A Jövő Osztályterme nagyköveti hálózat (FCL Network) webináriumi sorozatot hirdet 2019. április-májusában. A sorozat első webináriumát Sümeyye Hatice Eral, a török Jövő Osztályterme (FCL) vezető nagykövete és két helyi FCL nagykövet tartja, az időpont: 2019. április 15. 19.00 óra.
2019. február 12-én az Oktatási Hivatal IV. Országos Szaktanácsadói Konferenciáján került sor az Sulinetwork-díjak átadására. Ebben a szakmai elismerésben olyan pedagógusok és oktatási szakemberek részesülhetnek, akik kiemelkedő tevékenységükkel hozzájárulnak a digitális írástudás fejlesztésének pedagógiai-módszertani támogatásához, valamint az info-kommunikációs technológia újszerű oktatási alkalmazásainak elterjesztéséhez.
Az Európai Bizottság által támogatott EU Code Week 2018-ban rekordot döntött a több mint 43 000 eseménnyel és a 2,7 millió résztvevővel. Mindezzel az iskolák több mint 10%-át sikerült elérni, beleértve a nyugat-balkáni államokat és Törökországot is.
A European Schoolnet 2021. március 15-én tömeges nyílt oktatási kurzust indít a digitális kulturális örökség osztálytermi használatáról. Ha szeretné színesíteni óráit az Europeana tartalmaival, akkor jelentkezzen, és végezze el az ingyenes kurzust!
A STEM School Label (MTMI Iskola Minősítés) abban segít az iskoláknak, hogy felmérjék, a természettudományok oktatása terén milyen szinten állnak. A minősítést követően egy kidolgozott STEM stratégiát kapnak segítségül, amely részletes útmutatást ad arra vonatkozóan, hogy hogyan fejleszthetik tovább az iskolát az MTMI területén.
A Sulinetwork-díj szakmai elismerésben 2012-től azok a pedagógusok és oktatási szakemberek részesülnek, akik kiemelkedő tevékenységükkel hozzájárultak a digitális írástudás fejlesztésének pedagógiai-módszertani támogatásához, valamint az info-kommunikációs technológia újszerű oktatási alkalmazásainak elterjesztéséhez. Most ismét jelölheti kollégáját, ismerősét!
2004 óta minden februárban megrendezésre kerül a Biztonságos Internet Nap (Safer Internet Day) - amelyet az Európai Biztonságos Internet Központok Insafe / INHOPE hálózata szervez az Európai Bizottság támogatásával. Ez a globális, közösségek által vezetett esemény, teret biztosít valamennyi érdekelt félnek, hogy átgondolják, miként támogathatják, segíthetik elő közösen a digitális technológiák felelősségteljes, tisztelettudó, kritikus és kreatív használatát a mindennapokban. A végső és átfogó cél a mindenki számára elérhetőbb jobb internet megteremtése.
A 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 6. § (4) pontja kimondja, hogy a középiskola elvégzését közvetlenül követő érettségi vizsgaidőszakban az érettségi vizsgák megkezdésének feltétele ötven óra közösségi szolgálat elvégzésének igazolása. A COVID-19 vírus által okozott jelenlegi rendkívüli helyzetben az érettségi előtt álló tanulók számára ennek a feltételnek a teljesítése önhibájukon kívül válhat nehézzé. A közösségi szolgálat teljesítését a tanulók jellemzően nem közvetlenül az érettségi vizsga előtt teljesítik, hanem a 9-11. évfolyamok alatt. Amennyiben előfordul, hogy a 2020/2021-es tanév végén érettségiző tanuló a még hátralévő időszakban kívánja teljesíteni a közösségi szolgálatot, a jelen helyzetben azt javasoljuk, hogy csakis olyan teljesítési módot válasszon, amely egyéni tevékenységre ad lehetőséget. Minden esetben be kell tartani a hatályos járványügyi előírásokat.
A COVID-19 járvány világszerte alkalmazkodásra, tanítási gyakorlatuk megújítására kényszeríti az oktatókat. Az iskolák és az egyetemek 2020 második felében történő újbóli megnyitása kapcsán egyre inkább azt látjuk, hogy az oktatásban a közegészségügyi korlátozások betartása érdekében a blended (vegyes) oktatási formák kerülnek erőteljesen előtérbe.
A Safer Internet Forum (SIF) egy kulcsfontosságú, Európában évenként megrendezésre kerülő nemzetközi konferencia, ahol több száz szakpolitikai döntéshozó, kutató, bűnüldöző szerv, fiatal, szülő és gyermekgondozó, tanár, nem kormányzati szervezet, iparági képviselő, szakértő és más, a témában releváns szereplő találkozik, hogy megvitassa a gyermekek online biztonságával kapcsolatos legfrissebb trendeket, újonnan felmerült biztonsági kockázatokat és az ezekkel kapcsolatos legújabb megoldási javaslatokat.
A Jövő Osztályterme Közösség a Novigado projekttel együttműködve egy 4 órás online tréninget szervez (szinkron és aszinkron elemekkel) angol nyelven. A tréning 2020. október 26-29. között kerül megrendezésre, központi témája az aktív tanulás a hibrid oktatás idején.