30 napos boldogságkihívás tanároknak
2016/01/11 08:00
3145 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.

Hogyan csempésszünk pozitív hozzáállást az előttünk álló 30 napba, hogy boldogabbak legyünk?

Az alábbiakban összegyűjtöttünk minden napra egy tippet. Ezek között van, ami fizikai rendrakásra buzdít, van, amelyik a testünk szükségleteit kívánja tudatosítani, de a legtöbb a kapcsolatokról szól, arról, ahogyan a másikra figyelünk, legyen szó kollégáról vagy a diákságról. Egy-egy jó szó mindig meghozza gyümölcsét.

teacher-953427_1280

  1. Vonjunk félre egy diákot, és dicsérjük meg, amiért az elmúlt időben sokat javított, és mondjuk el neki, hogy büszkék vagyunk rá.
  2. Rakjunk rendet az osztálytermünk egy részében, ahol mostanában eluralkodott a káosz (a szekrényben, a faliújságon, a virágállvány körül, a könyvespolcon, az íróasztalnál).
  3. Kezdeményezzünk beszélgetést egy olyan kollégánkkal, akivel egyébként nem nagyon szoktunk beszélni.
  4. Írjunk valami vicceset a táblára a diákok számára, mielőtt még belépnek az osztályterembe.
  5. Tegyünk egy rövid sétát a nagyszünetben vagy még a tanítás kezdete előtt vagy után. A séta alatt gondoljunk arra, ami az életben boldoggá tesz miket.
  6. Teremtsünk rendet a papírrengetegben! Rendezzük a dolgozatokat és beadandókat úgy, hogy könnyen megtaláljuk őket, ami pedig nem szükséges, attól szabaduljunk meg!
  7. Gondoljunk egy rendes diákunkra, aki mindig szorgalmasan dolgozik, de talán nem éltanuló. Hívjuk fel a szüleit vagy írjunk nekik az e-naplóban, és részesítsük dicséretben.
  8. Ismerjük el egy kollégánk munkáját, valamit, amit a diákokért vagy az iskoláért tett. A megbecsülés hosszú távon is hat a kapcsolatokra.
  9. Keressünk egy inspiráló idézetet az interneten, ami valamilyen módon kapcsolódik hozzánk, írjuk fel egy post-it-re, és helyezzük el az íróasztalunk egy jól látható pontjára.
  10. Ne dolgozzunk az ebédszünetben, és ne is érezzük emiatt bűnösnek magunkat.
  11. Óra elején osszunk ki kis kartonlapokat, és kérjük meg a diákokat, hogy írjanak rá valamit gondolkodás nélkül, amit szeretnének, ha a tanáruk tudna rólunk.
  12. Helyezzünk el egy csinos órát és naptárat az íróasztalunk közelében, és vezessük fel a tennivalóinkat és az emlékeztetőket, hogy előre tudjuk látni, tervezni!
  13. Írjunk egy köszönőüzenetet a takarítónak, aki az osztálytermünkben takarít, hogy nagyra becsüljük a munkáját. A takarítás általában ugyanis elég hálátlan feladat.
  14. Tegyünk tudatos erőfeszítést azért, hogy többet mosolyogjunk, különösen azokra a tanulóknak, akiknek nem kifejezetten jó a napjuk. Vigyázat, a mosolygás ragályos.
  15. Használjuk az óránk utolsó 5 percét arra, hogy készítsünk egy csoportképet. Nyomtassuk ki a képet, és helyezzük el az osztályteremben.
  16. Illessünk elismerő szavakkal egy olyan diákot, aki úgy tűnik, gyakran keveredik bajba. Nem gond, ha más diákok is véletlenül meghallják…
  17. Takarítsunk ki egy részt az osztályban, ami kicsit rendetlen kezdett lenni.
  18. Tegyünk be valami relaxáló zenét, amíg a diákok egyéni munkában tevékenykednek az órán!
  19. Kezdjük úgy a napot, hogy gondoljunk három olyan dologra, amit elég jól csinálunk tanárként. Mondjuk ki hangosan magunknak ezt a három dolgot.
  20. Szakítsunk időt néhány mozgásos gyakorlatra! Lehet ez séta a munka után, ellátogatás a konditerembe vagy csak otthon egy rövid youtube videó instrukcióinak követése.
  21. Írjunk üzenetet egy tanulónak, aki valamilyen kedves dolgot vagy figyelmességet tett, hogy lássa, észrevettük a jócselekedetét.
  22. Rendezzük a fájlokat a számítógépünk asztalán. Hozzunk létre mappákat és csoportosítsuk a dokumentumokat ezekbe!
  23. Osszuk meg egy sikeres óránk óratervét egy kollégánkkal, aki ugyanazt a tárgyat tanítja vagy ugyanazon az évfolyamon tanít! Bátorítsuk arra, hogy próbálja ki!
  24. Gondoljunk egy diákunkra, aki nem kap elég elismerést! Mutassuk be ennek a tanulónak egy munkáját az osztályban (természetesen az ő engedélyével)!
  25. Ha vizet iszunk, az segít az izmokat energetizálni, jót tesz a vesének, jobban érezzük magunkat tőle és jobban is nézünk ki. Legyen nálunk egy palack víz az osztályteremben is, és határozzuk el, hogy iszunk legalább 2 liter vizet.
  26. Gondoljunk az 5 legjobb dologra, amit szeretünk a tanításban! Írjuk le őket, és vegyük elő, ha stresszessé válik a munka!
  27. Legyünk figyelmesek egyik kollégánkkal! Vigyünk neki egy kávét, tegyünk egy kis ajándékot a fachjába, vagy találjunk ki valami hasonlóan kedves dolgot!
  28. Van valami megoldandó kérdés az egyik osztályban? Nem vagyunk egyedül. Kérjük egy kollégánk segítségét, akinek adunk a véleményére, adjon tanácsot, mit tegyünk!
  29. Használjunk kilépőkártyát az óra végén, hogy lássuk, mit tanultak a diákjaink! Olvassunk többet erről a módszerről és nézzük meg az elektronikus kilépők rejtette lehetőségeket! 
  30. Üdvözöljük a diákokat az osztályterem ajtajában egy kedves gesztussal, például egy pacsival vagy kézfogással. Ha már nagyobbak, biztosan összenéznek, esetleg a szemüket forgatják, de titkon azt gondolják majd, hogy jófejek vagyunk.

Forrás

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE program Program iskoláknak a bullying ellen
Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten