A Jövő Osztályterme nagyköveti hálózat (FCL Network) webináriumi sorozatot hirdet 2019. április-májusában. A sorozat első webináriumát Sümeyye Hatice Eral, a török Jövő Osztályterme (FCL) vezető nagykövete és két helyi FCL nagykövet tartja, az időpont: 2019. április 15. 19.00 óra.
2019. február 12-én az Oktatási Hivatal IV. Országos Szaktanácsadói Konferenciáján került sor az Sulinetwork-díjak átadására. Ebben a szakmai elismerésben olyan pedagógusok és oktatási szakemberek részesülhetnek, akik kiemelkedő tevékenységükkel hozzájárulnak a digitális írástudás fejlesztésének pedagógiai-módszertani támogatásához, valamint az info-kommunikációs technológia újszerű oktatási alkalmazásainak elterjesztéséhez.
Az Európai Bizottság által támogatott EU Code Week 2018-ban rekordot döntött a több mint 43 000 eseménnyel és a 2,7 millió résztvevővel. Mindezzel az iskolák több mint 10%-át sikerült elérni, beleértve a nyugat-balkáni államokat és Törökországot is.
A European Schoolnet idén is várja a tesztelő tanárok jelentkezését az Europeana népszerűsítésére. Olyan általános és középiskolában tanító pedagógusok pályázatára számítanak, akik szeretnének részt venni az Europeana Oktató Csapatának munkájában a 2020. november - 2021. augusztus közötti időszakban.
A 2020-as programozási hét nyitóeseménye október 8-án, közép-európai idő szerint 17:00 órakor kerül megrendezésre. Az eseményt követheti Facebook Live-on, az Instagram TV-n és a YouTube Live-on is!
A Scientix, az Amgem és a STEM Allience együttműködésének köszönhetően egy felmérés készül a COVID-19 –világjárványhoz kapcsolódó oktatásról. A kérdőív általános, illetve középiskolában (3-21 év közötti korosztályt) tanító pedagógusoknak szól, és célja, hogy feltérképezze, hogy a pedagógusok milyen oktatási technikákat használtak, milyen nehézségekkel szembesültek, és hogyan oldották meg a felmerült problémákat az elmúlt időszakban.
Az közös munka megünneplésére az Europeana és a European Schoolnet egy kiadványt készített, mely a digitális kulturális örökség népszerűsítésével helyezi középpontba az innovatív tanulást és tanítást.
Az EUN Academy Búvár MOOC online kurzusa ingyenes tananyagokat, segédanyagokat és kész óravázlatokat kínál a tanároknak ahhoz, hogy bevezethessék az kódolást és az informatikai gondolkodást óráikon, függetlenül attól, hogy milyen tantárgyat tanítanak. Mindezeken felül a kurzuson résztvevők megismerhetik részletesen az Európai Bizottság által támogatott Kódolás Hete kezdeményezést és részt is vehetnek benne.
(Digitally Competent Teachers for Creative Digital Students MOOC) Az EUN 2020. október 19-én új online kurzust indít a European Schoolnet Academy platformján. A MOOC középpontjában a digitális tanári készségek fejlesztése áll, vagyis hogyan lehet a különböző digitális eszközöket beépíteni a tananyagba, és hogyan lehet motiválni a diákokat az online eszközök segítségével.
Az idén októberben nyolcadik alkalommal rendezik meg az Európai Kódolás Hetét. A rendezvénysorozat egy alulról szerveződő kezdeményezés, amely a programozás és egyéb technológiai tevékenységek megvalósításán keresztül helyezi középpontba a kreativitást, a problémamegoldást és az együttműködést.
2020. szeptember 14-én ingyenes online kurzus indul ’Erasmus Accreditations – a New Path to Mobility’ címmel a Europen School Gateway oldalán. A MOOC célja az Erasmus akkreditáció alapjainak megismerése, az akkreditáció menetének elsajátítása, az intézmények Erasmus tervének átgondolása.
A 2017. februártól 2020. augusztusáig tartó TeachUP nemzetközi beválásvizsgálat záró konferenciájára a COVID-19 világjárvány miatt, online formában került sor 2020. június 3-án, 5-én, 9-én és 11-én. A konferencia nyitónapján két prominens oktatási szakember tartott vitaindító előadást és mondta el véleményét, osztotta meg tapasztalatait arról, hogy milyen módon lehet sikeresen növelni a pedagógusok online tanfolyamokon való részvételét és csökkenteni a lemorzsolódást.
A European Schoolnet Academy most egyedülálló módon, egy 3 részből álló STEM MOOC kurzuscsomagot kínál az általános iskolai és középiskolai tanárok és a tanárképzésben dolgozók számára, melyek segítségével elsajátíthatják a mindennapi életben előforduló STEM-problémák, témakörök a tanórába való integrálásának legújabb módszereit, és beilleszthetik azokat tanári gyakorlatukba.