A díjat minden évben legfeljebb három pedagógus nyerheti el. A díjazottak közül legalább ketten a közoktatásban gyakorló pedagógusok, és egyikük lehet olyan szakember, aki szakmai tevékenységét az oktatás más területein fejti ki a közoktatás javára.
Idén immár kilencedik alkalommal került sor a díjak kiosztására. Hasonlóan a korábbi évekhez most is három szakember kapta meg az elismerést, akik a szakmai kitüntetés mellett egy kisplasztikát kaptak, amely Szanyi Borbála szobrászművész alkotása.
A nyertesek
Antaliné Miss Lilla
Dunaújvárosi Móricz Zsigmond Általános Iskola
magyar-történelem szakos pedagógus, közoktatási vezető
Antaliné Miss Lilla a Dunaújvárosi Móricz Zsigmond Általános Iskola magyar-történelem szakos pedagógusa. A 21. századi kompetenciafejlesztés elkötelezett híve. Az élethosszig tartó tanulásra motiválás, valamint a folyamatos módszertani megújulás szívügyévé vált pályája során.
Már a karanténoktatás előtt is rendszeresen alkalmazott digitális eszközöket, igyekezett kiaknázni a technológiai lehetőségeket, illetve ismereteivel, tapasztalataival a többi kollégát is próbálta folyamatosan támogatni. Módszertani anyagaiból, videóiból, cikkeiből országszerte segítséget kaphattak a pedagógus kollégák a digitális generáció tanításához.
Számos pedagógus továbbképzés kidolgozója, pl. a “Válj digitális pedagógussá most” című, tanároknak készült továbbképzési anyag szerzője, valamint a MIE (Microsoft Innovative Educator) trénere. A Neteducatio szakmai vezetőjeként a tudásmegosztás számtalan formáját támogatja. Digitális kalandozó c. facebookos blogjában gyorsan bevethető ötleteket, módszertani jó gyakorlatokat oszt meg a téma iránt érdeklő pedagógusokkal.
Tapasztalatairól számos cikk, tanulmány jelent meg, emellett rendszeresen osztja meg tapasztalatait különböző konferenciákon.
Számos díjjal büszkélkedhet, többek között a Digitális témahét keretein belül is több díjat nyert.
Márffy Bence
Sárvári Nádasdy Tamás Általános Iskola
magyar-történelem tanár
Márffy Bence a Sárvári Nádasdy Tamás Általános Iskola tanára, osztályfőnök, aki iskolai tevékenysége mellett saját YouTube-csatornát hozott létre és Időutazó néven különböző történelmi témákat feldolgozó videókat készít.
A digitális munkarendű oktatás során rengeteg tananyagot feldolgozott rövid, gyorstalpaló kisfilmek formájában is. Ezek egyszerűen és érthetően foglalnak össze olyan történelmi témaköröket, amelyeket a diákok a tanórákon is érintenek. A csatorna igencsak nagy népszerűségnek örvend, több mint 45 ezer követője van. A videók nemcsak a diákoknak nyújtanak nagy segítséget, hanem rengeteg történelem-, illetve magyartanárhoz is eljutottak, akik rendszeresen használják munkájuk során a digitális generáció tanításához.
Óráin rendszeresen alkalmazza a gamification, vagyis a játékosítás módszerét, illetve már a digitális munkarendű oktatást megelőzően is rendszeresen használt digitális eszközöket tanóráin, nem ijed meg az újításoktól. Célja, hogy olyan tudással vértezze fel tanítványait, amivel meg tudják állni a helyüket nemcsak a mindennapi életben, hanem a virtuális térben is.
A közönségdíjas kategóriában elnyerte az Év Digitális Oktatója címet.
Tóth-Mózer Szilvia
ELTE Oktatási Igazgatóság Oktatásfejlesztési és Tehetséggondozási Osztály
digitális módszertani szakértő
Tóth-Mózer Szilvia az ELTE Oktatási Igazgatóság e-learning szakértőjeként és osztályvezető-helyetteseként dolgozik, illetve óraadó az ELTE Pedagógiai- és Pszichológiai Karán és a Schola Europa Akadémián.
2016 óta dolgozik az Oktatásfejlesztési és Tehetséggondozási Osztályon, azóta segíti a vezetőket az egyetem e-learning stratégiájának fejlesztésében. Az online kurzusok módszertanáról, tanulásmenedzsment-rendszerek használatáról előadásai, publikációi, tananyagai jelentek meg, amelyek egyaránt támogatják az ELTE oktatóit és más szakembereket az e-learning rendszerek hatékony alkalmazásában.
Egyetemi oktatóként digitális módszertani témájú kurzusokat tart, így az új tanárnemzedéket naprakész, és módszertanilag megalapozott IKT eszköztárral vértezi fel. Munkásságában hangsúlyos szerepet kapnak a hálózati tanulásban rejlő lehetőségek és az online közösség szerepe, a web 2.0 szemléletű, kreatív, értékteremtő jelenlét az interneten.
Aktív résztvevője a hazai konferenciáknak, számos publikációval rendelkezik. Előadásai, írásai jól ötvözik a technikai tudnivalókat a módszertani előnyökkel, így a pedagógusok széles köre számára nyújt insprációt és kézzel fogható segítséget.
A díjazottaknak ezúton is gratulálunk!