknázása, az eTwinning portálon való projektindítás. Kihívásként és várakozással telve tekintek ezen feladat elé, de tudom, hogy az iskolánkban jelenleg is futó projektek szakmai vezetője minden tőle telhető segítséget megad. Másrészt a nyár eleji pilisborosjenői képzés során már számtalan apró gyakorlati fogást elsajátítottunk, megtanultuk használni az eTwinning munkafelületét."