Pantomime game
A játék célja: A present continuous tense gyakorlása
Résztvevők száma: az osztálylétszám (10-14 évesek vagy idősebbek)
Játékidő: 10 perc
Helyigény: Nincs
Kellékigény: Több különböző kép, amin épp valaki csinál valamit (a gyerekeknek ismerniük kell a képeken látható cselekvéseket!)
Technikai igény: Nincs
Előkészítés: Nincs
A játék menete: Választunk egy gyereket, húz egy képet, megnézi (úgy, hogy ne lássa senki és félreteszi). Hang nélkül elmutogatja azt a cselekvést, ami a képen volt. (közben kérdezheti : What am i doing?). A társai jelentkeznek, és egyesével találgatnak: You are making tea. Ha a mutogató azt válaszolja: No, I'm not making tea, megy tovább a találgatás addig, amíg azt nem válaszolja: Yes, I'm................. Aki kitalálta, az mutogatja a következőt. A játék addig tart, amíg van el nem mutogatott kép.
Javaslatok képekhez: Valaki porszívózik, ül és olvas, számítógépezik, alszik, fut és zenét hallgat, almát eszik, áll a buszmegállóban, levelet ír, gördeszkázik, ...stb.
A játékot leírta: Szilvai Mónika
E-mail: szilvaim@freemail.hu
Word-train game
A játék célja: szókincsfejlesztés, figyelem és memóriafejlesztés
Résztvevők száma: ahányan vagyunk az osztályban ( korosztály nem számít)
Játékidő: 10 perc
Helyigény: Nincs
Kellékigény: Nincs
Technikai igény: Nincs
A játék menete:
A gyerekek sorban egyesével szavakat mondanak (bármilyet), de mielőtt a saját szavát kimondaná, minden előtte elhangzottat sorban elismétel. Majd hozzáteszi a sajátját. Pl: első gyerek azt mondja: write. A következő azt mondja: write , tennis. A harmadik azt mondja: write, tennis, flower. És így tovább. A végén jó sok szót kell elismételni. Ha kevesen vagyunk (Kb.10 fő), több kört is mehet egyszerre a játék. Ha valaki elfelejt egy láncszemet, segítünk. Az a legügyesebb, aki hibátlanul végigmondja a teljes szósort.
Változatok:
- A gyerekeknek mindig az előtte elhangzott szó utolsó betűjével kell szót mondani (lehetőleg ismétlés nélkül)
- Választunk egy témakört pl: állatok. A gyerekeknek állatokat kell mondaniuk sorban (nem kell elismételni az előtte elhangzottakat). Aki nem tud újat mondani, az kiesett. A játékvezető figyeli, hogy mely állatok hangzottak már el. Az nyer, aki a legtöbb állatnevet ismeri és nem esett ki. Választhatunk más témakört is, pl: konyha berendezése, növények, foglalkozások,...stb. a gyerekek szókincsétől függően.
A játékot leírta: Szilvai Mónika
E-mail: szilvaim@freemail.hu
A képek forrása:
www.anvari.org/photos