Nyelvek

Tejföl, tejfel, igen, nem?

Tejföl, tejfel, igen, nem?

Ha egy opciót kevesebben választanak, még nem feltétlenül helytelen.

4 éve
Nyelvi intelligencia fejlődése gyermekkorban

Nyelvi intelligencia fejlődése gyermekkorban

Már a 19. század elején komoly vitákat váltott ki a pszichológusok között, hogy vajon a gondolkodás és az intelligencia között milyen kapcsolatok feltételezhetők, s hogy ezek hogyan és miként befolyásolhatók és alakíthatók a gyermeki gondolkodás fejlesztésében.

4 éve
 Nyelvek Európai Napja!

Nyelvek Európai Napja!

A strasbourgi Európa Tanács kezdeményezésére 2001 óta ünnepeljük a Nyelvek Európai Napját szeptember 26-án.

2 éve
A kategória cikkei
Programok nyelvtanuláshoz II.

Programok nyelvtanuláshoz II.

A sorozat következő részében folytatjuk a programok bemutatását, a jDict programmal és a Jómagam szótárral. Akárcsak a SZTAKI szótár projekt, ezek is magyar fejlesztések, azonban már elműködnek offline környezetben, így akkor is kéznél vannak, ha éppen nincs kéznél internet vagy wap böngészős mobiltelefon, pl. egy erdélyi borospince mélyén, amint újdonsült holland barátainkkal szeretnénk arról beszélni, miért is gyenge ott a térerő...
14 éve
Programok nyelvtanuláshoz III.

Programok nyelvtanuláshoz III.

Folytatjuk a nyelvoktató programokat bemutató sorozatot, ezúttal egy újabb gyakoroltató szoftverre, és újabb online szótárakra irányítjuk rá figyelmét.
14 éve
Programok nyelvtanuláshoz I.

Programok nyelvtanuláshoz I.

Hogyan is jön ide ez a téma ? Hát úgy, hogy bemutatok néhány internethez kapcsolódó szótárat, és egy szuper gyakorló programot. A szótárak pedig mindig aktuálisak maradnak, hiszen a hálózatok hálózatáról, az Internetről állandóan frissíthetők, vagy éppen ott találhatóak. Lássuk a kínálatot - Elsőként a SZTAKI szótárat mutatjuk be.
14 éve
Angol órás játékok

Angol órás játékok

A most bemutatott játék alkalmas arra, hogy lazítsa a diákokat, oldja az órák alatt felhalmozódott feszültséget. A vetélkedőt a különböző kérdéstípusok gyakoroltatására is segítségül hívhatják a pedagógusok.
14 éve
Nyelvtanulás és nyelvi diverzitás

Nyelvtanulás és nyelvi diverzitás

Az Európai Unió 2004-2006-os Nyelvtanulás és nyelvi diverzitás elnevezésű akcióterve különös hangsúlyt fektet az elektronikus tanulási eszközök alkalmazására. Az Európai Bizottság által elfogadott szöveg értelmében: "az elektronikus tanulás, ezen belül is az Internet által lehetővé tett iskolák közötti kapcsolatok és a ITK használata az oktatásban, nagy teret biztosít a különböző nyelvi közösségekhez tartozó diákok közötti kapcsolatoknak."
14 éve
Informatika a német nyelvoktatásban

Informatika a német nyelvoktatásban

Az információs és kommunikációs technológiák iskolai alkalmazásának fontos feltétele, hogy a tanárok nyitottak legyenek az említett technikák alkalmazására, és rendelkezzenek az alkalmazáshoz szükséges eszközökkel. Az alábbiakban közreadott felmérés eredményei arra utalnak, hogy a némettanárok kellően nyitottak a modern kommunikációs technikák megismerése és tanításban való felhasználása iránt.
14 éve
Angol nyelvóra

Angol nyelvóra

Írásunkban azoknak az angol nyelvet oktató pedagógusoknak igyekszünk segítséget nyújtani, akik szeretnék játékokkal gazdagítani a nyelvi órákat. Cikkünkben egy nyelvtani szerkezeteket és egy, az idővel kapcsolatos kifejezéseket gyakoroltató és fejlesztő feladatot mutatunk be olvasóinknak.
14 éve
Német nyelvóra

Német nyelvóra

Írásunkban azoknak a német nyelvet oktató pedagógusoknak igyekszünk segítséget nyújtani, akik szeretnék játékokkal gazdagítani a nyelvi órákat. Cikkünkben egy nyelvi szókincsbővítő játékot és egy, az idegen nyelvi szövegértést ellenőrző és fejlesztő feladatot mutatunk be olvasóinknak.
14 éve
Irreleváns a szakképzésben?

Irreleváns a szakképzésben?

Gyakran hanyagolják el az idegennyelv-tanulást a szakoktatás és szakképzés gyakorlatában. Ennek a helyzetnek a megváltoztatását célul tűzve jelent meg a szakmai gyakorlat és az idegennyelv-tanulás integrálásának kérdése egyik CEDEFOP-szeminárium programjában. A szemináriumra nyolc országból, köztük hazánkból is, érkeztek résztvevők.
14 éve
Szórend 1.

Szórend 1.

Ahhoz, hogy érthetõ legyen, amit mondani akarunk, nem elég jól ragozni: fontos, hogy a szavak a megfelelõ sorrendben kövessék egymást. Szerkezetük alapján a mondatok két nagy csoportba sorolhatóan lehetnek egyszerű és összetett mondatok. A szórenddel való ismerkedést kezdjük az egyszerű mondatokkal!
15 éve
3456789 / 9

Tananyagot ajánlunk

Fejleszd a szókincsed!

Készülj a nyelvvizsgára!

Sulinet a Pinteresten!