Nyolc ország tanácsadói, tanárai és döntéshozói dolgoztak a kiadványon, a projekt Ausztria, Csehország, Észtország, Írország, Olaszország, Norvégia, Portugália és Svájc részvételével valósult meg.
Az előzetes felmérések alapján kiderült, hogy néhány országban, így az olaszoknál és portugáloknál a szakmai döntéshozók már tisztában vannak a flexibilis osztálytermek kialakításának fontosságával és ez már része az IKT stratégiájuknak.
A terek kialakításánál az a fő szempont, hogy a tanulási tevékenységeket támogassa, ebben segítenek a flexibilis bútorok és a technológia ergonomikus megjelenése és használata az osztályteremben.
A kiadvány gyakorlati tanácsokat és információkat nyújt ahhoz, hogy innovatív tereket hozzunk létre az iskolában, emellett inspirálja az iskola vezetését és a pedagógusokat arra, hogy belevágjanak az oktatási tér innovatív átalakításába.
A kiadvány kitér:
- az iskolai terekhez kapcsolódó kutatásokra (2. rész)
- az előnyökre, amely a terek megalkotásával jön létre (3. rész)
- a Jövő Osztálytermének bemutatására (Future Classroom Lab) Brüsszelben (4. rész)
- javaslatokra, amelyeket az iskolai vezetésnek érdemes végiggondolni (5. rész)
- tanároknak szóló gyakorlati tanácsokra (6. rész), továbbá
- 8 résztvevő országon keresztül mutatja be a nemzeti kontextust.
A kiadvány angol nyelvű verziója ezen a linken tölthető le.
Tóth Boglárka