Sok technológiai szolgáltató a BETT Show-ra időzíti az új termékek megjelentetését, és az érdeklődő gyakorló pedagógusok mellett lehetséges viszonteladók figyelmét is szeretnék felkelteni, esetleg országlicenc-jellegű szerződéseket kötnének oktatási minisztériumok képviselőivel. A BETT Show az eladók és vevők egymásra találását számos módon segíti, például minden standon bescannelik az érdeklődő látogatók badge-ét, hogy később megkereshessék őket ajánlataikkal. A BETT regisztráció után a látogatók egy rendszerhez férnek hozzá, ami az érdeklődésüknek megfelelő termékeket kínál, és egyedi bemutatók, üzleti tárgyalások megszervezésére is lehetőség van. Idén magyar stand is volt, ahol magyar cégek mutathatták be termékeiket a látogatóknak.
Idei trendek
Azok számára, akik nem vesznek semmit, a BETT az oktatástechnológiai trendek megfigyelésének terepe. A kiállítói tér nagyon nagy volt, így a látogatók mindenképpen valamilyen fajta prioritást és bejárási stratégiát kellett, hogy alkalmazzanak, a kiállítás egésze még több nap alatt sem volt áttekinthető. A tematikus bejárást az is nehezítette, hogy bizonyos esetekben a hasonló termékek egymáshoz közel kaptak helyet, míg más témák teljesen szétszórva jelentek meg. Volt például egy kijelölt sarok a Raspberry-pi szerű termékeknek, de az SNI eszközök szétszórva jelentek meg.
Idén kétségtelenül jelentős trend a robotika, a programozás és a maker jellegű tevékenységek. |
Érdekes módon lecsengőben van az mLearning, tehát a kifejezetten okostelefonra, táblagépre fejlesztett alkalmazások. |
Kifelé futnak, de még tartják magukat az interaktív táblák, lassan a hátulról megvilágított érintő panelek váltják ki őket. A vezető interaktív táblagyártók a táblán kívül egyéb technológiai megoldásokat kínálnak, amelyek az osztálytermi menedzsmentet, a tanulói együttműködést vagy az értékelést segítik. |
Összességében talán kicsit kevés volt a digitális oktatási tartalom, bár aki kifejezetten azért ment, az így is talált. |
Tanulói válaszadórendszer – hardver formában gyakorlatilag nincs, ezeket felváltották a mobil eszközök és a böngésző alapú kvíz alkalmazások. |
Tartják magukat az LMS (learning management system) rendszerek, amik közül néhányat VLE-nek kell szólítani (virtual learning environment). |
Iskolai menedzsment rendszerek (MIS, management information system), online befizetés, hallgatói nyilvántartás. |
Minden, ami MTMI. (matematika, természettudomány, mérnöki tudományok és informatika) |
Hálózatmenedzsment, biztonság, tartalomszűrés. |
1:1 dolgok (olyan környezet, amelyben minden tanulóra jut egy számítógép) – kollaboratív tartalomkészítés, tanteremfelügyelet. |
Kifejezetten oktatási célra készült laptopok, „classmate PC”-k. |
Virtuális valóság, 3D megjelenítés – vannak ilyen termékek, de valószínűleg nehéz eladni őket. |
Olvasd el a sorozat többi cikkét: