Az Európai Unió 2014-2020 között megvalósuló Erasmus+ programjába az egyetemisták mellett diákok, iskolai csoportok, tanárok és szakemberek is bekapcsolódhatnak a köznevelési, a szakképzési, a felnőtt tanulási, valamint az ifjúsági szektorból.
A Tempus Közalapítvány most közzétett adatai szerint az oktatás és képzés területén 2017-ben több mint 380 projekt megvalósítását támogatja a program hazánkban, ami 18.000 fő nemzetközi tapasztalatszerzését teszi lehetővé. Ez a résztvevők számát tekintve 28,6 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest.
Idén 9.500 diák és egyetemi hallgató; 7.500 pedagógus, oktató és oktatási szakértő; valamint 860 intézményi munkatárs és diákokkal utazó kísérőtanár vehet részt a programban.
Az oktatással és képzéssel foglalkozó, támogatást nyert intézmények 35,8 millió eurót, azaz 10,5 milliárd forintot fordíthatnak nemzetközi együttműködéseik megvalósítására. (Az ifjúsági területen ezen felül 5,2 millió euró áll rendelkezésre 2017-ben.) A projektek lehetnek stratégiai partnerségek, amelyekben több ország oktatási intézményei és szervezetei dolgozhatnak egy-egy közös témán; illetve irányulhatnak kifejezetten külföldi mobilitások megvalósítására, amikor valamilyen képzésen, szakmai gyakorlaton vagy tanulmányúton vehetnek részt az oktatás különböző szereplői.
A felsőoktatási csereprogramként indult Erasmus idén 30 éves. Ez idő alatt bebizonyosodott, hogy az uniós támogatással megvalósuló együttműködésekben látványosan fejlődik a résztvevők nyelvtudása és személyisége, emellett a program segíti a fiatalok munkába állását, a pedagógusok módszertani megújulását, a szakképzésben új eszközök és technológiák megismerését, ezáltal pedig hozzájárul az oktatás és képzés minőségének fejlesztéséhez.
A Tempus Közalapítvány ősszel információs napokat és pályázatíró szemináriumokat szervez országszerte, hogy minél többen bekapcsolódhassanak a programba a jövőben.
További információ a pályázati lehetőségekről: www.erasmusplusz.hu
Az Erasmus+ 2017-es pályázati eredményei az oktatás és képzés területén