Az innovációs díj kategóriái
A kutatás-fejlesztéshez 2010-ben is hozzájárult az Educatio. "Az oktatás fejlesztéséért" díj elnyerésére két kategóriában hirdetett pályázatot:
- Innováció az e-learning területén
- Felsőoktatási kutatás-fejlesztés, innováció
A felhívásra húsz pályázat érkezett, melyeket szakértő zsűri bírált el.
A Nemzeti Tankönyvkiadó győztes szoftvere
"Innováció az e-learning területén" kategóriában a Nemzeti Tankönyvkiadó interaktív szoftvere, a Feladatkészítő bizonyult a legjobbnak, melynek használatával a tanórák sokkal érdekesebbé, színesebbé, hatékonyabbá tehetők. A szoftver könnyen kezelhető, mégis változatos feladatgyűjteményt nyújt a tanítóknak (még a minimális számítógépes ismerettel rendelkezőknek is). Az eszköz nem csupán az előre elkészített feladatok lejátszására alkalmas, hanem néhány perc alatt új és látványos feladatokat lehet vele készíteni. Tartalma könnyen változtatható, testre szabható, így folyamatos fejlesztése is biztosított. A feladattípusok felhasználhatóak a közoktatásban, oktatási kereteken belül a hagyományos és a kompetencia alapú oktatásban, bármely tantárgy, tantárgycsoport szakrendszerű óráin, valamint a nem szakrendszerű felzárkóztató és tehetséggondozói foglalkozásokon egyaránt.
A tervezés során a pedagógusok és diákok igényeit és lehetőségeit is felmérték, így olyan eszköz jött létre, amit valóban használni fognak. A tanárok megszerzett tudásának, meglévő feladatainak, óravázlatainak, tanmeneteinek digitális feldolgozását teszi lehetővé, a diákok pedig vázlatként, jegyzetként is használhatják, gyakorolhatják elméleti ismereteiket, könnyebben feldolgozzák azokat és saját feladatokat is kitalálhatnak.
Az új fejlesztés egyébként a nemzetközi Comenius-EduMedia díjat is elnyerte korábban.
Nem csak tudást ad a PTE nyertes fejlesztése
A másik kategóriában is rendkívüli fejlesztések születtek. A „Felsőoktatási kutatás-fejlesztés, innováció” díj győztese végül a Pécsi Tudományegyetem Nem csak tudást adunk elnevezésű online beiskolázási játéka lett, ami a 2008-as „Tudást adunk” program továbbfejlesztett változata. Az online szimulációs játék a valódi egyetem virtuális mása, mely lehetőséget biztosít arra, hogy a felvételizők megismerkedjenek a Pécsi Tudományegyetemmel, a karokkal, képzésekkel, hasznos információkat szerezzenek az egyetemi életről, az intézmény pedig játékos formában mérheti fel potenciális tagjainak készségeit, szakmai és nyelvi kompetenciáit, illetve a visszajelzéseket, véleményeket az egyetemről.
A beérkezett anyagok bizonyították, hogy a kiállítók élen járnak az oktatásfejlesztésben. A díjak átadására az oktatási szakkiállításon került sor.