Alma a fán – pedagógus műhelysorozat
2016/11/21 08:00
430 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.

A Tempus Közalapítvány délutáni szakmai rendezvénysorozata az iskolai lemorzsolódás megelőzésében és csökkentésében érintett szereplők számára. Téma: Korai jelzőrendszerek – hazai és nemzetközi áttekintés.

almaafan

Az évek óta népszerű Alma a fán pedagógus műhelysorozathoz kapcsolódva 2016-ban útjára indítjuk az Alma a fán – Fókuszban a korai iskolaelhagyás műhelysorozatot, újabb fórumot teremtve a pedagógusok, szülők, iskola- és munkaközösség-vezetők mellett minden olyan társterületi szakember számára is, akinek szerepe lehet az iskolai lemorzsolódás csökkentésében. A délutáni, három órás klubrendezvények célja, hogy teret adjanak a párbeszédre és a közös tudásmegosztásra a lemorzsolódás arányának csökkentése és megelőzése kapcsán.

Időpont: 2016. november 24. csütörtök; 15:00-18:00

Helyszín: Tempus Közalapítvány; 1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1., 6. emelet, Brüsszel terem

Célcsoport: iskolavezetők, pedagógusok, ifjúságvédelmi felelősök, pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakemberei, iskola-egészségügyben dolgozók és civil szervezetek képviselői, illetve a témához kapcsolódó további szakemberek

Jelentkezés: A rendezvényen való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A maximális létszám: 60 fő, a jelentkezések elfogadása a regisztráció sorrendjében történik (túljelentkezés esetén ez alól kivételt jelenthet, ha egy intézményből aránytalanul sok jelentkező lenne).

Háttér: A európai tapasztalatok rámutatnak, hogy a prevenciós célokat szolgáló korai jelzőrendszerek jelentős segítséget nyújthatnak a pedagógusoknak és a társszakmáknak ahhoz, hogy a lemorzsolódással veszélyeztetett fiatalokat időben felismerjék és a számukra leginkább megfelelő célzott beavatkozásokat tudjanak alkalmazni. A jelzőrendszer lényege nem az adatgyűjtés – noha az alapvetően fontos előfeltétel –, hanem sokkal inkább a fiatalokat támogató szolgáltatások tervezése, megválasztása és összehangolása. Az egyéni szociokulturális háttértényezők, illetve a fiatalok vészjelzéseiként értelmezhető magatartásformák ismeretében kialakítható lenne olyan megfelelően végiggondolt nyilvántartási és a folyamatkövetést lehetővé tevő korai jelzőrendszer, mely a többletfigyelmet igénylő fiatalok számára kijelöli a támogató szolgáltatást nyújtó esetgazdát és annak beavatkozási területeit a leggyakrabban előforduló szituációkban. Ennek talán legfontosabb feltétele az intenzív kommunikációra és bizalomra épülő szakmai protokollok közös kialakítása.

A műhelyről: A műhely keretében a Tempus Közalapítvány Tudásmenedzsment csoportjának munkatársai a korai jelzőrendszerek hazai és nemzetközi kontextusára, illetve alkalmazására helyezik a fókuszt. A téma bevezetéseként a résztvevők egy nemzetközi áttekintéssel gazdagodhatnak, illetve megvizsgáljuk a téma hazai szakpolitikai és gyakorlati vonatkozásait. Ezt követően megismerhetik a Tempus Közalapítvány által koordinált, az iskolai lemorzsolódás csökkentésére irányuló projektek – máshol még nem publikus – eredményeit, amelyek remélhetőlegÖnök számára is hasznosnak bizonyulnak.

Jelentkezni legkésőbb november 23-ig, illetve a szabad helyek függvényében lehet az alábbi regisztrációval.

Jelentkezés.

Csatlakozz hozzánk!

Őket ajánljuk

Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten
eBiztonság Minősítés Minősítő rendszer a biztonságos iskolákért
ENABLE program Program tantestületeknek a bullying ellen