A kurzus feltárja az újonnan érkezett migráns tanulók iskolai közösségbe való integrálásának tapasztalati szempontjait és megvizsgálja, hogy a tanárok milyen gyakorlati szinten dolgozhatnak tanulóikkal a tantermekben.
A program végére a résztvevők megismerhetik a különböző szervezeti modelleket arról, hogy az újonnan érkezett migránsok miként tudnak beilleszkedni a tanításba és az iskolai közösségbe, valamint megtapasztalhatják azokat a pedagógiai modelleket is, hogy az újonnan érkezett diákok hogyan integrálhatók az oktatásba és az iskolai életbe. A résztvevők megismerhetik azokat a fontos stratégiákat és követelményeket amik támogatják azokat a tanulókat, akik nem értik vagy beszélik az oktatás fő nyelvét.
A résztvevők gyakorlati tapasztalatot szerezhetnek arról is, hogyan lehet konkrét célokat, ötleteket és intézkedéseket hozni az újonnan érkező migráns tanulók iskolában való támogatására. A kurzus foglalkozik azokkal a pedagógiai stratégiákkal is, amikor az osztályban nem anyanyelvű diákokokat tanítanak, azonosítják azokat a kulcsfontosságú szereplőket (iskolai pszichológus, helyi szervezetek, iskolavezető, szülők stb.), akik támogathatják az újonnan érkezett migráns tanulókat az olyan új kihívások kezelésében, melyek az iskolai és az osztályba való beilleszkedést segítik.
A résztvevők létrehoznak egy online vagy offline felületet, amely lehetővé teszi az erőforrások és ötletek rendszeres cseréjét és megosztását az újonnan érkezett migráns tanulók integrációjával foglalkozó kollégákkal, szakértőkkel és szervezetekkel. Ezen a felületen megismerhetnek hasonló kihívásokkal küzdő munkatársakat és informális kapcsolatokat létesíthetnek velük, hogy megoszthassák egymással nehézségeiket, kihívásaikat, jó gyakorlataikat és támogatni tudják egymást a kurzus után is.
A kurzus 2017 május 2-án kezdődik, már lehet jelentkezni.
A kurzus három hétig tart, és két modult foglal magába. Előreláthatólag a program 4 munkaórát vesz igénybe hetente.