Tanórán kívüli tevékenységek és/vagy egész napos iskola? – Műhelymunka Budapesten
2013/11/14 15:41
1904 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.

November 28-án, Budapesten ingyenes műhelymunkára várja a pedagógusokat, közoktatási szakembereket az Educatio Nonprofit Kft. Az egynapos rendezvényen az egész napos iskola nyújtotta lehetőségekről, tanórán kívüli fejlesztésről, tehetséggondozásról és hátránykompenzációról hallgathatnak előadásokat és ismerhetnek meg jó gyakorlatokat az érdeklődők.

shutterstock_145935860_converted

Az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. a „XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz (TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001)" kiemelt projekt keretében 2013-ban indított gyakorlatorientált műhelymunka-sorozatának soron következő állomására Budapesten kerül sor. A műhelymunka témája az egész napos iskola és a tanórán kívüli tevékenységek szervezési lehetőségei.  Célja, hogy a köznevelés szereplőit, szakembereket tájékoztassa, információval lássa el, valamint központi és helyi innovációkkal, fejlesztési eredményekkel ismertesse meg az érdeklődőket.

A közoktatás szereplőit várják

A műhelymunkára elsősorban a Közép-magyarországi Régió tankerületi vezetőit, fenntartót képviselőit, általános iskolák vezetőit, pedagógusait, nevelő-oktató munkát segítő szakembereit, szakértőket, szaktanácsadókat, helyi közművelődési intézmények, sport és civil szervezetek érdeklődő munkatársait várják.

A műhelymunka időpontja: 2013. november 28. (csütörtök) 9.00-15.30
Helyszíne: Budapest
Az online regisztrációs felület ITT érhető el.

A műhelymunkán való részvétel ingyenes, de feltétele az előzetes regisztráció, mely a korlátozott számú férőhelyek miatt mielőbb ajánlatos.

A műhelymunka tervezett programja

IdőpontProgramElőadó
9.00 – 9.30Érkezés, helyszíni regisztráció, kávé
9.30-9.35 Köszöntő.
A szakmai nap programjának ismertetése
Elter András
osztályvezető helyettes,
Educatio Nkft.
Közoktatási Osztály
9.35-9.55Az intézményfejlesztés egy lehetséges iránya – Jó gyakorlatok és referenciaintézménnyé válásSzlovákné Veidinger Éva
fejlesztéskoordinátor,
Educatio Nkft.
Köznevelés-fejlesztési Iroda
9.55-10.25Vitaindító előadás
Tanórán kívüli tevékenységek, szabadidő szervezés és/vagy egész napos iskola?
Dr. Varga Attila
tudományos munkatárs,
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
10.25-10.50 A fejlesztés tanórán kívüli lehetőségei.
Pedagógiai-pszichológiai áttekintés
Dr. Páli Judit
egyetemi docens,
Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Kar
10. 50-11.10Szünet
11.10-12.30Szekciófoglalkozások  a résztémák feldolgozására
(3 szekció párhuzamosan működik)
Szekcióvezetők:
Nagy Andrea
igazgató, Budapest II. Tankerület Remetekertvárosi Általános Iskola
Dr. Csontos Jánosné
ny. igazgató, közoktatási szakértő
Szabó Győzőné
pszichológus, közoktatási szakértő
12.30-13.15Ebédszünet
13.15-14.45A délelőtt megkezdett szekciómunka folytatása
14.45-15.30Amit a referenciaintézmények minősítéséről tudni kell…
Konzultáció az előzetes regisztráció során jelzett résztvevői igények szerint
Szlovákné Veidinger Éva
fejlesztéskoordinátor,
Educatio Nkft.
Köznevelés-fejlesztési Iroda

Szekciófoglalkozások témái

Az alábbi információk segítséget nyújtanak a szekciótémák közötti választáshoz, a foglalkozásokra való jelentkezéshez. 

SzekcióA szekciófoglalkozás témájaSzekcióvezető, előadó
1. szekcióAz ötlettől a jó gyakorlat megvalósításáig –Workshop
(interaktív probléma-feldolgozás -
törvényi keretek, finanszírozás, módszertani megoldások)
  • A tanórán kívüli tevékenységek tervezési lehetőségei
  • Optimális intézményi óraterv készítése a tanórán kívüli tevékenységekre, klub-napközis sáv kialakítása
  • Szervezési feladatok, feladat-portfólió összeállítása
Szekcióvezető:
Nagy Andrea
igazgató
Budapest II. Tankerület Remetekertvárosi Általános Iskola
2. szekcióKözösségi lét- közösségre nevelés –
Az egyéniség és a közösségi nevelés lehetőségei az egész napos iskolában
  • Önismeret és közösségiség
  • Konfliktushelyzetek és megoldási lehetőségek
  • Játék és drámapedagógiai eszközök alkalmazása a közösségi nevelésben
  • Jó gyakorlat bemutató és konzultáció: Tekergő program iskolaotthonos osztályban

Szekcióvezető:
Dr. Csontos Jánosné
ny. igazgató, közoktatási szakértő

A bemutatót és konzultációt vezeti:
Tóthné Tímár-Geng Csilla igazgatóhelyettes
Lágymányosi Bárdos Lajos Általános Iskola és Gimnázium, Budapest

3. szekcióHátránykompenzáció és tehetséggondozás – Alulellátott vagy alulteljesítő tehetség jelöltek
  • A hátránykompenzációt és tehetséggondozást segítő helyi humán erőforrások feltárása, a helyzetelemzés módszertana
  • A hátrányos helyzet és tehetség felismerése, intézményi kibontakoztatásának lehetőségei
  • A komplex művészeti nevelés eszközeinek alkalmazása a hátránykompenzációban és tehetséggondozásban
  • Az egész napos iskolai program intézményes feladatai 

Szekcióvezető:
Szabó Győzőné
pszichológus, közoktatási szakértő

A beszámolót és konzultációt vezeti:
Rakó József
igazgató
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Budapest

(Egész napos iskolai projekt - OFI partneriskola)

Kérjük a műhelymunkára jelentkezőket, hogy az elektronikus regisztráció során jelezzék:

  • melyik szekció munkájában kívánnak részt venni;
  • a plenáris előadásokhoz, illetve a szekciók témájához kapcsolódó előzetes felvetéseiket, szakmai dilemmáikat, valamint a Nevelőtestületeket, helyi szakmai műhelyeket foglalkoztató kérdéseiket;
  • a referenciaintézményi konzultációs igényüket!

Csatlakozz hozzánk!

Őket ajánljuk

Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten
eBiztonság Minősítés Minősítő rendszer a biztonságos iskolákért
ENABLE program Program tantestületeknek a bullying ellen