Hogyan igényelhet Ön is ingyenes fordítást a Scientix portálon? Olvassa el rövid útmutatónkat a linkre kattintva!
Energia a jövőért (PlayDecide Kit: Energy for the Future)
Hogyan kezeli majd az emberiség a fosszilis tüzelőanyagok csökkenő mennyiségét? Megérkeznek-e időben a megújuló energiaforrások vagy a nukleáris energia növekvő arányára szorulunk? Ezeket a döntéseket és az ezekről a témákról szóló diskurzust, vitát segítik elő az ebben a tananyagban található eszközök, szókártyák, feladatok. Az összesen 23 oldalas tananyag jól használható azokon természettudományos órákon, amelyeken az energiaforrások felhasználásáról és előállításáról van szó, de a kártyákat, illetve a tananyagban található módszertant jól használhatják a vitamódszert szívesen alkalmazó történelem, magyar vagy akár nyelvszakos kollégák is.
A tananyag elérhető erre a linkre kattintva! Keresse a "Hungarian" gombot a weboldalon!
Kulcsszavak: megújuló és nem megújuló energiaforrások, fosszilis energiaforrások, nukleáris energia, vitamódszer, szókártyák.
Védőoltások a szezonális- és a világméretű járványt okozó influenzavírusok ellen (Debating Science Issues: Vaccination Against Seasonal and Pandemic Flu)
A Debating Science Issues sorozat célja, hogy olyan témákat vigyen be az osztályterembe, amelyek szokatlanok, meghökkentőek vagy könnyen vitára bocsáthatóak. Ez a tananyag a világméretű járványokról, influenzavírusokról, illetve a védőoltásokról (illetve a védőoltásokkal kapcsolatos áltudományos képzetekről és ellenállásról) szól.
A tananyag erre a linkre kattintva érhető el. Keresse a "Hungarian" gombot a weboldalon!
Kulcsszavak: védőoltások, védőoltás-ellenesség, influenza, globális méretű járványok, vitamódszer, esettanulmányok.
Nanotechnológia (Debating Science Issues: Nanotechnology)
A Debating Science Issues sorozat egy másik tagja a nanotechnológiáról, illetve az ezzel kapcsolatos dilemmákról, esetekről, fejlődési irányokról, alkalmazási területekről szól.
A tananyag erre a linkre kattintva érhető el. Keresse a "Hungarian" gombot a weboldalon!
Kulcsszavak: nanotechnológia, vitamódszer, esettanulmányok.
Kígyók és létrák a csillagok között (Astronomy Snakes and Ladders)
A játék a népszerű kígyók és létrák társasjátékra épül, amelyben a létrák a helyes, a jó utat, a felemelkedést jelképezik. A kígyók a tévedések, helytelen döntések, gyengeség okozta problémák, kerülők, visszacsúszások szimbólumai. A játékot az kezdi, aki először 6-ost dob. Újabb játékos csak 6-ost dobva léphet be a játékba. A bábukkal a dobásoknak megfelelően lépegetünk. Ha olyan mezőre jutunk, amelyről létra vezet felfelé, felmehetünk a létrán, de ha egy kígyófejhez érkezünk, le kell csúsznunk a farkáig. Ha valamelyik másik játékos által már elfoglalt mezőre érkezünk, kiütjük őt, azaz vissza kell állnia a kezdő mezőre.
A játék célja, hogy minél kevesebb számú dobással elérjük az utolsó mezőt. (Ha nem pontosan arra érkezünk, lépés közben vissza kell fordulnunk, és visszafelé lépnünk.) Az győz, aki először és pontosan az utolsó mezőre érkezik. A tananyag tartalmazz a társasjáték tábláját és kockáit is (a felhasználónak kell kivágni és összeállítani ezeket).
A tananyag erre a linkre kattintva érhető el. Keresse a "Hungarian" gombot a weboldalon!
Kulcsszavak: csillagászat, "kígyók és létrák", társasjáték.
Életfenntartó rendszer - Közvetlen vízellátás biztosítása növényeknek (Life support: Direct water flow to plants (Agricultural engineering)
Ez az anyag egyike azon tíz általános iskolai diákok számára kidolgozott ENGINEER tanulási egységnek, amelyek célja egy sor különböző műszaki és mérnöki tervezési feladat végrehajtásán keresztül előmozdítani a természettudományok tanulását. A Boston Museum of Science (Bostoni Természettudományi Múzeum) sikeres Engineering is Elementary elnevezésű, kutatás alapú tanulást alkalmazó modelljére építve minden egység a természettudományok és a műszaki tudományok egy-egy különböző ágával foglalkozik, és kizárólag olcsó anyagok felhasználásával támogatja a diákok által vezetett természettudományos felfedezések és probléma megoldó stratégiák kidolgozását. A tanulási egységeket úgy dolgozták ki, hogy azok a diákok széles körének érdeklődését keltsék fel, továbbá megkérdőjelezzék a műszaki tudományokhoz és a mérnöki szakmához kapcsolódó sztereotípiákat, és ez által előmozdítsák a fiúk és a lányok részvételét a természettudományok, a technológia és a műszaki tudományok terén.
A tananyag erre a linkre kattintva érhető el. Keresse a "Hungarian" gombot a weboldalon!
Kulcsszavak: növénytan, létfenntartó rendszerek, természettudományok, fiúk és lányok a természettudományokban, mezőgazdasági mérnöki tudományok.
Tanári kézikönyv: A modern fizikai kutatások és a nanotechnológiai vállalatok kapcsolatai (Teacher Guidelines: Bridge between research in modern physics and entrepreneurship in nanotechnology)
A Quantum Spin-Off projekt a nanotudományok területével foglalkozik. Ezt a tanári útmutatót egy európai uniós Comenius projekt keretében dolgozták ki. A projektben belgiumi, észtországi, görögországi és svájci projektpartnerek vettek részt. A kézikönyv számos jó gyakorlatot, konkrét óraterveket és tematikus terveket mutat be arra vonatkozóan, hogyan vehetjük fel a kapcsolatot technológiai vállalatokkal, hogyan kapcsolhatjuk be őket az oktatásba, illetve hogyan hozhatjuk el a szakértőket a tanóráinkra - online vagy offline. Továbbá arra is mutat ötleteket, hogyan mutathatjuk be tanulóinknak a modern fizikai kutatások eredményeit közérthetően.
A tananyag erre a linkre kattintva érhető el. Keresse a "Hungarian" gombot a weboldalon!
Kulcsszavak: nanotechnológia, fizika, fizikatanítás, fizikai kutatások, külső szakértők bevonása, technológiai vállalatok és az iskola kapcsolata.
A projekt neve: "Túlélés" (INQUIRE Lesson plan: Project "Survival")
A szerepjátékokra, drámajátékokra épülő projekt lényege, hogy a résztvevőknek egy posztapokaliptikus környezetet feltételezve kell meglátniuk, észrevenniük, hogy a környezetükben élő növények mire és hogyan hasznosíthatóak. A projekt egy olyan szimuláció, ami közeli hasonlóságot mutat egy érdekes valódi világbeli helyzettel. A tevékenység arra ösztönzi a diákokat, hogy "tudós csoportokat" alkotva kutatásokat végezzenek egy adott területen belül megtalálható növény fajtákkal kapcsolatban.
A tananyag erre a linkre kattintva érhető el. Keresse a "Hungarian" gombot a weboldalon!
Kulcsszavak: drámajáték, drámapedagógia, növénytermesztés, biogeográfia, életvezetési készségek fejlesztése.