Óvoda

A tanfelügyeleti ellenőrzésről

A tanfelügyeleti ellenőrzésről

Várhatóan márciusban jelenik meg a tanfelügyeleti szakmai ellenőrzés óvodákra vonatkozó kézikönyve. A kézikönyv az alapelveket, eljárást tekintve megegyezik majd az iskolaival, az intézménytípus sajátos jellegéből adódóan egy óvodakompatibilis verziót várhatunk. A részletes ismertető valamennyi óvodai szakember számára egyértelművé teszi az ellenőrzés szintjein zajló vizsgálat szempontjait. Addig is alapnak tekinthető az általános iskolai kézikönyv, a folyamat, a támogató attitűd ugyanaz, ezért most sorra vesszük a legfontosabb elemeit.

11 éve
Kuriózum: ökumenikus óvoda Budán

Kuriózum: ökumenikus óvoda Budán

Budapest II. kerületében október 1-jén adták át a Völgy utcai Ökomenikus Óvodát. Avatásán részt vett Balog Zoltán és Varga Mihály miniszter, Láng Zsolt polgármester, valamint Böröcz István, az MTVA vezérigazgatója is.

11 éve
Az eredményes óvodákért

Az eredményes óvodákért

A kisgyermekkori nevelés jelentősége felerősödött nemzetközi és hazai színtéren egyaránt az utóbbi két évtizedben. Több hazai és európai uniós pályázat is foglalkozott az óvoda-iskola átmenet témájával a 2004 és 2012 közötti időszakban. Az Educatio Nkft  TÁMOP 3.1.1 II. szakasz kiemelt projekt keretében megvalósuló kutatási programja az új jó gyakorlatok pedagógiai, módszertani elemeinek feltárása mellett kívánja segíteni az eredményes óvoda-iskola átmenet és az esélyteremtés, hátránycsökkentés területét az intézmények működési szintjén. 

11 éve
A kategória cikkei
Óvoda a köznevelési törvény tükrében

Óvoda a köznevelési törvény tükrében

Az új köznevelési törvényben az óvodai nevelés kiemelt figyelmet kap, az „erősítés” szakmai és tanügy-igazgatási tartalmakban is megjelenik. A köznevelési törvény már elnevezésében is magában hordozza az új törvény szellemiségét, az emberformálás segítésére helyezi a hangsúlyt. Az óvodáknak, iskoláknak, kollégiumoknak a tanítás mellett – azt nem háttérbe szorítva – a nevelés a legfontosabb feladata.
11 éve
Mi az óvodapedagógus feladata?

Mi az óvodapedagógus feladata?

„A pedagógus alapvető feladata a rábízott gyermekek, tanulók nevelése, oktatása, óvodában a gyermekek Óvodai nevelés országos alapprogramja szerinti nevelése.”
11 éve
Óvodás vagy iskolás?

Óvodás vagy iskolás?

Az óvodai és iskolai beiratkozások időszakában aktuális kérdés, hány éves kortól kötelező a következő tanévtől az óvodába járás, s vajon hatéves gyermekünk maradhat-e még egy évet az oviban vagy iskolás lesz szeptembertől?
11 éve
Mit üzen az Alapprogram?

Mit üzen az Alapprogram?

Az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. a "XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz (TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001)" kiemelt projekt keretében gyakorlatorientált műhelymunka-sorozatot indított.
11 éve
Rendeletmódosítások

Rendeletmódosítások

A Magyar Közlöny 2013. március 22-ei számában „Egyes köznevelési tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról” címmel jelent meg három EMMI rendelet legújabb változata.
11 éve
Lassan, keveset és jól

Lassan, keveset és jól

A fejlődés és fejlesztés örök kérdéskörét jól ismerik az óvodapedagógusok, a gyerekekkel töltött ovis hétköznapok során a gyakorlatban használható, „testhez álló” módszertani segítséget tudnak leginkább hasznosítani.
11 éve
Óvodai témák a Sulineten

Óvodai témák a Sulineten

Új kategória indul a Sulinet Hírmagazinban, melyben szakembereink elsősorban az óvodapedagógusokat, óvodákat érintő témákkal, módszertani problémákkal és ajánlásokkal, törvényi változásokkal foglalkoznak majd.
11 éve
Álomóvoda Bátonyterenyén

Álomóvoda Bátonyterenyén

A Bátonyterenyei óvodánál jobbat el sem tudnék képzelni egy kisgyerek számára. Itt ugyanis minden kicsi kiteljesítheti képességeit, tehetségét - családi, szociális, etnikai hátterétől függetlenül -, mindezt varázslatos környezetben, óvó, szerető, gondoskodó pedagógusok között. Az itt alkalmazott példaértékű gyakorlatok az Educatio Szolgáltatói kosarában is megtalálhatók, így más intézmények is megismerhetik és átvehetik a bevált módszereket.
14 éve
Mitől jó egy óvoda?

Mitől jó egy óvoda?

A jó óvodában a gyermekek biztonságban érzik magukat, szeretnek odajárni, örülnek társaiknak, és azoknak a felnőtteknek, akik őket körülveszik. A testi-lelki biztonságot az óvodapedagógusok adják meg a gyermekek számára, akik szoros együttműködésben dolgoznak a családokkal és az óvoda valamennyi dolgozójával, elsősorban a dajkákkal.
14 éve
Útmutató az Óvodai IPR-hez

Útmutató az Óvodai IPR-hez

Az uniós csatlakozással lehetőség nyílt a közoktatási intézményekben egyre szükségesebbé váló integrált nevelés megvalósítására. Az óvodai integrációs program a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek személyiségfejlesztését, tehetséggondozását, felzárkóztatását célozza. A program hatékony segítséget nyújt az óvodáknak, óvodapedagógusoknak, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek ugyanolyan eséllyel induljanak az iskolába, mint kortársaik.
14 éve
123 / 3

Csoportot ajánlunk

Csatlakozz hozzánk!