Pedagógia

Az ENABLE program pilot szakasza lezárult

Az ENABLE program pilot szakasza lezárult

Hazánkban az Oktatási Hivatal Sulinet osztálya koordinálja a nemzetközi ENABLE antibullying program hazai adaptációs munkáit. A pilot program hatékonyságának kvantitatív értékelése az ELTE Pedagógia és Pszichológia Karának segítségével jelenleg is zajlik, az eredmények folyamatosan publikálásra kerülnek.

2 éve
Milyen a jövő osztályterme?

Milyen a jövő osztályterme?

A jövő osztályterméről gondolkodva mindenkinek más és más jut az eszébe. Vannak, akik a technológiát vagy a digitális eszközöket helyezik középpontba, mások a különböző térbeli elrendezésekben látják a jövőt. Az is lehet, hogy a virtuális téré lesz a főszerep. Sok a kérdés, noha már léteznek konkrét elképzelések és ’minta tantermek’, ilyen például a brüsszeli Jövő Osztályterme.

1 éve
Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

A jó jegyzet a tanulás alapja. A tanulmányaink során rengeteget jegyzetelünk, memorizálunk és természetesen felejtünk. Mindenkinek más a módszere, valaki színez, valaki keretez, és van olyan is, aki szóról szóra leír mindent. Természetesen ’tuti’ módszer nincs, de ha mégis szeretnél valami újat kipróbálni, akkor olvass tovább!

1 éve
A kategória cikkei
Színes órarendek a tanévkezdéshez

Színes órarendek a tanévkezdéshez

Színes, nyomtatható órarendek a tanévkezdéshez. Válaszd ki, hogy melyik tetszik, kattints a letöltésre, és mehet is a nyomtatás!
2 hónapja
Így „csiszolj” az angol kiejtéseden

Így „csiszolj” az angol kiejtéseden

Az angol tanulás egyik legnehezebb része a helyes kiejtés elsajátítása, mivel a beszéd során olyan hangokkal találkozunk, amelyek az anyanyelvünkből hiányoznak, de megfelelő odafigyeléssel és gyakorlással minden akadály leküzdhető!
4 hónapja
Mi fán terem az innovatív oktatási tér? (2. rész)

Mi fán terem az innovatív oktatási tér? (2. rész)

Az elmúlt időszakban –a technika fejlődésével, a 21. századi készségek hangsúlyozásával– megnőtt az igény arra, hogy a hagyományosnak mondott iskolai tereket, a padsoros elrendezést, a leszögelt padokat modernebb környezet váltsa fel. Olyan rugalmas terekre van szükség, ahol a tanulók kényelmesen együtt tudnak dolgozni és a digitális eszközöket is könnyedén használhatják. A kérdés pusztán az, hogyan hozzunk létre ilyen a tereket az iskolában? Az EUN legújabb kiadványa erre ad választ. A cikk előzménye itt olvasható.
8 hónapja
Mi fán terem az innovatív oktatási tér?

Mi fán terem az innovatív oktatási tér?

Az elmúlt időszakban –a technika fejlődésével, a 21. századi készségek hangsúlyozásával– megnőtt az igény arra, hogy a hagyományosnak mondott iskolai tereket, a padsoros elrendezést, a leszögelt padokat modernebb környezet váltsa fel. Olyan rugalmas terekre van szükség, ahol a tanulók kényelmesen együtt tudnak dolgozni és a digitális eszközöket is könnyedén használhatják. A kérdés pusztán az, hogyan hozzunk létre ilyen a tereket az iskolában? Az EUN legújabb kiadványa erre ad választ.
8 hónapja
Jövő Osztálytermek Spanyolországban

Jövő Osztálytermek Spanyolországban

2019. november 20-22. között részt vettem egy Jövő Osztályterme nagyköveti találkozón Madridban. A spanyolországi látogatás során három FCLab-et (amelyet spanyolul csak Aula 21-nek neveznek) látogattunk meg: egy általános iskolai, egy egyetemi és egy tanári továbbképzések során használt teret az oktatási minisztériumban.
11 hónapja
Tojásbébi születik

Tojásbébi születik

Akarva akaratlanul is sok amerikai filmet nézünk. Ha fiatalokról szól a sorozat, az biztos, hogy van benne egy tojásbébi-projekt is. Annyi mindig kiderült számomra, hogy a tojás egy kisbabát szimbolizál, akiről gondoskodni kell, és ez valahogyan a szexuális felvilágosítás részét képezi, de sosem jöttem rá, hogy igazából mit csinálnak a diákok a tojásokkal? Na és, hogy erősíti ez a felelősségvállalást?
1 éve
A fordított osztályterem alkalmazása

A fordított osztályterem alkalmazása

Mi az a fordított osztályterem? Miért érdemes használni? Hogyan vezessük be az iskolában? Milyen javaslatokat fogalmaznak meg az újabb kutatások a fordított osztályterem az orvosképzésben való használatával kapcsolatban?
1 éve
A formatív értékelés mint szemléletformáló

A formatív értékelés mint szemléletformáló

A formatív értékelés gyakorlati alkalmazása során nem jegyeket írunk a naplóba, hanem tanítási gyakorlatunkat átformálva segítünk a diákok tanulási módszerein változtatni úgy, hogy közben az osztály működését is alakítjuk.
1 éve
Hat kreativitásfejlesztő tevékenység

Hat kreativitásfejlesztő tevékenység

A közoktatásban a „kreativitásfejlesztés” a legújabb divatszó. A pedagógusok és a döntéshozók országszerte új módszereket keresnek a kreativitás fejlesztésének elterjesztésére az iskolákban.
1 éve
Tanulásmódszertani ötletek

Tanulásmódszertani ötletek

Sokan azt gondolják, hogy a hosszú órákon át tartó, kitartó munka hozza meg a várt sikert a tanulás során. A kutatások viszont azt igazolják, hogy a legsikeresebb diákok kevesebb időt töltenek tanulással, mint a vizsgákon gyengébben teljesítő társaik. Vajon mit csinálnak másképp?
1 éve
1234567 / 360

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE program Program iskoláknak a bullying ellen
Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten