Az infoposzter-pályázat a 2014. január 16-18-án a Papp László Budapest Sportarénában megrendezendő Educatio Kiállítás Sulinet standjának egyik kiemelt programja. A beküldött pályázatokra a helyszínen, a K510-es standon szavazni is lehet. A legtöbb szavazatot kapó pályázat közönségdíjat kap. A szakmai zsűri további három alkotást választ ki szakmai szempontok alapján.
Az eredményhirdetést követően a beérkezett infoposztereket a Sulinet Pinterest oldalán is közzétesszük a Creative Commons Nevezd meg! Ne add el! Így add tovább! 2.5 Magyarország licence alatt.
Az infoposztereket bármilyen szoftverrel el lehet készíteni, akár kézzel rajzolt alkotások is jöhetnek.
Beküldési határidő: január 15. 9.00
Az infoposzterek - a gondolattérképekhez hasonlóan - vizuálisan jelenítek meg egy témát, legyen szó valamilyen tipológiáról, hierarchikus rendszerekről, ok-okozati viszonyokról, események láncolatáról vagy adatok tömegéről. Az infoposzter segítségével ki lehet emelni egy téma lényeges pontjait, összefüggésrendszerét. Az infoposzter elemeinek elrendezése egyfajta értelmezés, egy anyagrész főbb mozzanatainak, fogalmainak, adatainak interpretálása.
Az infoposzter annyiban különbözik a gondolattérképtől, hogy elrendezésében szabadabb, nem feltétlenül egy központi gondolat köré sűrűsödik az információ, bár a címadás, a központi téma megjelölése lényeges.
Az infoposzter az infografikával sem keverendő össze, hiszen ez utóbbi erősebben épít arra, hogy egy adathalmazból - például egy kutatás vagy felmérés eredményeiből - kiragadja azokat a pontokat, amelyek információt hordoznak az emberek számára. A tudománykommunikáció egyféle módjaként is értelmezhető, hogy közérthető formában, az emberek szélesebb rétegeihez szólóan juttat kifejezésre bizonyítékokon alapuló megállapításokat, következtetéseket. Sok esetben ezek az infografikák akár a közvélemény befolyásolására is alkalmasak, szempontok mérlegelésére, cselekvésre ösztönözhetnek, így válhat egy egyszerű statisztika kampányeszközzé.
Egy infoposzter lehet egy családfa, egy halmazokkal dolgozó ábra, egy idővonal, egy impozáns lista, egy ötletes táblázat, egy cselekmény vázlata, struktúrája, valamilyen rendezőelv érvényesítésével készülő poszter, amelynek elemei logikusan kapcsolódnak egymáshoz, és együttesen alkotnak egy értelmes egészet.
Egyre elterjedtebb az oktatásban az infoposzterek használata.
Az értékelés szempontjai:
- vizuális megjelenítés átláthatósága
- az elrendezés indokoltsága
- tantárgyi relevancia
- információk hitelessége
- eredeti szempontok
Ha kedvet kapott, az itt bemutatott példákból ötletet meríthet.