A Jövő Osztályterme nagyköveti hálózat (FCL Network) webináriumi sorozatot hirdet 2019. április-májusában. A sorozat első webináriumát Sümeyye Hatice Eral, a török Jövő Osztályterme (FCL) vezető nagykövete és két helyi FCL nagykövet tartja, az időpont: 2019. április 15. 19.00 óra.
2019. február 12-én az Oktatási Hivatal IV. Országos Szaktanácsadói Konferenciáján került sor az Sulinetwork-díjak átadására. Ebben a szakmai elismerésben olyan pedagógusok és oktatási szakemberek részesülhetnek, akik kiemelkedő tevékenységükkel hozzájárulnak a digitális írástudás fejlesztésének pedagógiai-módszertani támogatásához, valamint az info-kommunikációs technológia újszerű oktatási alkalmazásainak elterjesztéséhez.
Az Európai Bizottság által támogatott EU Code Week 2018-ban rekordot döntött a több mint 43 000 eseménnyel és a 2,7 millió résztvevővel. Mindezzel az iskolák több mint 10%-át sikerült elérni, beleértve a nyugat-balkáni államokat és Törökországot is.
Az EUN 2020. február 3-án induló MOOC-jának a témája ezúttal nem más, mint az iskolai vezetés és az osztott irányítás lehetősége az intézményekben. Az online kurzus L2C projektben létrejött mintára épít, és az ottani tapasztalatokat felhasználva segíti az iskolai irányítás megújítását.
2020. január 13-án egy tömeges, nyílt online kurzus indul középiskolai tanárok számára. A MOOC központi témája, hogyan lehet az állatokat helyettesíteni a tudományos kísérletek során. A kurzus leginkább a biológia és természettudományos tárgyakat oktató tanárokat célozza, de bárki jelentkezhet, akit érdekel a téma.
A Sulinetwork-díj szakmai elismerésben 2012-től azok a pedagógusok és oktatási szakemberek részesülnek, akik kiemelkedő tevékenységükkel hozzájárultak a digitális írástudás fejlesztésének pedagógiai-módszertani támogatásához, valamint az info-kommunikációs technológia újszerű oktatási alkalmazásainak elterjesztéséhez. Most ismét jelölheti kollégáját, ismerősét!
A 2 millió regisztrált használót – közöttük több mint félmillió 18 év alatti diákot - elérő magyar közkönyvtárak egyre inkább közösség központú könyvtárként működnek, céljuk, hogy a hagyományos értékek közvetítésén túl meg tudjanak felelni a digitális kor kihívásainak is. A könyvtár skandináv mintára, harmadik helyként – az otthon és az iskola mellett – megfelelő körülményeket igyekszik biztosítani az egyéni és csoportos tanuláshoz, támogatva a tanórán kívüli ismeretszerzés lehetőségeit is.
A Kódolás Hete idén hetedik alkalommal került megrendezésre. 2019-ben is rekordot döntött a programsorozat, hiszen több mint 66 000 programot regisztráltak, így világszerte milliók próbálhatták ki a programozást.
2019. október 28-án az ERASMUS+ támogatási lehetőségekről indul egy tömeges nyílt online kurzus a SchooL Education Gateway-en. A MOOC abban nyújt segítséget az érdeklődőknek, hogy hogyan tudnak a Mobilitások (K1) és a Partnerségi együttműködések (K2) területeken pályázni.
2019. október 21-én indul a European Schoolnet Academy szervezésében a Legyen Ön a következő eBiztonság bajnok! című MOOC. Az online kurzus célja, hogy segítségével egy stratégiát hozzon létre az online biztonsághoz kapcsolódóan, így védettebbé tegye diákjai számára a digitális tanulási környezetet.
Az Európai Kódolás Hete idén októberben hetedeik alkalommal kerül megrendezésre. A programsorozat egy alulról szerveződő kezdeményezés melynek célja, hogy közelebb hozza a résztvevőket a programozáshoz és a hozzá kapcsolódó szakmákhoz.
Ha szeretne korszerűbb és innovatívabb lenni a tanítás terén, akkor gondolja végig tanítási gyakorlatát, és újítsa meg a Jövő Osztályterme segítségével. Az Eszköztár egy több lépcsős folyamaton keresztül segít abban, hogy hatékonyan fejleszthesse diákjai 21. századi készségeit.
A halogatás a legnagyobb ellenségünk, akár tanulásról, akár munkáról, akár takarításról vagy egyéb nem kívánatos tevékenységről van szó. Mint kiderült, ha valami olyan dologgal foglalkozunk, amit igazán nem szeretünk, akkor ez stimulálja a fájdalomközpontot, amire agyunk válaszreakciója az, hogy az agy másra tereli a figyelmet. Ettől szinte rögtön jobban érezzük magunkat.