A pályázatra 308 csapat jelentkezett Magyarországból és Szlovákiából. Összesen 188 csapat, mintegy 3300 diák töltötte ki a feladatlapokat. Az utolsó "körben" a diadalív makett elkészítését 167 csapat teljesítette mintegy 2200 diák részvételével. A beérkezett 195 pályamunkát két zsűri bírálta, a legjobb műveket először a Szépművészeti Múzeumban két hétig, majd Nagyszombatban láthatja a közönség.
2012 őszén nyitották meg a Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program 2007-2013 keretében a Szépművészeti Múzeum Antik Gyűjteménye és a Nagyszombati Egyetem közös, Határtalan antikvitás nevű projektjét, amit az Európai Unió mintegy 150 ezer euróval támogatott. A projekt kiemelt programjaként szervezett levelező pályázat négyfordulós volt, a két korosztályban legjobb teljesítményt nyújtó nyolc csapatot egynapos múzeumi programon látják vendégül a budapesti intézményben.
Az együttműködési program keretében hat műhelymunkát tartottak az antik osztály és az egyetem munkatársai pedagógusoknak, hogy új módszereket, megközelítéseket kapjanak az antik történelem és művészet oktatásához. A múzeumi és kulturális intézményekkel együttműködve eddig hat alkalommal öt városban - Pozsonyban, Nyitrán, Sopronban, Győrött és Gödöllőn - szerveztek családi hétvégéket 8-12 éves gyerekek számára. Június 29-én Komárom és Révkomárom lakosságát várják az ókori római kultúrát ismertető programokkal, zárásként pedig július 14. és 20. között harminc-harminc magyarországi és szlovákiai diák részére szerveznek római tematikájú nyári tábort a szlovákiai Jedlinyben.
A magyar-szlovák együttműködés úttörő jellegű, az ilyen közös programok, a személyes kapcsolatok kialakítása segíthet az előítéletek és az egymás iránti kételyek feloldásában. A pályázat révén széles közönséget értek el, diákokat, tanárokat, múzeumpedagógusokat és múzeumi szakembereket egyaránt. A pályázat olyan "tantárgy-koncentrációt" tesz lehetővé, amelyre iskolai keretek között nincs lehetőség, a diákoknak nemcsak történelmi ismereteket kell szerezniük a feladatlapok kitöltéséhez, de számolniuk, írniuk vagy akár az időjárást is elemezniük kell. A feladatok kreatív, játékos jellegűek, amelyek révén élményszerűvé válik az ókori történelem.