A díjat minden évben legfeljebb három pedagógus nyerheti el. A díjazottak közül legalább ketten a közoktatásban gyakorló pedagógusok, és egyikük lehet olyan szakember, aki szakmai tevékenységét az oktatás más területein fejti ki a közoktatás javára.
Idén immár tizedik alkalommal került sor a díjak kiosztására. Hasonlóan a korábbi évekhez most is három szakember kapta meg az elismerést, akik a szakmai kitüntetés mellett egy kisplasztikát kaptak, amely Szanyi Borbála szobrászművész alkotása.
A nyertesek
Filep Doina Otília
Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola
kémia-informatika-fizika szakos pedagógus, igazgatóhelyettes
Filep Otília számos hazai és nemzetközi projektben vett részt. Szakértők által elismert és közzétett fizika módszertani ötletei, a tanulókkal megvalósított jó gyakorlatai jelentős innovációs értéket hordoznak.
Munkáiban az innovatív módszerek, az IKT eszközhasználat messzemenően túlmutat a motiváló szemléltetésen és a tanulók magas szintű aktivitását idézik elő. Tevékenységeiben, a technológia és az online alkalmazások felhasználása a tanulási folyamat szerves részét képezik. Széles körben is elérhető foglalkozásaiban a digitális kompetenciát fejlesztő alkalmazások és hagyományos kísérletek egy helyen találhatók és használhatók a diákok számára. Használatukkal a fizika tantárgyi ismereteik bővülnek, életszerű példákon keresztül kerülnek közelebb a fizika tananyagához. Diákjait mindig időszerű, hasznos információkkal látja el, számos aktuális témát integrál tantárgyaiba.
Több elismerést és díjat is kapott, többek között a Digitális Témahéten a „Dobd el a kockát és gyakorolj” című projektjével nyert, illetve az ,,ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért'' 2018. évi díját is megkapta.
Kerek Roland
Berzsenyi Dániel Gimnázium
magyar-angol szakos pedagógus, munkaközösség vezető
Kerek Roland a budapesti Berzsenyi Dániel Gimnázium angol-magyar szakos pedagógusa. Az utóbbi években több IKT-hoz kapcsolódó kutatásban, tantermi kipróbálásban vett részt, amelyek különféle, tanulást támogató, illetve digitális írástudás fejlesztését szolgáló technológiákra fókuszáltak.
Szakmai és módszertani ismereteit rendszeresen bővíti továbbképzéseken, szakmai műhelyekben, tanulmányi utakon. Tudását és tapasztalatait a kollégái és tanárjelöltjei számára is mindig igyekszik átadni.
Diákjaival és néhány kollégájával a Digitális Témahéten 2018-ban különdíjban részesültek az Útkeresők a Római Birodalomban című projektjükkel, majd 2019-ben az intézményi fődíjat nyerték el. 2020-ban a Digitális Témahéten Nívódíjas pedagógus díjat kapott. Az Oktatási Hivatal módszertani szakértőjeként 2018-ban „A hatékony önálló tanulás gyakorlata és az internet használata a tanulásban” című tematikus hét tervezetének kidolgozásában és egy felkészítő online kurzus fejlesztésében és facilitálásában vett részt.
Elkötelezett híve a digitális technológia arányos és indokolható használatának, valamint az osztálytermi és osztálytermen kívüli tanulásszervezés megújításának.
Farkas Bertalan Péter
Egon Zehnder Knowledge Center Hungary / Learnitect Design Kft.
Globális tudásmenedzser
Farkas Bertalan Péter több mint egy évtizede dolgozik az oktatási tudásmenedzsmentben, elsősorban az oktatás digitális megújításán és az oktatás szereplőinek együttműködésein. Egyetemi tanulmányait az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán és a Természettudományi Karán folytatta, ahol földrajz-történelem szakos tanári és területfejlesztő geográfus diplomát szerzett, majd óraadóként segítette az Egyetem munkáját. Dolgozott tananyagfejlesztőként, szakértőként, hazai és nemzetközi projektek vezetőjeként, hat éven volt a Tempus Közalapítvány Tudásmenedzsment csoportvezetője, emellett tanácsadó vállalatának vezetőjeként is ismert. Jelenleg az elmúlt 15 év szakmai tapasztalatát a globális térben kamatoztatja, de a globális erőtérben szerzett tapasztalatokat és előnyöket folyamatosan áramoltatja vissza a hazai közoktatási-szakértői térbe.
2016 és 2022 között a Tempus Közalapítvány digitális pedagógiai fejlesztéseit támogatta: hazánk legnagyobb digitális pedagógiai gyűjteményének (Digitális Módszertár) és a Digitális Pedagógus Konferencia szakmai koordinátoraként, később szakmai vezetőjeként és a digitális fejlesztéseket koordináló Tudásmenedzsment csoport vezetőjeként. Alapítója és 4 éven át szakmai vezetője volt „A tanulás jövője” kezdeményezésnek, amely Magyarország és a Kárpát-medence legnagyobb tanári tanulóközösségét hozta létre.
A legutóbbi években magyar és angol nyelvű írásaival, cikkeivel, podcast adásaival szolgálja a hazai köznevelési rendszert, az oktatás digitalizációját és az oktatási tudásmenedzsmentet.
A díjazottaknak ezúton is gratulálunk!