Alkotó-fejlesztő meseterápia pedagógusoknak
2014/07/25 08:00
1291 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.

Alkotó-fejlesztő meseterápia akkreditált továbbképzés indul óvodapedagógusok, gyógypedagógusok, tanítók és tanárok számára.

meseterapia

A program vezetője: Boldizsár Ildikó.

Időpont: 2014 augusztus 21-22-23.

Helyszín: FÜPI 1021 Budapest, Frankel Leó u. 6.

A képzés díja: 45.000 Ft

A képzésre jelentkezni, érdeklődni: intezet@fupi.hu címen lehet Juhász Ildikónál

A következő képzés időpontja: 2014. október 23-25. Már lehet rá jelentkezni!

A képzés rövid ismertetése:

Az „Alkotó-fejlesztő meseterápia” című kurzust ajánljuk mindazoknak a pedagógusoknak, akik szeretnék a népmesékben rejlő lehetőségeket munkájukban kiaknázni. Sajnos a népmesék egyre inkább kiszorulnak a gyerekek életéből, pedig a mese lélektani hatása (megnyugvás, középpontba rendeződés, feszültség- és szorongásoldás) és tudásközvetítő funkciója mellett a mesék alkalmasak egy közösség létrehozására, formálására és megtartására is. Ráadásul a mesék nagy előnye, hogy észrevétlenül tanítanak, azaz akadálytalanul juttatják az információkat a megfelelő helyekre. Ha mindezeket figyelembe vesszük, egyértelművé válik, hogy olyan preventív eszköz van a birtokunkban, amely rengeteg kapcsolódási zavart képes megelőzni, mégpedig úgy, hogy didaktikus eszközök és szándékok nélkül segíti és fejleszti például:

  • az olvasási készséget és a szövegértési képességet
  • az önálló tanulás képességét
  • az érzelmi intelligenciát
  • a képzeletet és a fantáziát
  • a belső és külső világokban való eligazodást
  • az erkölcsi értékrend megszilárdítását
  • a női és férfi szerepek tisztázását
  • az élet és halál kérdéseivel való bátor szembenézést.

Mindezeken kívül a mesék az életkori sajátosságoknak megfelelő hatást is kifejtenek, ezért nagy jelentősége van annak is, hogy kinek, mikor, mit és hogyan mesélünk. A kurzuson ezekre a kérdésekre is választ kapnak a résztvevők.

A kurzus 6 tematikai egysége: A mesék szerepe a köznevelésben; Alapismeretek a meséről – A mesetípusok rendszere; A mesék lélektani hatásai. A mese mint prevenciós eszköz és összerendező erő; A képzelet és a fantázia fejlesztése; A mesemondás hatása a gondolkodásra, érzelmekre és viselkedésre; Összegzés.

A tanúsítvány kiadásának feltétele: minimális részvétel az összóraszám 100 százaléka, valamint záró dolgozat készítése (alkotó-fejlesztő meseterápiás foglalkozások tervezése).

A képzés záró dolgozattal zárul: óraterv készítése két különböző óratípusra, vagy foglalkozási terv szabadidős foglalkozásra/ fejlesztő foglalkozásra.Terjedelme a az óra vagy fogalakozástervtől függően, nyomtatott formában, 1-10 oldalig.

A foglalkozási tervnek tartalmaznia kell, hogy miért az adott mesét választotta a pedagógus a megjelölt cél eléréséhez, s milyen eszközöket választott a mese feldolgozásához.

Az értékelés szempontjai:

  1. A pedagógiai célhoz megfelelő mese kiválasztása
  2. A képzésen tanultak alkalmazása a foglalkozás/óraterv elkészítésében;
  3. A választott mese mennyire fedi le a foglalkozás- vagy óratervben rögzített pedagógiai cél eléréséhez szükséges tartalmakat (mese és cél harmóniája);
  4. Kiegészítő alkotó-fejlesztő (mondókák, népdalok, kézműves tevékenységek) alkalmazása.

Kép forrása.

Csatlakozz hozzánk!

Őket ajánljuk

Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten
eBiztonság Minősítés Minősítő rendszer a biztonságos iskolákért
ENABLE program Program tantestületeknek a bullying ellen