A Jövő Osztályterme nagyköveti hálózat (FCL Network) webináriumi sorozatot hirdet 2019. április-májusában. A sorozat első webináriumát Sümeyye Hatice Eral, a török Jövő Osztályterme (FCL) vezető nagykövete és két helyi FCL nagykövet tartja, az időpont: 2019. április 15. 19.00 óra.
2019. február 12-én az Oktatási Hivatal IV. Országos Szaktanácsadói Konferenciáján került sor az Sulinetwork-díjak átadására. Ebben a szakmai elismerésben olyan pedagógusok és oktatási szakemberek részesülhetnek, akik kiemelkedő tevékenységükkel hozzájárulnak a digitális írástudás fejlesztésének pedagógiai-módszertani támogatásához, valamint az info-kommunikációs technológia újszerű oktatási alkalmazásainak elterjesztéséhez.
Az Európai Bizottság által támogatott EU Code Week 2018-ban rekordot döntött a több mint 43 000 eseménnyel és a 2,7 millió résztvevővel. Mindezzel az iskolák több mint 10%-át sikerült elérni, beleértve a nyugat-balkáni államokat és Törökországot is.
A 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 6. § (4) pontja kimondja, hogy a középiskola elvégzését közvetlenül követő érettségi vizsgaidőszakban az érettségi vizsgák megkezdésének feltétele ötven óra közösségi szolgálat elvégzésének igazolása. A COVID-19 vírus által okozott jelenlegi rendkívüli helyzetben az érettségi előtt álló tanulók számára ennek a feltételnek a teljesítése önhibájukon kívül válhat nehézzé. A közösségi szolgálat teljesítését a tanulók jellemzően nem közvetlenül az érettségi vizsga előtt teljesítik, hanem a 9-11. évfolyamok alatt. Amennyiben előfordul, hogy a 2020/2021-es tanév végén érettségiző tanuló a még hátralévő időszakban kívánja teljesíteni a közösségi szolgálatot, a jelen helyzetben azt javasoljuk, hogy csakis olyan teljesítési módot válasszon, amely egyéni tevékenységre ad lehetőséget. Minden esetben be kell tartani a hatályos járványügyi előírásokat.
A COVID-19 járvány világszerte alkalmazkodásra, tanítási gyakorlatuk megújítására kényszeríti az oktatókat. Az iskolák és az egyetemek 2020 második felében történő újbóli megnyitása kapcsán egyre inkább azt látjuk, hogy az oktatásban a közegészségügyi korlátozások betartása érdekében a blended (vegyes) oktatási formák kerülnek erőteljesen előtérbe.
A Safer Internet Forum (SIF) egy kulcsfontosságú, Európában évenként megrendezésre kerülő nemzetközi konferencia, ahol több száz szakpolitikai döntéshozó, kutató, bűnüldöző szerv, fiatal, szülő és gyermekgondozó, tanár, nem kormányzati szervezet, iparági képviselő, szakértő és más, a témában releváns szereplő találkozik, hogy megvitassa a gyermekek online biztonságával kapcsolatos legfrissebb trendeket, újonnan felmerült biztonsági kockázatokat és az ezekkel kapcsolatos legújabb megoldási javaslatokat.
A Jövő Osztályterme Közösség a Novigado projekttel együttműködve egy 4 órás online tréninget szervez (szinkron és aszinkron elemekkel) angol nyelven. A tréning 2020. október 26-29. között kerül megrendezésre, központi témája az aktív tanulás a hibrid oktatás idején.
A European Schoolnet idén is várja a tesztelő tanárok jelentkezését az Europeana népszerűsítésére. Olyan általános és középiskolában tanító pedagógusok pályázatára számítanak, akik szeretnének részt venni az Europeana Oktató Csapatának munkájában a 2020. november - 2021. augusztus közötti időszakban.
A 2020-as programozási hét nyitóeseménye október 8-án, közép-európai idő szerint 17:00 órakor kerül megrendezésre. Az eseményt követheti Facebook Live-on, az Instagram TV-n és a YouTube Live-on is!
A Scientix, az Amgem és a STEM Allience együttműködésének köszönhetően egy felmérés készül a COVID-19 –világjárványhoz kapcsolódó oktatásról. A kérdőív általános, illetve középiskolában (3-21 év közötti korosztályt) tanító pedagógusoknak szól, és célja, hogy feltérképezze, hogy a pedagógusok milyen oktatási technikákat használtak, milyen nehézségekkel szembesültek, és hogyan oldották meg a felmerült problémákat az elmúlt időszakban.
Az közös munka megünneplésére az Europeana és a European Schoolnet egy kiadványt készített, mely a digitális kulturális örökség népszerűsítésével helyezi középpontba az innovatív tanulást és tanítást.