„A mélyszegénység, az iskolázatlanság, a munkanélküliség és a roma népesség integrációja a magyar társadalom legégetőbb kérdései közé tartoznak. A magyar közoktatási rendszerből az egyes korosztályok közel harmada kerül ki úgy, hogy nem rendelkezik a foglalkoztathatóságukhoz alapvetően szükséges képességekkel, ami jelentős részben annak tudható be, hogy a közoktatás nagyon egyenlőtlen esélyeket biztosít az eltérő társadalmi hátterű tanulóknak. A halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek iskolai szegregációjának megszüntetése, ezzel együtt minőségi oktatásuk megteremtése e négy kérdés megoldásának egyik előfeltétele - kevés kiemelt projekt bír tehát nagyobb társadalmi jelentőséggel, mint a TÁMOP 3.3.1-es projekt” - részlet a Budapest Intézet 2009. év végi jelentéséből.
Ennek a programnak a megvalósításában végzett munkáról és eredményekről az alábbiakban találnak tematikus információkat:
Gyermekvédelmi gondoskodásban élő gyerekek és fiatalok iskolai integrációjának segítése
Az Oktatási esélyegyenlőség és integráció 2009. szeptemberétől decemberéig nyolc helyszínen tartott képzéseket a TÁMOP 3.3.1 program keretében. A „Gyermekvédelmi gondoskodásban élő gyerekek és fiatalok iskolai integrációjának segítése – továbbképzés nevelőszülői tanácsadóknak, lakásotthon/gyermekotthon szakmai egység vezetőknek” elnevezésű program 30 órás hallgatói segédanyaga, valamint a képzésre felvételt nyert hallgatók névsora honlapunkon is elérhető.
A TÁMOP 3.3.1 akkreditált képzésének segédanyagai
Honlapunkról azon dokumentumok is letölthetők, melyek az Educatio Esélyegyenlőségi Igazgatóságának tantestületi pedagógus-továbbképzési programjairól, mentori/tanácsadói szolgáltatásairól, képző-mentor továbbképzési programjairól és szakértői továbbképzési programjáról tájékoztatnak:
Pedagógus-továbbképzési programok, mentori/tanácsadói szolgáltatások
Az Educatio Esélyegyenlőségi Igazgatósága programcsomagokat is kifejlesztett a pedagógusképző intézmények számára. Ide kattintva az alábbi hat tanulmány tölthető le: Ember és társadalom, A tanítás mestersége, A tanulás tervezése és értékelése, A nyelvi nevelés módszertana, Az irodalomtanári mesterség gyakorlata és módszertana, Módszerek a hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének segítésére.