Két utóbbi írásunkban (Egy geometriai test a művészetben, Élő rendszerek a művészetben) a művészet és a tudomány különféle kapcsolatával foglalkoztunk. Ezekből kiolvasható volt, hogy nem lehetséges a különböző kulturális területek egymástól való hermetikus elzártsága.
A tudomány szívesen használja a fotót bizonyos folyamatok dokumentálására, kísérleti események, eredmények rögzítésére, míg a huszadik század művészeti rangra emelte a fotográfiát. Már tudjuk, a fotó is tévedhet, sőt a rajta megjelenő látványt könnyedén lehet manipulálni. Néhány éve nagy vitákat és indulatokat kavartak azok az elméletek, miszerint az, hogy az ember a Holdon járt: óriási átverés. Minden bizonyíték erejű filmfelvétel és fotó hamisítvány. Erről hosszasan lehetne vitatkozni, mi több, igen izgalmas dolog a korabeli felvételek alapos megfigyelése, elemzése, de ami igazán érdekes, hogy valóban lehetséges földi környezetben, egy jól felszerelt műteremben a valóság mesterséges reprodukálása.
Most néhány, Illés Barna fotóművész által készített képet mutatunk be. A művész szívesen hoz létre áltudományos, a sci-fi világát idéző képi világot, ám mindezt kézműves munkával oldja meg, azaz nem él a számítógép nyújtotta lehetőségekkel.Az első két kép a Cím nélkül című, míg a harmadik kép a Nektár-tenger című sorozatból való.
I.
II.
III.
- Adj címeket, illetve új címet a képeknek!