Hazai eTwinning verseny: a nyertesek
Bodnár Gabriella
2010/05/27 19:56
1460 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
Május 26-án zajlott a 2010-es Magyarországi eTwinning Verseny, amelyben a legjobb idei projektek mérkőztek meg egymással. A zsűri két életkori és egy speciális kategóriában díjazta a jelentkezőket. Idén is számos érdekes és jó projektet vonultattak fel a közép- és általános iskolások, közülük néhány a nemzetközi mezőnyben is megállná a helyét. A dobogós projektek értékes vásárlási utalványokat kaptak.

Sokszor elcsépelt mondat már, hogy a zsűri nehéz helyzetben volt, de a 2010-es versenyre ez kifejezetten igaz. A csapatoknak 20 perc állt rendelkezésükre, hogy bemutassák projektjüket. Délelőtt az óvodás és általános iskolás korosztály, míg délután a középiskolások előadásait pontozta a zsűri. Kategóriánként az első három helyezett 150, 100 és 50 ezer forint értékű vásárlási utalványt nyert, a speciális kategória első helyezettje pedig 100 ezer forintos utalvánnyal lett gazdagabb.

A zsűri döntésében szerepet játszott a projekt témájának kiválasztása, az IKT eszközök használata, a diákok aktív részvétele és nem utolsó sorban a versenynapon tartott előadás minősége. Ezen szempontok alapján az alábbi végeredmény született:

Óvoda és általános iskola (Ebben a kategóriában idén nem született első helyezett.)

2. helyezett (megosztva)

  • Mountain Europe: Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola, Dunakeszi Felkészítő tanár: Péter Ágnes A projekt célkitűzése, hogy a diákok megismerjék egymás régióit, megtudják, hol, milyen környezetben élnek a lengyel, román, szlovák és cseh partnereik. A munka során bővültek a diákok földrajzi ismeretei, és nem utolsó sorban fejlődtek nyelvi és IKT készségeik. Bővebben a projektről.
  • Beyond music: Kállay Miklós Általános Iskola, Kállósemjén;Felkészítő tanár: Egri Józsefné. A projekt fő témája az érzelmek, a kreativitás és a zene kapcsolata. A diákoknak előre kiválasztott klasszikus zeneműveket hallgatva kellett kifejezniük érzéseiket, szavakkal, rajzzal, tánccal, stb. A zene az egyetemes nyelv, amely nemzetiségtől függetlenül érzelmeket kelt, és legtöbbször hasonló érzelmeket ébreszt bennünk. Bővebben a projektről.

3. helyezett

  • European department store - shopping around Europe: Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Zene és Táncművészeti Intézmény, Gyömrő ; Felkészítő tanár: Németh Zoltánné. A projekt alapötlete egy európai szintű virtuális bevásárlóközpont megalkotása.  Ahol minden ország létrehozhatja a saját, egyedi részlegét. A tanulók megismerhették egymás pénznemét, azok értékét és összehasonlíthatták az egyes alapvető élelmiszerek árait. A feladatok során gyakorlatban alkalmazhattak matematikai összefüggéseket (pl.: valutaváltás, mennyiség-érték meghatározása), illetve fejlesztették IKT és nyelvi képességeiket. Bővebben a projektről.

Középiskola

1. helyezett (megosztva)

