Gajdos Márta, a budapesti Gádor Általános Iskola tanárának beszámolója: A török-magyar nap elején üdvözlő műsorral köszöntöttük látogatóinkat: iskolánk kórusa török dalokat énekelt. Két tanulónk furulyán és trombitán adott elő török dalokat, majd egy kedves zenész apuka játszott oboán. A török vendégek népviseletüket mutatták be, nagy tetszést aratva. Több magyar diáklányunk is felpróbálta a szépen megmunkált nehéz fejdíszeket. A köszöntő utána vendégeink betekintést nyerhettek az iskola életébe és meglátogatták a szorgosan tevékenykedő kézműveseket is. Rövid kávészünet után előadások hangzottak el.
A török iskola igazgatójának köszönő szavait követte Özgür magyar nyelvű előadása, mely Rákóczi, Thököly és Kossuth törökországi emlékházát mutatta be. Előadásában kitért arra is, hogy ezek a jelentős történelmi személyiségek ugyanúgy a török történelem részesei is. Az én előadásom címe „Kapcsolódások” volt. Ebben a török-magyar közös szavak, ételek és az iszlám építészet magyarországi emlékeit mutattam be. Az iskolai program végét közös ebéd jelezte, a menü - a hagyományok útján maradva - marhagulyás és lángos volt.
Másnap a több kerületi iskolából (Baross Iskola, Kempelen Farkas Gimnázium, Gádor Általános Iskola) verbuválódott csapat a vendégekkel az élen török emlékek kutatására indult Pécsre. A programban megtekintettünk egy ma is működő dzsámit, ahol vendégeink elmagyarázták nekünk, milyen célt szolgál a dzsámi berendezésében. A következő állomás a székesegyház volt. Itt nekünk jutott az idegenvezető szerepe.
A nap végén a Főtéren lévő dzsámit tekintettük meg, melyet a két vallás közösen használ. Hazafelé a buszon a két nemzet gyermekei már közösen töltötték fel egymás hangját közösségi oldalakra, amint törökül illetve magyarul próbáltak szavakat kiejteni. Nehéz szívvel mondtunk búcsút egymásnak, abban a reményben, hogy lesz még folytatás. A találkozóról készült riport ide kattintva érhető el.