Pedagógia

Az ENABLE program pilot szakasza lezárult

Az ENABLE program pilot szakasza lezárult

Hazánkban az Oktatási Hivatal Sulinet osztálya koordinálja a nemzetközi ENABLE antibullying program hazai adaptációs munkáit. A pilot program hatékonyságának kvantitatív értékelése az ELTE Pedagógia és Pszichológia Karának segítségével jelenleg is zajlik, az eredmények folyamatosan publikálásra kerülnek.

5 éve
Milyen a jövő osztályterme?

Milyen a jövő osztályterme?

A jövő osztályterméről gondolkodva mindenkinek más és más jut az eszébe. Vannak, akik a technológiát vagy a digitális eszközöket helyezik középpontba, mások a különböző térbeli elrendezésekben látják a jövőt. Az is lehet, hogy a virtuális téré lesz a főszerep. Sok a kérdés, noha már léteznek konkrét elképzelések és ’minta tantermek’, ilyen például a brüsszeli Jövő Osztályterme.

5 éve
Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

A jó jegyzet a tanulás alapja. A tanulmányaink során rengeteget jegyzetelünk, memorizálunk és természetesen felejtünk. Mindenkinek más a módszere, valaki színez, valaki keretez, és van olyan is, aki szóról szóra leír mindent. Természetesen ’tuti’ módszer nincs, de ha mégis szeretnél valami újat kipróbálni, akkor olvass tovább!

5 éve
A kategória cikkei
Innovatív tanítási és tanulási stratégiák

Innovatív tanítási és tanulási stratégiák

A tanárok egyik kulcskompetenciája, hogy a tanulást a digitális technológiák felhasználásával úgy alakítsák ki, hogy a diákok aktívan részt tudjanak venni a hiteles tanulási tapasztalatokban. A digitális kompetencia nem kizárólag a technológia elsajátítását foglalja magában, hanem azt, hogy a tanárok hogyan tudják használni ezt a technológiát szakmai gyakorlatuk fejlesztésére, a tanulási eredmények javítására.
6 napja
ContinueUP projektfejlesztési napló #2

ContinueUP projektfejlesztési napló #2

A ContinueUP projektfejlesztési napló cikksorozat, a tanárképzők (ITE) és a tanár továbbképzés (CPD) oktatói, valamint a pedagógusok számára nyújt tájékoztatást a ContinueUP projekt fejlesztése során elért eredményekről. A sorozatban ismertetjük a munka során felmerült kihívásokat és azokra talált megoldásokat, értékelve a három ország ITE és CPD szolgáltatóinak részvételével zajló összetett, közös alkotási folyamatot.
6 napja
Continue UP Fejlesztési Napló  #1

Continue UP Fejlesztési Napló #1

A ContinueUP projektfejlesztési napló tulajdonképpen egy cikksorozat, amely a tanárképzők (ITE) és a tanár továbbképzés (CPD) oktatói, valamint a pedagógusok számára nyújt tájékoztatást a ContinueUP projekt fejlesztése során elért eredményekről. A sorozatban ismertetjük a munka során felmerült kihívásokat és azokra talált megoldásokat, értékelve a három ország ITE és CPD szolgáltatóinak részvételével zajló összetett, közös alkotási folyamatot.
3 hete
A tanárok kapacitás-fejlesztése

A tanárok kapacitás-fejlesztése

A pedagógus a kulcsa, hogy a diákok által a társadalom egy szebb jövő elé nézzen. Mindezért szakmai előrehaladása meghatározó jelentőségű iskoláink dinamikus fejlődésében és a következő generáció szellemi nevelésében. Az új, uniós finanszírozású “ContinueUP” projekt célja a tanárok hatékony és folyamatos szakmai fejlesztése egész pályafutásuk során, növelve ezzel a tanári hivatás vonzerejét.
4 hete
Szeretné segíteni gyermeke idegennyelv tanulását?

Szeretné segíteni gyermeke idegennyelv tanulását?

Ma már köztudott, hogy egy idegen nyelvet gyermekként elsajátítani nemcsak a nyelvtudás megszerzése miatt hasznos, de pozitív hatásai több területen is megmutatkoznak. A korai nyelvtanulás hozzájárul a gyermekek kognitív és szociális képességeinek fejlődéséhez, és általánosságban segíti a tanulási folyamatot.
4 hónapja
Az Agile EDU project

Az Agile EDU project

Az oktatás digitalizációja hatalmas változáson ment keresztül a Covid-19 pandémia idején. Ez az időszak rávilágított arra, hogy mennyire felkészületlenül érte az iskolák vezetőit, pedagógusait, a szülőket és még magukat a tanulókat is az, hogy megbírkózzanak a helyzet okozta kihívásokkal.
8 hónapja
Ismerkedjen meg a MenSI projekttel!

Ismerkedjen meg a MenSI projekttel!

A 2020 novemberében indult MenSI (Mentoring for School Improvement) projekt, melyet az Európai Bizottság H2020 programja finanszírozott, azt vizsgálta, hogy a mentorálás különböző megközelítései hogyan támogathatják az innovatív digitális tanítási gyakorlatok általános és középiskolákban való elterjedését. A projekt megvalósítási szakasza idén februárban lezárult.
1 éve
Fejlesszük együtt a STEAM-oktatást! A DOSE Projekt

Fejlesszük együtt a STEAM-oktatást! A DOSE Projekt

A mindennapokban nagyon kevés olyan megoldandó problémával találkozunk, amely csak egyféle készségkészletet igényel. Gyakorlás nélkül nehéz megérteni, hogy a különböző készségek hogyan kapcsolódnak egymáshoz. A DOSE ( Development of STEAM education) projekt célja ezért az, hogy az európai iskolákat a már meglévő STE(A)M-megközelítéseik (Science/tudomány, Technology /technológia, Engineering/műszaki, Art /művészetek és Math/matematika) javítására ösztönözze. Megmutatja, hogyan járulhatnak hozzá a pedagógusok a fiatalok érdeklődésének, készségeinek és karrierjének előmozdításában a matematika, a természettudományok, a mérnöki tudományok és a technológia, valamint a művészetek terén.
1 éve
Nemzetközi felmérés

Nemzetközi felmérés

A mentorálás általában azt a folyamatot jelenti, amikor egy tapasztalt személy, a mentor, segít egy kevésbé tapasztalt másik személynek, a mentoráltnak, hogy fejlessze annak bizonyos készségeit és szélesítse azon  ismereteit, amelyek elősegítik a mentorált szakmai és személyes fejlődését. Iskolai szinten rendelkezésre állnak különböző mentorálási lehetőségek a tanulók számára, általában az iskolai teljesítményükre és a szociális-érzelmi fejlődésük támogatásákra összpontosítva, valamint a tanárok számára is, például az alapképzés vagy a folyamatos szakmai továbbképzési programok keretében.
1 éve
OPEN SCHOOLING? Nyitott iskola? Mit is jelent ez?

OPEN SCHOOLING? Nyitott iskola? Mit is jelent ez?

Biztosan Ön is elgondolkodott már azon, hogy számos olyan, természettudományos oktatáshoz kapcsolódó téma van, amelyet nem osztálytermi környezetben, hanem az iskola falain túl, külső helyszínen, esetleg más szakemberek bevonásával ’életszerűen' lehetne bemutatni a diákoknak?
1 éve
1234567 / 361

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE program Program iskoláknak a bullying ellen
Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten