Terjedő IKT-eszközök, alacsony kihasználtság
Az elmúlt öt évben az iskolákban jelentősen megnövekedett a frontális oktatást elősegítő informatikai eszközök száma. Az interaktív táblák és projektorok folyamatos terjedése mellett megfigyelhető volt a diákok igényeihez igazított úgynevezett class-mate PC-k iskolai jelenlétének növekedése is.
Habár a legtöbb közoktatási intézmény rendelkezik ezen eszközök valamelyikével, a 2013 szeptemberében lezajlott kutatás bebizonyította, hogy a természettudományos tárgyak oktatása során a tanárok minimálisan használják ki az informatikai eszközök által kínált lehetőségeket.
Hiányzó szoftverek
A megkérdezett 196 általános és középiskolai pedagógus egybehangzó véleménye szerint ennek legfőbb oka az, hogy a piacon jelenleg nem találhatóak olyan kompatibilis oktatási szoftverek, amelyek kellően elősegítenék a mindennapi természettudományos tárgyak tanítását. A kutatásba bevont tanárok abban is egyetértettek, hogy a természettudományos tantárgyak oktatása során szükség lenne olyan vizuális és korszerű szemléltetőeszközökre, melyek a kor igényei és kívánalmai szerint jelenítik meg a fizikai, kémiai, biológiai és természetföldrajzi kísérleteket és azok tudományos magyarázatait.
Száz természettudományos kísérlet
A vilmányi székhelyű Honor Szolgáltató Kft. vezette konzorcium egy komplex, az új Nemzeti Alaptantervben megfogalmazott pedagógiai módszerekhez illeszkedő digitális tananyag létrehozását tűzte ki célul, amely száz darab természettudományos kísérletet mutat be. A fejlesztés során a készítők természettudományt oktató pedagógusok és informatikai szakértők segítségével egy olyan könnyen használható, felhasználóbarát digitális tananyaggyűjteményt hoznak létre, amely az iskolákban jelenleg is megtalálható legtöbb informatikai eszközzel kompatibilis.
A digitális tananyagokhoz olyan módszertani és pedagógiai segédanyagok kapcsolódnak, amelyek segítséget nyújtanak az informatikában kevésbé járatos pedagógusok számára is. A 2013 júniusában kezdődő fejlesztés a gyakorlatorientált, a felfedezésekre és problémahelyzetekre épülő tanítási-tanulási gyakorlatot helyezi majd előtérbe.
Az elkészült szoftver 2014 augusztusától minden magyar közoktatási intézmény számára ingyenesen elérhetővé válik.