Oktatás-Informatika-P­­­edagógia konferencia Debrecenben
2018/02/12 14:56
1935 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.

A Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézete és a DAB Neveléstudományi Munkabizottsága 2018 február 8-án „Oktatás-Informatika-Pedagógia 2018”címmel szervezett  konferenciát. A konferencián találkoztak azok a szakemberek, akik digitális pedagógiához kapcsolódó témakörben neveléstudományi, pszichológiai, gyógypedagógiai és óvodapedagógiai területen kutatnak, oktatnak vagy fejlesztési tevékenységet végeznek.

debrecen-konf

A konferencia részletes programja a rendezvény honlapján érhető el.

A konferencia első kiemelt plenáris előadását Pléh Csaba tartotta „Az IKT világának rendszere az oktatás folyamatában: Taxonómia és adatigény” címmel. Ezt követően az alábbi szekciókban került sor előadásokra:

  • Az információs társadalom tanulói
  • Pedagógusok és az IKT
  • IKT alapú innováció
  • IKT a munka világában
  • Középpontban az esport – az MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság Informatikai Albizottság nyilvános ülése
  • Innovatív iskola
  • A számítógépes gondolkodás fejlesztésének Sprego eszközei
  • Digitális tanulási környezetek

A Konferenciát Horváth Ádám „Melyek a DOS megvalósulásának feltételei?” című plenáris előadása zárta.

A konferencia keretében bemutatkozott a TeachUP projekt, ami a MOOC-ok lehetséges szerepét vizsgálja a pedagógusképzésben és pedagógus-továbbképzésben. A nemzetközi projektet a European Schoolnet koordinálja, a hazai megvalósító pedig az Oktatási Hivatal.

A TeachUp projekt során két célcsoport, tanárszakos hallgatók és gyakorló pedagógusok számára készülnek online kurzusok, amelyek többek között magyar nyelven is elérhetőek lesznek. A kurzusok nem a digitális kompetenciák, hanem egyéb 21. századi tanári kompetenciák fejlesztését célozzák meg. A TeachUP célja feltérképezni a MOOC-okban hatékonyan alkalmazható támogatási formákat, a projekt ezért nagy hangsúlyt fektet a támogatási formák megtervezésére, és méri azok eredményességét. A MOOC-ok egyik kihívása a nagyarányú lemorzsolódás, amit szintén mérsékelhetnek a célzott támogatási beavatkozások.


Kép forrása: Detek at Hungarian Wikipedia [CC BY-SA 2.5 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5)], via Wikimedia Commons

Csatlakozz hozzánk!

Őket ajánljuk

Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten
eBiztonság Minősítés Minősítő rendszer a biztonságos iskolákért
ENABLE program Program tantestületeknek a bullying ellen