A hangszer és a zenélés iránti vonzalma máig tart. Akarva-akaratlan ősei tevékenységét folytatja. Újabban már Balog nagyszülei hobbiját, a horgászatot is szenvedéllyel műveli.
Nagyapja a makói gimnáziumban József Attila legjobb barátja volt, ez a Szépség koldusa kötet ajánlásából is kitűnik:
Balog Jóskának, kenyeres-kujon pajtásomnak,
Aki úgy pendül egy húron velem
Miként H mellett az A.
Micsoda disszonancia!
Alvó Titánt legyecske így gyötör:
Tagadja, hogy versem mily gyönyör.
Fülébe zengem büszke rímeit,
De ő dicséri rossz galambjait,
S hogy zseni vagyok el nem ösmeri,
Pedig naponta bömbölöm neki.
A képző- és iparművészet alapjait a szegedi Tömörkény István Gimnázium és Művészeti Szakközépiskolában sajátította el. Választott szakja, a kerámia iránt igazi elhivatottságot érzett, de jól ment számára a rajz és a mintázás is. A Magyar Iparművészeti Főiskolán tanult tovább, 1989-ben végzett. A diploma megszerzése után a kecskeméti Kerámia Stúdióban töltött másfél évet. Mesterei Kádasi Éva és Fusz György voltak. Mesterdiplomát szerzett, vagyis egyetemi diplomával rendelkező mesterfokú kerámiatervező lett. Ekkorra a kerámia- és porcelángyárak leépültek, tervezőkre sem igen lett szükség. Balog Anita mesterségbeli tudásával és tapasztalatával viszont bármilyen művészi föladatot kreatív módon, könnyedén meg tudott oldani. Szabadfoglalkozású művész lett.
A főiskolán ismerkedett meg férjével, Árvay Lászlóval, aki szintén iparművész. A férj előbb jobbára képeket, a feleség kerámiatárgyakat készített. Házasságukból két fiú született. A kisgyerekek mellett kezdett el otthon nagyméretű növénytartókat készíteni, ezeket galériákban árusították. Az 1200º-on égetett samottos agyagból készült növénytartó edények víz- és fagyállók voltak. Később áttért a fával, fémmel ötvözött kerámiabútorok és szobrok készítésére. Sohasem elégedett meg egy bevált formával, kifejezési móddal, mindig az újat kereste. Kerámia kisplasztikáit a zene, a halak szeretete ihlette. Igen szép bútorszobrokat is készített. Új munkáit rendszeresen a Csók István Galériában állította ki. Férjével külföldön több közös kiállítása volt.
Az utóbbi években – személyes témájú munkái mellett – az építészet és a belsőépítészet jelent számára izgalmas kihívást. Férjével mozaikfalakat, belső és külső téri oszlopok kerámiaburkolatait mintázza meg és helyezi a helyszínen föl. Mozaikképein megjelennek a halak, az úszó halrajok, a tenger élővilága. Visszaadja a víz ezernyi színárnyalatát. A kerámiával borított oszlopok a térben látványos elemmé válnak, és különös egzotikus hatást keltenek. A szériatermékekkel szemben őrzik az alkotó ember kéznyomát. Látványosak és időállók.
Művészünk nem ismer megoldhatatlan föladatot, életét különös aktivitás jellemzi. Még a famunkához is vonzódik; ha kell bútort készít és restaurál, házat épít és kertészkedik.
Fontosabb egyéni kiállítások
1994 Művelődési Központ, Hajdúböszörmény
1995 GATT, Genf, Svájc
1997 Holland Statisztikai Hivatal, Voorburg, Hollandia;
1999 Kaméleon Galéria, Bp.
1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, Csók István Galéria, Bp.
2005 10-er Galerie, Gmunden, Ausztria;
2007 Képíró Galéria, Budapest;
Csoportos kiállítások
1994 Hajdúsági Művésztelep kiállítása, Hajdúböszörmény
2000 Art Expo, Genf, Svájc;
2000 Nemzetközi Kerámia Stúdió kiállítása
1998, 2000, 2002, 2004, Országos Kerámia Biennálék, Pécs;
2004 1. Prevelles-Tuffe-i Kerámia Biennále, Franciaország;
2005 Francia Intézet, Bp.;
2006 Pro Art Gallery, Wels, Ausztria,
2006 Francia–magyar keramikusok kiállítása, Csók I. Galéria
Dr. Tóth Ferenc
nyugalmazott múzeumigazgató