Csatlakozzon a European School Education Platform közelgő online tanfolyamához és valósítsa meg mindezt könnyen alkalmazható stratégiákkal! Szabadítsa fel Ön is a #peersupport erejét iskolájában!
A hamarosan induló kurzus átfogó áttekintést nyújt a hallgatók közötti mentorálásról, beleértve annak előnyeit és lehetséges kihívásait.
A kurzus 2023. március 27-től május 3-ig tart.
Célkitűzések:
- Annak meghatározása, hogy miként lehet létrehozni támogató és együttműködő tanulási környezetet a diákok számára a Peer Support Programe-on keresztül. A kurzus során a résztvevők megismerik a különböző kortárs támogatási megközelítéseket és megvitatják azok megvalósítását.
- A diákok közül kiválasztott mentorjelöltek azonosítási folyamatainak és kritériumainak meghatározása.
- Annak csoportos megbeszélése, hogy miként lehet hatékonyan képezni és támogatni a mentorokat. A mentoroktól megkövetelt szükséges készségek beazonosítása, mint például az aktív hallgatás, a problémamegoldás és az empátia.
- Annak megismerése, hogy miként tartható fent és mozdítható elő a Peer Support Programe az idő előrehaladtával, például új mentorok toborzásával, a program céljainak és hatásának kommunikálásával, valamint a mentorok számára folyamatos támogatás és visszajelzés nyújtásával.
- Egy terv kidolgozása a Peer Support Program előrehaladásának nyomon követésére és értékelésére. A megfelelő értékelési módszerek és szempontok kiválasztása (például felmérések, interjúk és fókuszcsoportok), valamint az adatok gyűjtésével és elemzésével a program eredményeinek nyomon követése és a fejlesztendő területek azonosítása.
Célközönség
A tanfolyam minden oktató számára nyitott tantárgytól és évfolyamtól függetlenül. A tanfolyam elvégzéséhez egyéb előképzettség nem szükséges.
A tanfolyamot mindenki a saját tempójában végezheti el, csupán néhány határidőre kell figyelni (pld. a kvízek és/vagy a szakértői értékeléssel kapcsolatos tevékenységek elvégzésének ideje).
A kurzus elvégzéséhez hetente hozzávetőlegesen 3-4 óra szükséges.
Regisztráció: Unleashing the Potential of Peer Support at School | ESEP (europa.eu)