Utolsó frissítés ideje: 2010.03.05
A konferencia a TÁMOP 3.1.6 nyertes pályázói a TÁMOP 3.2.2 régiós szervezetek közreműködésével jött létre. A TÁMOP 3.1.1. „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” az Educatio Nonprofit Kft. kiemelt projektje. A TÁMOP 3.1.6-os nyertes intézmények és az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. munkatársai nem először vettek részt közös műhelymunkán. Tavaly a „TÁVLATOK – Változó környezet, változó szerepek” elnevezésű konferencián elsősorban az EGYMI-k szolgáltatói, hálózati szerepének megerősítéséről esett szó. A szakmai műhelyek következő állomása az ESZMECSERE műhelymunka, melynek középpontjában az EGYMI-k standardok szerinti működésének bemutatása állt. E mostani közös munkán több TÁMOP 3.2.2 régiós hálózatkoordinációs szervezet is képviseltette magát. Míg a tavalyi műhely elsősorban az együttműködési, hálózati lehetőségek feltárásáról és a lehetőségeinek kialakításáról szólt, most számos jó gyakorlatról is beszámolhattak a pályázatuk félidejében lévő 3.1.6-os pályázók, illetve az időközben regionális kapcsolataik építésében jelentősen előrelépő 3.2.2 régiós hálózatkoordinációs szervezetek.
Az Educatio Közoktatási Igazgatósága nevében Kapcsáné Németi Júlia, az Educatio Közoktatási Igazgatóság Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Irodájának szakmai vezetője nyitotta meg a konferenciát. A délelőtt plenáris munkával telt: az EGYMI-k hálózati szerepe állt a középpontban. Az előadások a fejlesztési stratégiától a régiós együttműködés áttekintésén keresztül egészen a konkrét régiós jó gyakorlatok bemutatásáig íveltek, az előadások között pedig interaktív beszélgetés, kötetlen eszmecsere keretében reflektálhattak a résztvevők az elhangzottakra.
Az előadások, illetve az interaktív eszmecsere anyagát itt tekintheti meg:
Stratégiai elképzelések az inkluzív nevelés ellátórendszerében
Sallainé Sipkai Zsuzsa szakreferens
Oktatási és Kulturális Minisztérium
Az együttnevelés érdekében
Az EGYMI szerepe a régió hálózatkoordinációs tevékenységeiben
Závogyán Judit regionális szakmai vezető
Dél-Alföldi Közoktatási Regionális Hálózat
Hálózat a hálózatban: az EGYMI-k együttműködési szinterei
Jó gyakorlat egy régióban
Király Gabriella igazgató
Paks Térségi Pedagógiai Szolgáltató Központ
Kérdések, válaszok egy pályázat életében
Radicsné Szerencsés Terézia igazgató
Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Óvodája, Általános Iskolája, Előkészítő Szakiskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Nevelési Tanácsadója
Az EGYMI mint referencia-intézmény
Puskás Aurél szakmai vezető
Hálózatkoordináció, Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Eszmecsere: kérdések, válaszok
A délutáni program három műhelymunkával folytatódott. Kapcsáné Németi Júlia bevezető előadása után a műhelyek résztvevői megpróbálták körbejárni azokat a konkrét tényezőket, amelyek szükségesek az EGYMI-k minőségi működéséhez.
A műhelymunkák eredményeit és a műhelyek beszámolóit itt tekintheti meg:
1. műhely: Mitől jó az EGYMI? Szükséges és elégséges feltételek
A műhelymunka produktuma
A műhelyt vezette: Dr. Perlusz Andrea főiskolai tanár
2. műhely: Kulcsfolyamatok az EGYMI-k együttműködési feladataiban
A műhelymunka produktuma
A műhelyt vezette: Radicsné Szerencsés Terézia, igazgató
3. műhely: Minőségi mutatók az EGYMI szolgáltatásrendszerében
A műhelymunka produktuma
A műhelyt vezette: Dr. Torda Ágnes , főiskolai docens, közoktatási szakértő