A kiemelt projektben a fejlesztés és koordináció kerül előtérbe, nagy hangsúlyt fektetve az alulról építkező szervezésre. Ennek során nagy szerepet kapnak a szakmai műhelyek és helyi innovációk. A projekt fejlesztéseit és a piacon megtalálható szolgáltatások felhasználását regionális hálózatok támogatják, így a fejlesztések nagy része térségi társadalmi szükségletekhez igazodik. A regionális hálózat és a projekt együttesen támogatja a közoktatási intézményeket, hogy azok elláthassák a kompetencia alapú oktatás bevezetésére elnyert pályázatban megfogalmazott szakmai tevékenységüket.
A pályázat megvalósítóinak segítséget nyújt egy elektronikus információs rendszer, az úgynevezett Szolgáltatói kosár is, amely összegyűjti és csoportosítja a szakmai információkat, termékeket és szolgáltatásokat, de bárki számára hasznos lehet, aki az oktatás megújításán fáradozik.
A projekt fokozott figyelmet fordít a közoktatás átfogó céljainak elérésére: a befogadás, az esélyadás, a minőségi oktatáshoz való egyenlő hozzáférés biztosítására. A közoktatást érintő informatikai újítások nélkül a koordináció és maguk a fejlesztések sem lehetnének sikeresek, ezért átfogó cél a digitális kompetenciák, a számítógéppel segített oktatás, az eTanulás fejlesztése is.
A Társadalom Megújulás Operatív Program 3.1.1 kilenc pillérre épül:
- pillér: Fejlesztéskoordinációs hálózat, horizontális együttműködések kiépülésének ösztönzése, támogatása
(célja: szolgáltatói eszközrendszer kialakítása, melyek támogatják a régiós, kistérségi, mikrotérségi közoktatási stratégiákat, fejlesztéseket, esélyegyenlőségi programokat) - pillér: Tartalomfejlesztés támogatása
(célja: tankönyvpiaci paradigmaváltás, valamint a NAT implementáció kiterjesztésének támogatása) - pillér: A pedagógiai és módszertani megújulás támogatása
(cél: a pedagógiai kultúra, a módszertani kultúra és a kompetencia alapú oktatásra való áttérés) - pillér: Sajátos nevelési igényű gyermekek oktatási szolgáltatásokhoz való egyenlő hozzáférését biztosító tevékenységek
(cél: a tartalom- és módszertani fejlesztési, szolgáltatási és hálózatkoordinációs tevekénységek számára eszközrendszer biztosítása az együttneveléshez) - pillér: Komplex eTanulás, digitális pedagógiai, tartalomszolgáltató, kompetenciafejlesztést támogató szolgáltató rendszer működtetése
(cél: az oktatás eredményességének és hatékonyságának javítása érdekében olyan egységes eszközrendszer létrehozása, mely támogatja a digitális pedagógiai folyamatok szereplőinek tevékenységét) - pillér: A versenyképesség és az esélyteremtés erősítésével a közoktatási intézményi megújulást támogató kutatás-fejlesztés (K+F) tevékenységek
- pillér: Az oktatásirányítás és az iskolarendszer hatékonyságának javítását szolgáló K+F tevékenységek
- pillér: A tudásmenedzsment rendszerszintű fejlesztését támogató K+F tevékenységek, az innováció támogatása
(a kutatás-fejlesztés pillérek céljai: a releváns társadalmi és az aktuális oktatáspolitikai problémák megoldása, a tényeken alapuló döntéshozatal erősítése, visszacsatolásuk a gyakorlatba, a törvény és az élet közti különbségek feltárása) - pillér: A közoktatás átfogó modernizációját központi adminisztrációs oldalról támogató szolgáltató rendszerek fejlesztése és megvalósítása
(cél: a fejlesztéseket nyomon követő szakmai adatbázis, valamint költség-tervező rendszer létrehozása és alkalmazása)
A kézzelfogható társadalmi eredményekhez idő kell, azonban a projekt 2013-ig vállalt mutatói bíztatóak:
- az érintett intézmények legalább negyedében (500 óvodában és iskolában) együttnevelés valósul meg
- a projekt által minőségbiztosított 7 regionális szolgáltató a kistérségeket 100%-ban lefedi
- a kiemelt projekt által támogatott, minőségbiztosított legalább 5 régióközi hálózat kapcsolódik a regionális hálózatokhoz
- az önkormányzati iskolafenntartók 10%-ában gyakorlattá válik a tényeken, adatokon alapuló oktatáspolitikai döntéshozatal.
Támogatási szerződés tárgya:
21. századi közoktatás - fejlesztés, koordináció
Támogatási szerződés száma: TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002
A projekt megvalósításának időbeli ütemezése: 2008. július 1. – 2010. október 31.
Támogatás összege: 10.567.800.000,- Ft
Finanszírozó alap: A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap, az Európai Regionális Fejlesztési Alap és a Magyar Állam társfinanszírozásával valósul meg.
Főkedvezményezett:
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Főkedvezményezett elérhetősége:
1134 Budapest, Váci út 37.
Telefon: +36 (1) 477-3100
Fax: + (1) 477-3136
Aláírásra jogosult képviselője:
Visnyei Csaba
Főkedvezményezett szakmai vezetője:
Suhajda Gábor, programvezető
Kedvezményezett neve:
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Kedvezményezett elérhetősége:
1051 Budapest, Dorottya u. 8.
Telefon: +36 (1) 235-7200
Fax: +36 (1) 235-7202
Aláírásra jogosult képviselője:
Csekő Krisztina
Kedvezményezett szakmai vezetője:
Frányó Tamás, programvezető
Támogató:
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
1077 Budapest, Wesselényi u. 20-22.
Infovonal: +36 (40) 638-638
Irányító hatóság:
Humán Erőforrás Programok Irányító Hatóság
1066 Budapest, Mozsár u.16.
Levélcím: 1133 Budapest, Pozsonyi út 56.
Telefon: +36 (1) 354-3860
Fax: +36 (1) 354-3911
Közreműködő szervezet:
Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő Igazgatósága
1055 Budapest, Bihari János u. 5.
Telefon: +36 (1) 301-3200
Fax: +36 (1) 301-3220
Kompetencia alapú programcsomagok a Sulineten >>
További információk a kompetencia alapú oktatásról >>
Szülői elégedettségmérő (záró jelentés) >>
Alternatív referencia-intézmények >>
Kompetencia alapú programcsomagok használata SNI tanulók körében >>