Csirkék - rókák - viperák
- A játék pedagógiai célja: olyan fogójátékot játszani, amelyben azok is eredményesen szerepelhetnek, akik esetleg lassabbak, nem olyan jó futók, nem annyira ügyesek. Most, mint a csapat tagjai Ők is főszerephez juthatnak!
- Résztvevők száma (minimum-maximum): 3 X 6 főtől játszható, egészen nagy létszámú, 15 fős csapatokig.
- Résztvevők életkora (minimum-maximum): 10 éves kortól
- Játékidő: cca. 15 - 45 perc
- Helyigény: tágas szabad tér, ahol három jellegzetes tereptárgy egymástól közel egyenlő távolságban helyezkedik el, egy háromszög csúcsaként. Ez a három hely lesz a három csapat kiindulóhelye, háza, és ide gyűjtik az általuk megfogottakat.
- Kellékigény: kétféle jelölőszalag.
- Technikai igény: nincs
- Az előkészítés fázisai feladatai: A játékszabályok ismertése, a csapatok megválasztása, a házak elosztása.
- Az előkészítéshez szükséges idő kb.: 10 perc
A játék menete
A játékban három csapat verseng egymással, a csirkék, a rókák és a viperák. Minden csapat egyszerre fogó is, és üldözött is. A csirkék a viperákat kergetik, és természetesen a rókák elől menekülnek. A rókák a csirkéket űzik, és a viperák elől futnak. A viperák pedig a rókákra vadásznak - de úgy , hogy közben el ne kapják őket a csirkék. Ha valaki megfog egy játékost, akkor a házához kísérheti. Kísérés közben játékon kívül vannak, egyik sem fogható meg, és nem is ejthet újabb foglyot. A házba kísért foglyokat saját csapattársaik kézráütéssel kiválthatják. Az a csapat nyer, amelyik minden ellenségét megfogja.
- A moderátor speciális feladatai: felügyelni, hogy a játék ne lépje túl a sportszerű vetélkedés kereteit.
- A játék lezárása: Eredményhirdetés, a legügyesebb játékosok kiemelése, mindenkinek a teljesítményét értékeljük!
- Szükséges biztonsági intézkedések: a terep megválasztásánál ügyeljünk a baleseti források elkerülésére!
Kép forrása
- http://www.tiszanet.hu/zoltanfy/gyerek.htm