Budapest volt a helyszíne a második magyarországi kontaktszemináriumnak, melynek keretén belül mintegy hatvan tanár kereshetett magának, illetve iskolájának, projektjének partnert. A magyarországi tanárok már több szemináriumon is részt vehettek, például Szlovákiában, Csehországban vagy Szlovéniában.
Ez alkalommal a tanárok között megtalálhattuk a cseh, osztrák, német, szlovák és természetesen a magyar oktatási élet képviselőit. Hazánkból kilenc tanár érkezett, közép- és általános iskolákból, az ország minden tájékáról.
A rendezvényen az Oktatási Hivatal képviseletében Horváth Ádám köszöntötte a résztvevőket, Hunya Márta, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet munkatársa pedig az Interkulturális kommunikáció buktatóiról tartott előadást. A Központi Szolgáltatópont szerepét betöltő brüsszeli székhelyű Európai Iskolahálózat (European Schoolnet) munkatársa, Sofia Aslanidou, bemutatta a megjelent pedagógusok számára az „Insafe – Biztonságos Internet” program célkitűzéseit és eddigi eredményeit, valamintChristina CrawleyChristina Crawley (EUN) műhelymunka keretében megismertette az érdeklődőket eTwinning portálon (www.etwinning.net) elérhető eszközök használatával
A rendezvény lényege, hogy a tanárok partnert találjanak iskolájuknak és a szeminárium végére minél több közös projekt jöjjön létre. Az együttműködés mellett a résztvevők módszertani segítséget kaptak a projektmunkához, valamint négy különböző workshopon vehettek részt, ahol új IKT ismeretekre tehettek szert. Kipróbálhatták, hogyan lehet wikit, blogot és egyéb web 2.0 eszközöket használni a tanórán, egy kiváló szoftver segítségével pedig a tanárok öt egyszerű lépésben készíthették el saját weboldalukat, ezen publikálva projektjük eredményeit. A workshopok célja, hogy a tanárok új eszközöket ismerhessenek meg és módszertani-pedagógiai segítséget kapva, beépíthessék az itt szerzett tudást tanítási munkamódszerükbe.
Az iskolák bemutatkozó posztereket készítettek ezzel segítve, hogy minél eredményesebben találjanak partnert. A rendezvény a közös projektmunkával zárult, melynek eredményeként több új testvériskola kapcsolat született. Sokan regisztráltak új projektet az eTwinning portálon, további együttműködések fogalmazódtak meg, illetve a Nemzeti Szolgáltatópontok több közös kontaktszemináriumok szervezését tervezik.