A konferencia részletes programja a rendezvény honlapján érhető el.
A konferencia első kiemelt plenáris előadását Pléh Csaba tartotta „Az IKT világának rendszere az oktatás folyamatában: Taxonómia és adatigény” címmel. Ezt követően az alábbi szekciókban került sor előadásokra:
- Az információs társadalom tanulói
- Pedagógusok és az IKT
- IKT alapú innováció
- IKT a munka világában
- Középpontban az esport – az MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság Informatikai Albizottság nyilvános ülése
- Innovatív iskola
- A számítógépes gondolkodás fejlesztésének Sprego eszközei
- Digitális tanulási környezetek
A Konferenciát Horváth Ádám „Melyek a DOS megvalósulásának feltételei?” című plenáris előadása zárta.
A konferencia keretében bemutatkozott a TeachUP projekt, ami a MOOC-ok lehetséges szerepét vizsgálja a pedagógusképzésben és pedagógus-továbbképzésben. A nemzetközi projektet a European Schoolnet koordinálja, a hazai megvalósító pedig az Oktatási Hivatal.
A TeachUp projekt során két célcsoport, tanárszakos hallgatók és gyakorló pedagógusok számára készülnek online kurzusok, amelyek többek között magyar nyelven is elérhetőek lesznek. A kurzusok nem a digitális kompetenciák, hanem egyéb 21. századi tanári kompetenciák fejlesztését célozzák meg. A TeachUP célja feltérképezni a MOOC-okban hatékonyan alkalmazható támogatási formákat, a projekt ezért nagy hangsúlyt fektet a támogatási formák megtervezésére, és méri azok eredményességét. A MOOC-ok egyik kihívása a nagyarányú lemorzsolódás, amit szintén mérsékelhetnek a célzott támogatási beavatkozások.
Kép forrása: Detek at Hungarian Wikipedia [CC BY-SA 2.5 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5)], via Wikimedia Commons