  • Diversity and Human Right: Ady Endre Gimnázium, Budapest ; Felkészítő tanár: Sallai Zoltán. A projekt célja, hogy elősegítse a kisebbségekkel szembeni elfogadást egymás megismerése által. A kisebbségek között nem csupán az eltérő nemzetiségű csoportokat értették, a projekt egyaránt kitért a fogyatékkal élőkre, illetve azokra, akik társadalmi helyzetük, vagy eltérő szexuális beállítottságuk miatt kerültek a társadalom peremére. A diákok közösen dolgoztak ki olyan pedagógiai módszereket, melyek az integrációt és a kisebbségekkel szembeni elfogadást segítik. Bővebben a projektről
  • Europäische Vielfalt - gemeinsame Wurzeln: Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzati Általános Művelődési Központ (volt Porpáczy Aladár Középiskola), Fertőd ; Felkészítő tanár: Kalocsa Ibolya. A projekt alapötlete a nemzetek közötti hasonlóságok, a közös szálak feltérképezése volt. A munka számos kisebb témára oszlott úgy, mint az 1989-es év történelmi feldolgozása, a vízhez kapcsolódó legendák összegyűjtése, vagy az Európában élő állatok élettereinek megismerése (pl.: gólya, csiga). A partnerországok diákjai közösen dolgozzák fel a témákat, és – akár egy-egy személyes találkozó keretében – be is számolnak az elért eredményekről a többi témával foglalkozó társaiknak. Bővebben a projektről.

3. helyezett

  • ICT4U
    Andrássy György Közgazdasági Szakközépiskola, Eger;
    Felkészítő tanár: Király Krisztina. A projekt egy, a 21. századra jellemző szerepcserén alapul. A cél, hogy a web2-es alkalmazásokban jártas diákok tanítsák meg tanáraikat a felületek használatára, és arra, hogyan építhetők be a tanórai keretek közé. A projekt során a diákok a Facebook, Twitter, Diigo, Flashmeeting, és Camtasia alkalmazásokat vizsgálják meg, hogy a szokványos felhasználáson túl, milyen pedagógiailag fontos értékek rejlenek még bennük. Bővebben a projektről.

Speciális kategória (A szegénység és a társadalmi kirekesztés elleni küzdelem)

1. helyezett

  • Celebrating International Days for a Special Reason! Orczy István Általános Iskola, Szeged; Felkészítő tanár: Kiss Mónika A projekt az ún. "Nemzetközi napokat" dolgozza fel, amelyeket a legtöbb országban megünnepelnek. Ilyen például az ételek, a béke, a színház, vagy a gyermekjogok nemzetközi napjai. A kisdiákok minden alkalommal feldolgozzák az éppen aktuális nap témáját, és megismerhetik, az egyes országokban hogyan, miként ünneplik ezeket. A projekt célja, hogy segítse az egymás kultúrája iránti elfogadást, közösségi szellemet alakítson ki a gyerekekben. A projekt során elkészült alkotásokból egy nemzetközi naptárat hoznak létre, melyet értékesítve a befolyt összeget jótékony célra fordítják majd, valamilyen gyermekeket segítő alapítványnak ajánlják fel. Bővebben a projektről

Az idei bemutatókból kiderült, hogy egyre több olyan projektet valósítanak meg az intézmények, amelyek keretében személyes találkozót/találkozókat is meg tudnak szervezni. Így a diákok még motiváltabbakká válnak és további érdekes feladatokat oldhatnak meg a partnerekkel közösen, próbára téve nyelvtudásukat is. Emellett egyre több olyan projektet hívnak életre, amelyekben 7-8 partnert is dolgozik együtt, vállalva ennek minden nehézségét, cserébe az igazán sokszínű eredményért, nemzetközi kavalkádért.

A verseny résztvevői – diákok és tanárok egyaránt, minden dícséretet megérdemelnek, munkájukhoz gratulálunk és reméljük, hogy nagyon sok sikeres projektben találkozhatunk még velük.

eTwinning info

Bemutatkoznak az eTwinning nagykövetek Az eTwinning program magyarországi képviseletében nyolc nagykövet segíti az érdeklődők munkáját.
eTwinning Nagykövetek csoport a Közösségben Moderált csoport a szakmai közönség számára.
eTwinning HelpDesk A csoport célja, hogy szakmai, technikai segítséget nyújtson az eTwinning program résztvevőinek.
e3 A projekt célja egy eTwinning Pedagógiai Műhely létrehozása, ahol a résztvevők egy projektötlet kidolgozásán munkálkodnak.

Untitled Document

Info és elérhetőségek