A konferencia nyitónapján 21 ország 37 iskolája nyerte el az idei eTwinning Díjakat. A versenyben olyan 2008-2009-es év folyamán lezajlott projektek vehettek részt, amelyek valamilyen téren kiválóak voltak. Ezeket három életkori (4-11, 12-15 és 16-19 évesek), valamint 4 speciális kategóriában (Spanyol-, illetve Francia nyelvi kategória, Matematika és természettudományok, valamint a Digitális média kreatív használata) jutalmazták. Az életkori kategória nyertesei részt vehetnek az idei eTwinning Táborban, míg a speciális kategória díjazottjai oktatási és szakmai fejlesztő eszközöket kaptak. A nyertesek listáját keresse az etwinning.net honlapon.
Odile Quintin , az Európai Bizottság oktatási és kulturális főigazgatója nyitotta meg a konferenciát. Beszédében gratulált annak a több ezer tanárnak, akik segítségével létrejöhetett ez az nem mindennapi oktatási forma. Mint elmondta, az eTwinning a tanulás, a gyakorlat, a kiválóság és az innováció elegye, amely nem csak Európában, de világszerte példaértékű lehet. A programban dolgozó tanárok és diákok az elő bizonyíték arra, milyen óriási hatással lehet a tanulókra, ha a hagyományos tanórák kereteiből kilépve, más országok diákjaival együttműködve sajátíthatják el a tananyagot, megismerve egymás nyelvét és kultúráját.
A három napos találkozó egyik kiemelt témája volt, a web 2.0-ás alkalmazások népszerűsítése, ezen belül is:
- diákok bevonása a projektmunkába
- online tanári közösségek
- a szakmai fejlődés lehetőségei
Az előadások mellett a konferencia fő látványossága a kiállítás volt. A különböző standoknál számos érdekes projektet, kezdeményezést láthattak az érdeklődők. A nemzetközi pulthoz minden ország csempészett valamilyen sajátosságot, saját nemzetére jellemző dolgot, így igazán multikulturális helyszín lett. Az eTwinning Clinic standjánál bárki feltehette a honlapokkal, illetve a projektekkel kapcsolatos technikai kérdéseit, amelyekre "etwinning doktoraink" válaszoltak.
A projektkereső fórumnál, lehetőség volt élő skype beszélgetéseket folytatni az egyes országok területi képviselőivel, tanácsadóival. Emellett a falakon számos üzeneteket hagytak egymásnak a hasonló projektötleteket fontolgató tanárok. Egy másik standnál az idei nyertes projektekkel ismerkedhettek az érdeklődők, valamint számos további helyszíneken pillanthattak bele a különböző témák – matematika, tudományok, nyelvoktatás, környezetvédelem – köré csoportosuló jó példákba.
A kiállítás az eTwinning Band koncertjével zárult, amely csapat kizárólag a konferencia kedvéért jött létre a programban dolgozó szakemberek részvételével.
A második napon a plenáris előadások helyett a kiscsoportos műhelymunkáké volt a főszerep. A drámajátékoktól kezdve az inkluzív osztálytermekig, számos hasznos téma merült fel. Egymás tapasztalataiból merítve a tanárok megismerhették, hogyan lehet például a sajátos nevelési igényű gyerekeket bevonni az eTwinningbe, vagy hogyan lehet a 21. századi digitális technikákat hasznosítani az oktatásban.
Magyarországról 8 tanár utazhatott el a konferenciára, mostani cikkünk mellett hamarosan saját szavaikkal írják majd le, nekik mit is jelentett ez a rendezvény.