Empatico
Az Empatico az eTwinninghez hasonló, de annál sokkal egyszerűbb, tanulócsoportokat együttműködésre serkentő rendszer. Az együttműködő tanárok 4 előre meghatározott tevékenység közül választhatnak, a két tanulócsoport közös tevékenysége mindössze 2-3 óra. A tanárok online felületen veszik fel egymással a kapcsolatot, és a fő rendezőelv az, hogy mikor érnek rá.
Választható témák:
- Ki mit játszik?
- Milyen az iskola környezete?
- Ki hogyan segít a közösségnek, a családnak?
- Milyen az időjárás, és hogyan hat az emberekre?
Az együttműködés lépései:
- Beszélgetés a saját környezetről és hogy vajon mi jellemezheti a másik csoportot
- Konferenciabeszélgetés, a tanulók bemutatják saját környezetüket és kérdéseket tesznek fel a másik csoportnak
- Tanulságok megbeszélése
Classhug
Classhug egy gyerek nyomonkövető rendszer osztálykirándulásra: a tanulók egy-egy karkötőt kapnak, a tanár pedig egy tableten állíthatja be, milyen távolságra távolodhatnak el tőle a gyerekek. Ha a megadott távolságon kívül kerülnek, a rendszer értesítést küld a tanárnak és/vagy a tanulónak.
AÜlőke-válaszadórendszer
iMO-LEARN: a résztvevők úgy küldik be a válaszokat, hogy elfordítják az ülőkét.
RapidMOOC
RapidMOOC egy olyan összeállítás, ami lehetővé teszi a greenbox iskolai használatát. A rendszer szoftverből, felvevő egységből, zöld háttérből és világítótestekből áll. Az időjárásjelentésekből ismert greenbox hatás eléréséhez a szoftveres technológia – ami az egyszínű hátteret kitörli és helyére egy másik, akár mozgó hátteret tesz – viszonylag elérhető, már ingyenes videószerkesztő szoftverekben is megtalálható. Azonban a tökéletes hatáshoz a fények megfelelő beállítása fontos, így házilag nem olyan könnyű ilyen rendszert barkácsolni. (Egyszer megpróbáltuk.) A RapidMOOC készen kínálja a rendszert, amivel MOOC-hoz vagy fordított osztályteremhez kapcsolódó videókat lehet készíteni vagy tanulói szerepjátékokat lehet játszani.
AEquatIO
Az EquatIO egy kiegészítés az Office programokhoz (vagy Machez, vagy Google dokumentumokhoz), ami lehetővé teszi képletek könnyű beillesztését.
CatchBOX
A CatchBOX puha, eldobható mikrofon. Egy előadás hallgatójának odadobva kihangosítva lehet meghallgatni az előadáshoz kapcsolódó kérdését, vagy osztályteremben alkalmas egy tanuló felszólítására.
Vezeték nélküli képernyőkivetítés
Sokak számára a tanteremfelügyeleti rendszereknél szimpatikusabbak azok a megoldások, ahol egy tanteremben vagy tárgyalóban bárki kivetítheti a számítógépének képernyőjét különösebb előzetes telepítés vagy szerelés nélkül, és a kivetítést a számítógép tulajdonosa kezdeményezi, nem a tanár. Ez BYOD környezetben (amikor mindenki a saját hozott eszközét használja) életszerűbb és kevésbé erőszakos. Ilyen megoldás a ScreenBeam, amihez egy különálló hardver szükséges, azonban ha az már fel van szerelve, akkor a vezeték nélküli képernyőkivetítéshez csak egy olyan funkciót kell aktiválni, ami minden modern laptopban rendelkezésre áll. Az adatátvitel nem wifi-t használ és elég gyors. Közös online munka esetén nagyon hasznos megoldás, akár vállalati környezetben is.
Hasonlóan működik a Google Cast for Education, ezt azok az iskolák vehetik igénybe, akik igényelték a Google for Education csomagot. Az adatátvitel a Google Chrome böngészőn keresztül működik, hardver nem kell hozzá, egy bővítményt kell letöltenie mind a tanárnak mind a tanulóknak. (Fordítottja a Share to Classroom bővítmény, ezzel az egész osztályt ugyanarra a weboldalra lehet irányítani egy kattintással.)
Glisser
A Glisser egy olyan alkalmazás, amit a BETT Show szervezői is használtak. Rendezvények során lehet vele aktivizálni a mobiltelefonnal rendelkező hallgatóságot. Létre lehet hozni online szavazást, vagy olyan felületet, ami egy előadás során a hallgatóság kérdéseit gyűjti, majd ki lehet őket vetíteni.
A 2018-as BETT Show érdekességeit bemutató cikksorozat végére értünk. Kíváncsian várjuk, a sok innováció közül mi fog végül gyökeret verni a piacon – és az oktatásban.
Olvasd el a sorozat többi cikkét: