30 csapat jutott a második fordulóba, amelyre szakmai prezentációval és kreatív videóval készültek.
Sok izgalmas munka született, a fiatalok a maguk képére és ízlésére formálták a feladatokat. A zsűri a legkreatívabb videónak a Budapesti Osztrák Iskola és az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium közös munkáját választotta. Többen korhű ruhában adták elő prezentációjukat, köztük a budapesti Könyves Kálmán Gimnázium tanulói, akik XVII. századi ruhában jelentek meg a középdöntőn. Többezer embert megmozgatott a szervezők és a gyerekek által közölt Instagram és egyéb közösségi média tartalom, a legaktívabb a nagykanizsai Batthyány Lajos Gimnázium, valamint a soproni Széchenyi István Gimnázium csapata volt ezen a téren.
„Versengő nemzet a magyar, sok középiskolai versenyünk van, azonban ez a mai vetélkedő sokban eltért a megszokottaktól” – mondta Foki Tamás, a budapesti Fazekas Gimnázium történelem szakos igazgatóhelyettese. „A megszokott feladatlapok kitöltése helyett itt a fiatalok filmet forgattak, tartalmakat osztottak meg, extra ötleteket találtak ki a prezentációjukhoz. A zsűri és a közönség nagyon élvezte a két napos középdöntőt, bízunk benne, hogy ezek az ötletek egy napon átmennek majd a tanítási gyakorlatba és a gyerekek kis prezentációkon keresztül dolgozhatják majd fel a tananyagot család- életmód- és hadtörténeti szempontból egyaránt.”
Az MTA könyvtárában az elmúlt két nap zajlott ESTÖRI első Esterházy kreatív történelmi versenyre remek ötletekkel, videókkal és prezentációkkal érkeztek a fiatalok. Az Esterházy-család történetére épülő, tizedikes gimnazistáknak kiírt megmérettetésre 130 csapat jelentkezett.
A vetélkedő három fordulós, a három fős tizedikes gimnazista csapatok először online mérték össze tudásukat a kreatív történelmi versenyen. Az eddig megszokott középiskolás történelmi versenyektől eltérően több kreatív, a korosztály érdeklődéséhez igazodó feladatot kaptak a fiatalok: nem csak illusztrált esszét írtak és kvízfeladatsort oldottak meg, hanem a csapatok az Instagramon is bemutatkoztak egy-egy fotóval. A feladat érdekessége, hogy a csapattagokról a korszakhoz és a verseny 2016/2017-es témakiírásához (Az Esterházy család – egy kivételes karrier a 17. században) igazodó stílusban kellett fényképet készíteni.
Háttér
Az Esterházy Alapítvány kiemelten fontosnak tartja, hogy Magyarországon olyan közhasznú, ezen belül kulturális, oktatási, közismereti tevékenységet végezzen, melynek középpontjában a történelmi múlt megismerésének elősegítése, a kulturális örökség védelme, a hagyományok ápolása áll. Az ESTÖRI verseny célja, hogy a tanulók önálló ismeretszerzés, kutatás segítségével megismerjék az Esterházy család történetét, Magyarország történelmét, a korszak kultúráját és életmódját. A verseny kiemelt feladatának tekinti, hogy olyan új irányvonalat mutasson, mely teret enged a fiatalok kreativitásának.
További információt itt szerezhet.