A fejlesztés célja az volt, hogy a köznevelési intézmények számára az elérhető oktatásinformatikai eszközrendszer sajátosságaira építő és a Nemzeti Alaptanterv célkitűzéseit szolgáló, ingyenesen elérhető komplex tanítást-tanulást támogató rendszer kerüljön kialakításra.
A kifejlesztett tananyag szoftver modern képregényszerű grafikák és kisfilmek segítségével korszerű, és a 9-12 évfolyamon tanuló diákok számára is befogadható pedagógiai módszerek alkalmazásával ismerteti az anti humánus szenvedélyek veszélyeit, és lehetővé teszi az egészségérték szemléleten alapuló életmódi elemek elsajátítását.
A tananyagfejlesztés során az egészségfejlesztés pedagógiai irányainak vizsgálata, illetve az egészségnevelés oktatásinformatikai támogatásának lehetőségei jelentették a kiindulópontot. A legnagyobb pedagógiai hatékonyság elérésének érdekében a nyertes Konzorcium tagjai a projekt megvalósítási időszakában gyakorló pedagógusok segítségével olyan országos, célzott digitális tananyag kutatás-fejlesztést valósítottak meg, amelynek eredményei hozzájárultak ahhoz, hogy a pedagógusok és a tanulók igényeihez igazodó digitális tananyagrendszer jöhessen létre.
A tananyag a következő egészségnevelő témacsoportok feldolgozását segíti: a hatékony és irányított felkészülés, a tanulás támogatása, a pályaorientáció, a munka világában történő sikeres eligazodás és a pályakezdés támogatása; a hiteles önismeret és a reális testkép kialakításának fejlesztése; szenvedélybetegségek; a divat súlyának valós értékelése, és a szépészeti beavatkozások kritikájának fejlesztése.
A pedagógusok számára az egyes témakörökhöz kapcsolódóan az útmutatók mellett a háttér információk megismerését és a foglalkozástervezés folyamatait támogató pedagógiai segédanyagok készültek.