A Physics Classroom története 1996-ban kezdődött, amikor is egy tanári közösség az iskolája honlapján kezdett fizika témájú írásokat, tanári segédanyagokat közölni. Az oldalon megjelenő anyagok száma, és a népszerűsége is folyamatosan nőtt, így az iskolai weblapból önálló weboldal született.
Napjainkban az oldalt havonta néhány millió látogató keresi fel, akik örömmel használják a közérthetően, hétköznapi nyelven megfogalmazott fizika témájú tananyagokat. A weblap tartalmaz egy "szokásos" téma besorolás szerinti, a teljes fizika tananyagot felölelő elméleti összefoglalót. Néhol,átvéve az angol szóhasználatot, már tutorialnak is nevezik ezt.
Physics Tutorial
Az egyes témakörök leckékre bontva találhatóak meg. A leckék itt hagyományos szöveges információk, de minden lecke végén egy kis teszt segítségével önmagát ellenőrizheti a tanuló.
Az alapvető definíciók, fizikai törvények, a fizikai mennyiségek jelölése, és mértékegységei, kiegészítve alapfeladatokkal segíti a felkészülést, és teszi könnyűvé a használatot.
Physics Interactive
A fizika hagyományos oktatása során használt eszköztár kiegészíthető jól megtervezett, interaktív szimulációkkal, amelyek segíthetik a diákokat abban, hogy kapcsolatot találjanak a hétköznapi jelenségek és a tudomány között, így segítve a minket körülvevő "valódi" világ működésének megértését.
Mivel a honlap elsősorban amerikai felhasználók számára készült, ezért nem csak a hagyományos Java, és Flash alapú szimulációk találhatóak meg, hanem a fejlesztés iránya a HTML5 szabvány irányába tolódott el. Ennek az az oka, hogy az Egyesült Államokban az iskolák nagy részében Ipad-et, és Chromabook-ot használnak, amelyeken pl. a Flash szimulációk nem futnak.
A szimulációk egyik típusa olyan felépítésű, hogy a felhasználó néhány paramétert meg tud változtatni, és a jelenséget így tudja befolyásolni. A megváltoztatott paraméterek hatása ekkor jól megfigyelhető, akár többször is újrajátszható.
Járművek ütközését tudjuk vizsgálni ezzel a szimulációval. Előzetesen beállítható a két jármű tömege, és az ütközés előtti sebességek, valamint az is, hogy rugalmas, vagy rugalmatlan az ütközés.
Az gyűjteményben található szimulációk másik típusa lehetővé teszi, hogy a tanuló készségei fejlődjenek, képes legyen gyakorolni az ismeretek felhasználását.
A harmadik típus pedig játékos környezetbe helyezi a fizikai tartalmat, így mintegy elvarázsolja a tanulni vágyó felhasználót. A legtöbb szimulációhoz valamilyen munkalap is tartozik, mely segíti a diákokat a tananyagrész feldolgozásában.
Shockwave Studios
A Shockwave egy olyan multimédia platform, amelyet az Adobe cég fejlesztett ki arra, hogy a weboldalakon interaktív animációk segítsék a tartalmak megjelenését. Az animációk futtatásához megfelelő futtatási környezet szükséges, ezt a megfelelő Adobe Shockwave Player telepítésével érhetjük el.
Ezzel az eszközzel fejlesztik azokat az online tanulást támogató eszközöket, amelyek képesek megvalósítani a valós fizikai környezetet, ahol nagy számítási teljesítmény, és grafikus megjelenítés szükséges.
Multimedia Studios
Ez a régebben készült fizika témájú animációk gyűjteménye. Itt egyszerű, gif formátumú animációk mutatják be a témakör feldolgozásához szükséges jelenséget, kísérletet.
Csak azoknak, akik jól beszélnek angolul?!
A weboldal további része szinte csak azok részére nyújt segítséget, akik jól beszélnek angolul. Feladatbank, nyomtatható munkalapok, a feladatok megoldását segítő részletes magyarázatok, és tanároknak szóló módszertani útmutatók segítségével gazdagíthatjuk tudásunkat.
Jó szórakozást!
További érdekes oldalak:
Zsigó Zsolt cikke