Az április 25-27-e között rendezetett találkozó elején Anne Gilleran, a brüsszeli központú European Schoolnet pedagógiai igazgatója üdvözölte a jelenlevőket. A pódiumon őt követő Dr. Nicola Würffel, a Heidelberg Egyetem professzora vitaindító előadásában a konferencia későbbi programjain felmerülő kulcskérdéseket idézte fel.
A konferencia a szemináriumokkal folytatódott, ahol négy korcsoportra (8-10, 12-16, 13-15, 15-19) bontva foglalkoztunk az eTwinning kulcskérdéseivel. Utóbbit Daniel Weber nyitotta, aki gyakorló középiskolai tanár, médiát, gazdaságtant, testnevelést és spanyol nyelvet oktat. Bemutatta jelenleg is futó „Youth& Media” eTwinning projekt-jét, melyet egy norvég iskolával indítottak. Megismerkedtünk a projekt-tervezés főbb lépéseivel és eszközökkel, amelyek használatával az eTwinning kapcsolatot különösen érdekessé és élvezetessé tehetjük. Olyan szolgáltatások lehetőségeit ismerhettük meg, mint például a YouTube, a MindMeister, az IMovie, a PowerPoint, a blogger.com, a Comic Life, vagy a MovieMaker.
Videókészítés az oktatásban
A videókészítést komolyabban foglalkozott a következő előadó, Armin Hottmann, aki ’Video production. How can you pimp up your projects?’ (Videókészítés. Hogyan dobjuk fel a projektünket?) című prezentációjában azt mutatta be, hogy a videótechnológiákat miként lehet alkalmazni pedagógiai eszközként. Hottmann korábban médiatanulmányokat folytatott Londonban, majd elkezdett egy általános iskolai médiaprojektet „Die 23 Muskeltiere” néven. A médiaoktatás főbb kérdéseit elemezte, például hogy miből lehet videóprojekt-téma. A videókamerák fajtáiról is szó esett, majd szóba került az elkészült alkotások online és DVD-s publikálása is, illetve a videók publikálásában rejlő lehetőségek. Hottmann külön kiemelte, hogy akik médiaoktatási ismereteiket bővíteni szeretnék, jelentkezhetnek arra az egy 1 hetes berlini továbbképző kurzusra, melyet a Comenius pályázat keretében hirdettek meg.
Aki érdeklődik a téma iránt, feliratkozhat arra a hírlevélre is, ahol híreket, ötleteket lehet kapni a médiaoktatás területéről.
Podcasting, interkulturális kapcsolattartás
A videókészítés után a podcastingra terelődött a szó, illetve az új technikai formában rejlő oktatási lehetőségekről. A prezentációt Sebastian Dorok vezette, aki média tanfolyamokat tart a Dortmundi Egyetem zene szakos hallgatóinak. 2000 óta készít podcast-okat diákjaival. Ő bevezetett minket a podcast készítés rejtelmeibe.
James Chamberlain rendhagyó előadást tartott: a Bonn-Rhein-Sieg Alkalmazott Tudományok Egyeteme, Nyelvi Központ igazgatója interaktív szerepjátékokon keresztül világított rá a direct és indirect kommunikáció kulturális különbözőségeire. Szokatlan prezentációjából például kiderült, hogy még az emailek tartalma is kulturától függő. Miután elemeztük az egyes üzleti interkulturális emailek szerkezetét, mindannyiunk számára világossá vált, hogy a kollégának igaza van. Igazi workshop volt, amelyet nagyon élveztünk!
A nap végén Michael Hamke percei következtek, aki az eTwinning Testvértér (TwinSpace) használatába vezette be a jelenlevőket. Hamke 2004 óta dolgozik különböző projektekben, amelyekért számos díjban, elismerésben részesült /Schools for Europe Award, eTwinning Quality Label Award, etc./, ennek megfelelően nagyon praktikus tanácsokat adott kezdőknek és haladóknak egyaránt.
A konferencia zárásakor konstatáltuk, hogy számos új partnerkapcsolat született és köszönetet mondtunk a szervezőknek az elkötelezett, lelkes munkáért. Minden tökéletes volt!