Az ünnepi program tanórai bemutatókkal és foglalkozásokkal kezdődött, amelyet nagy szakmai érdeklődés kísért. Egy-két érdekesebb cím ezek közül: Történelem óra kutyaterápiával fűszerezve; Kosárlabda játék oktatása néptánc segítségével, gyógytestnevelés szemlélettel; Szenzoros integrációs terápia.
Ezt követően az intézmény igazgatója átvehette az iskola Minőségi védjegyét a kerületi Önkormányzat képviselőjétől. Pataki Ferenc volt iskolaigazgató történeti visszatekintésében a hallgatóság nyomon követhette azokat a legfontosabb eseményeket, amely során egy kilétszámú osztályból ma már számos többségi óvodával és iskolával szorosan együttműködő egységes gyógypedagógiai módszertani intézménnyé vált. A 80-as években megépülő lakótelepek, ezzel párhuzamosan a kerület lakóinak dinamikus növekedésével arányában, néha arányain túl is bővült az iskolába járó gyermekek, tanulók létszáma. Ebben az időben az intézmény az ország legnagyobb bejáró kisegítő iskolájává nőtte ki magát.
A többször módosított 1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról 2003-ban lehetőséget adott egységes gyógypedagógiai módszertani intézmények létrehozására. Az intézmény 2006-ban vált EGYMI-vé. Az átalakuláskor 48,5 tanári státusszal rendelkezett az iskola, ma már 65,5 gyógypedagógus látja el szegregáltan és integráltan szakmai feladatait. Tevékenységei ezzel összhangban fokozatosan bővültek a szak és szakmai szolgáltatás területén.
A struktúraváltás időszerűségét jól példázza, hogy az Új Magyarországi Fejlesztési Terv egyik kiemelt prioritása a társadalmi megújulás. Ez többek között a Társadalmi Megújulás Operatív Program pályázati konstrukcióin keresztül valósul meg. Ezek közül ki kell emelni a 3.1.6 pályázatot, amely az egységes gyógypedagógiai módszertani intézmények támogatására íródott ki. A pályázat célja, olyan szolgáltatási rendszer létrehozása, amely egységes standardok alapján működik, a helyi és területi igényeket figyelembe veszi, megfelelő minőségű és mértékű kapacitással rendelkezik.