Októberi eTwinning sikerek: magyar nyelvű partnerkereső találkozó és e3 díjátadó
2014/10/13 16:10
1337 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.

Az eTwinning Magyarországi Szolgáltatópontja október első hétvégéjén nemzetközi partnerkereső találkozóra hívta az általános iskolás korosztályt tanító pedagógusokat. A rendezvény különlegessége abban rejlett, hogy a meghirdetett munkanyelv most először volt magyar.

_MG_3662_converted

Contact Seminar

A Contact Seminar nem más, mint partnerkereső találkozó olyan pedagógusok számára, akik közös eTwinning projektet szeretnének indítani. A találkozóra érkező pedagógusok mindegyike magával hozza a saját projektötletét. Egy ilyen többnapos rendezvény remek alkalom arra, hogy a hasonló érdeklődésűek között jó nemzetközi partnerség alakuljon ki, mely megalapozza a jövőbeli sikeres együttműködést.

A budapesti találkozón négy országból, összesen 35 pedagógus vett részt. Célcsoportja általános iskolai, 7-14 éves korosztályt tanító, kezdő eTwinningező pedagógusok voltak, akik magyar nyelven szeretnének projektet indítani. A munkanyelv választás nem véletlen.  A magyar pedagógusok többségénél jelentős akadályt jelent az idegen nyelvismeret hiánya, emiatt nehezebben vállalkoznak nemzetközi projektekben való részvételre. Ugyanakkor idén szeptemberben elindult a Nemzeti eTwinning, mely lehetővé teszi, hogy azonos országból érkezők közös eTwinning projekt indítsanak, annyi kikötéssel, hogy a sikeres projektet csak az adott ország nemzeti versenyén lehet megmérettetni, nemzetközi versenyen nem vehet részt. A meghirdetett magyar munkanyelvnek köszönhetően a résztvevők Szlovákiából, Romániából érkeztek, de részt vettek a találkozón bolgár kollégák is. A magyarországi pedagógusok között az idei e3 projekt tagjai is képviseltették magukat és lelkesen keresték a projektpartnert, megvalósítás előtt álló projektötletükhöz.

Inspiráló workshopok és jógyakorlatok

A háromnapos találkozón a pedagógusoknak alkalmuk nyílt szakmai workshopokon részt venni. Nádori Gergely előadásában a 21. századi projektek ismérveit mutatta be. Sorra vette, milyen képességeket kell fejlesztenünk, ha azt szeretnénk, hogy diákjaink helyt álljanak a 21. században. A műhelymunkán a résztvevők megismerkedtek a 21CLD rendszerrel, ami a 21. századi tanulási képességek nemzetközi standardja.

Sváb Ágnes szófelhő- és kérdőívkészítő alkalmazásokat mutatott, emellett számos lehetőséget és gyakorlati példát is arra, hogyan lehet ezeknek tanulási környezetben hasznát venni.

Kanozsay Katalin a sikeres együttműködés alapjairól szóló előadásában megmutatta, hogyan valósítható meg sikerrel egy projekt, ha az abban részt vevő partnerek más országban élnek és az egyetlen lehetőség az egymással való kommunikációra kizárólag virtuális felületeken van. A workshop keretén belül el lehetett sajátítani és ki is lehetett próbálni számos ingyenesen elérhető online eszközt.

A sikerrel megvalósult projektek bizonyítják, hogy lelkesedéssel és szakmai tudással megvalósíthatók a projektek. A bemutatott jógyakorlatok között Kanozsay Katalin két díjnyertes nemzetközi projektjét, Barkóczi Mariann Ovipolice projektjét és Németh Zoltánné Weöres Sándor Általános Iskolában megvalósított projektjét is megismerhették az érdeklődők.

_MG_3723 Képgaléria

Projektötletek és közös projektek

Nagyon inspiráló, amikor ennyi lelkes, tettre kész pedagógussal találkozhatunk. A rendezvény első napján még kiforratlan projektötleteiket egymással kissé félszegen megosztó kollégák két nappal később már kis kupacokba gyűlve, mosolygó arccal osztják meg egymással, ki hány partnert talált, és ez alatt a rövid idő alatt mennyi változtatáson estek át a közös munka eredményeképpen a projektötletek.

A találkozó legnépszerűbbje minden bizonnyal Kleisz Gábor Egyszer volt, hol nem volt… mesés ételek című projektje lett. Ő talált a legtöbb partnerre a találkozó alkalmával: projektje ezzel azon nyomban el is indult a megvalósítás útján. A mesés projekt lényege, hogy a meséket pontosan a leírtaknak megfelelően rekonstruálják, az ételeket pontosan úgy készítik el és fogyasztják el, ahogyan az a történet leírásában szerepel. A projekt sokszínűsége nemcsak a partnerek számának sokaságában és nemzetközi sokszínűségében rejlik, hanem a tanulók heterogén összetételében is. Általános és középiskolások egyaránt részt vesznek a kísérletben, különlegessége, hogy a gyerekek között tanulásban akadályozottak is vannak.

Díjazottak

A találkozón sor került az eTwinning e3 2014 projekt díjátadójára is.

Díjat vehettek át:

Az év e3-as projektje:

  • Kleisz Gábor: Egyszer volt, hol nem volt… mesés ételek
  • Markó Mónika: Hangok világa

A jövő ígérete:

  • Juhászné Csordos Tünde: Hagyományok találkozása

Különdíj:

  • Rébeli Szabó Erzsébet: Egészséges étkezés az európai iskolabüfékben

Díjazásban részesült még:

  • Viziné Surányi Erika: Egészség- Nyereség
  • M. Nyikos Edit: Olvasni jó!

eTwinning info

Bemutatkoznak az eTwinning nagykövetek Az eTwinning program magyarországi képviseletében nyolc nagykövet segíti az érdeklődők munkáját.
eTwinning Nagykövetek csoport a Közösségben Moderált csoport a szakmai közönség számára.
eTwinning HelpDesk A csoport célja, hogy szakmai, technikai segítséget nyújtson az eTwinning program résztvevőinek.
e3 A projekt célja egy eTwinning Pedagógiai Műhely létrehozása, ahol a résztvevők egy projektötlet kidolgozásán munkálkodnak.

Untitled Document

Info és elérhetőségek