A Jövő Osztályterme nagyköveti hálózat (FCL Network) webináriumi sorozatot hirdet 2019. április-májusában. A sorozat első webináriumát Sümeyye Hatice Eral, a török Jövő Osztályterme (FCL) vezető nagykövete és két helyi FCL nagykövet tartja, az időpont: 2019. április 15. 19.00 óra.
2019. február 12-én az Oktatási Hivatal IV. Országos Szaktanácsadói Konferenciáján került sor az Sulinetwork-díjak átadására. Ebben a szakmai elismerésben olyan pedagógusok és oktatási szakemberek részesülhetnek, akik kiemelkedő tevékenységükkel hozzájárulnak a digitális írástudás fejlesztésének pedagógiai-módszertani támogatásához, valamint az info-kommunikációs technológia újszerű oktatási alkalmazásainak elterjesztéséhez.
Az Európai Bizottság által támogatott EU Code Week 2018-ban rekordot döntött a több mint 43 000 eseménnyel és a 2,7 millió résztvevővel. Mindezzel az iskolák több mint 10%-át sikerült elérni, beleértve a nyugat-balkáni államokat és Törökországot is.
Minden év februárjában szerte a világon milliók csatlakoznak „Együtt a jobb internetért” Safer Internet Day -SID kampányhoz. A globális, de egyben a helyi közösségek, informatikai cégek, civil szervezetek, pedagógusok, gyerekek és szüleik által támogatott Biztonságos Internet Nap közel 200 országban hívja fel a figyelmet az internet szükségességére, előnyeire és veszélyeire.
A Sulinetwork-díj szakmai elismerésben 2012-től azok a pedagógusok és oktatási szakemberek részesülnek, akik kiemelkedő tevékenységükkel hozzájárultak a digitális írástudás fejlesztésének pedagógiai-módszertani támogatásához, valamint az info-kommunikációs technológia újszerű oktatási alkalmazásainak elterjesztéséhez. Most ismét jelölheti kollégáját, ismerősét!
Vegyen részt az EUN Academy Hatékony adathasználat a tanárképzésben című tematikus szemináriumán, amely online formában kerül megrendezésre 2023. január 18 és 19-én! Az oktatásban a helyes adathasználat kérdése egyre jobban előtérbe kerül, különösen a COVID-19 járvány óta. A digitális eszközök fokozott használata és az egyre nagyobb teljesítményű adat alapú eszközök elérhetőségének lehetősége megkívánja, hogy a pedagógusok és a tanárképzők rendelkezzenek az adatok hatékony és etikus felhasználásának képességével.
Mindannyian egyre inkább tudatában vagyunk a környezeti változásoknak és ismerjük ezek mindennapi életünkre és a társadalomra gyakorolt hatásait. Elég csak az elmúlt nyárra gondolni, amikor a szokatlanul aszályos időszakban saját kertünkben, vagy a szántóföldeken száradtak ki a növények.
A programozás segít megérteni a mindennapokban használt technológiák működését, fejleszti a problémamegoldást, az együttműködést és az elemző készséget, így könnyebb megvalósítani ötleteinket, innovációinkat. Az európai programozási hét #CodeWeek egy alulról szerveződő kezdeményezés, amelynek célja a programozás és a digitális jártasság szórakoztató módon történő bemutatása.
Idén november 18-19-én kerül megrendezésre a 4. Scientix nemzetközi konferencia, melyre a szervezők 2000 érdeklődőnek biztosítanak részvételi lehetőséget. Európa egyik legnagyobb, természettudományok oktatásához kapcsolódó hálózati eseménye a European Schoolnet szervezésében valósul meg.
A European Schoolnet idén is megrendezi a Safer Internet Forum (SIF) nemzetközi konferenciát. Ez a kulcsfontosságú esemény egyedülálló lehetőséget biztosít ahhoz, hogy politikai döntéshozók, kutatók, bűnüldöző szervek, fiatalok, szülők és gyermekgondozók, tanárok, civil szervezetek, iparági képviselők, szakértők és a témában releváns szereplők találkozhassanak és megvitassák a gyermekek online biztonságával kapcsolatos legújabb trendeket, biztonsági kockázatokat és megoldási javaslatokat.
Napjainkban a technológiával támogatott tanítás és tanulás egyre népszerűbb téma az oktatásban és így a pedagógusok számára szervezett szakmai továbbképzéseken. Európa-szerte számos iskola dolgozott már ki hatékony kereteket az online tanítás és tanulás támogatására, és így számos tanár vált a technológia kompetens felhasználójává az osztálytermekben. Mindezek ellenére az IKT általános, intézményi szinten történő elterjesztése továbbra is folyamatos szakpolitikai kihívást jelent. Mit lehet tenni annak érdekében, hogy az iskolák és a tanárok sokkal nagyobb számban, aktívan vegyenek részt a teljes iskolára vonatkozó digitális fejlesztésekben, átalakításokban?
Elgondolkodott már azon, hogy Ön is nyújthat segítséget diákjainak a mindennapok nehézségei leküzdésében? Ehhez kaphat segítséget az academy.europa.eu által meghirdetett Teaching Life Competences 2 – MOOC angol nyelvű tanfolyamon. Jelentkezzen és végezze el az ingyenes kurzust!